Martin Michek zazářil také ve 3. etapě Rallye Dakar. Jezdec týmu ORION – Moto Racing Group dojel na 18. místě a průběžně je sedmnáctý. „Na prvních 30 kilometrech jsem narazil na velkou skálu, která nešla pomalu ani vyjít a ztratil jsem tam asi dvě minuty. Jinak to bylo zase šíleně rychlé. A na rovinkách mě bohužel předjížděli kluci s továrními motorkami. Těm v rychlosti nejde konkurovat, mají úplně jiné možnosti,“ přiblížil Michek. „Bylo to podobné jako včera, hodně rovinaté a rychlé. Ke konci jsem měl maximálku 166 km/h,“ přidal se k týmovému kolegovi Milan Engel, který byl v cíli na 35. příčce. Český tým během úterka bude přemýšlet o přenastavení motorek KTM.
Organizátoři Dakaru slibovali, že letošní trať zpomalí. Místo obtížných úseků dominují v Saúdské Arábii velmi rychlé pasáže. Opět… A úterní třetí dějství dlouhé 629 km, z nichž činila 403 km rychlostní zkouška, nebylo výjimkou. „Duny tvořily nějakých deset procent. Přitom v těch rychlých pasážích ztrácíme nejvíc. Tovární stroje jedou o 15 km/h rychleji a to na sto kilometrech udělá patnáct minut, což už je dost,“ vysvětlil Michek, který si však sériové KTM jinak pochvaluje. „I tak jim díky naší šikovnosti dokážeme zatápět, což si uvědomují. Vyvíjíme si totiž vlastní komponenty a těžíme z týmového know-how.“
Rodák z Českých Budějovice v úterý ztratil na vítězného Australana Price 17 minut. Přitom tovární týmy svůj materiál vyvíjely přímo na Dakar a mají neomezeně peněz, aby motorku mohly vyladit do maximálního detailu. „V technických pasážích a v místech náročných na navigaci takový rozdíl mezi námi není, když se však jede po rovinatých vypalovačkách, tak jim prostě s našimi sériovými motorkami nestačíme. Rozhodně se o to ale budeme pokoušet,“ pospal realitu Michek. „Po těch písčitých pláních jsem jel v průměru kolem 130 až 140 km/h. Měl jsem strach, aby mi nedošel benzín, takže jsem raději trošku zpomalil. To mě stálo umístění a cenné minuty. Možná jsem to měl risknout a jet na plný plyn. Ale je to ještě dlouhý závod,“ konstatoval Engel.
Oběma závodníkům týmu ORION – Moto Racing Group by mohla pomoci úprava ve vyladění motorky. Pak by ale riskovali technické problémy. „Moc operativního prostoru není. Připravovali jsme se na techničtější úseky, ale zase je to neskutečné rychlé. Zvedli jsme motor o 800 otáček. Kdybychom to posunuli ještě více, tak bychom mohli oddělat motory a to nechceme riskovat. Oni vědí, že jim to vydrží i v 12000 otáčkách, mají to vyzkoušené. Pár nápadů ale ještě máme,“ přiblížil šéf stáje Ervín Krajčovič. Pokud aktuální trend v profilu etap bude pokračovat, český tým patrně sáhne k určitým změnám v nastavení motorky.
„Pořadatelé přitom před letošním Dakarem tvrdili, že to bude pomalejší, že chtějí Dakar bezpečnější, říkali, že bude více dun. Ale kluci zatím většinou jedou na plný kotel. Jsme teď na solné pláni a slyšíme motorku dvě minuty předtím, než přijede k nám, jak se to z dálky po rovině rozléhá,“ nastínil Krajčovič.