Honda RF1100L Africa Twin se představuje pro rok 2024

24YM CRF1100L AFRICA TWIN

CRF1100L Africa Twin pro modelový rok 2024 klade důraz především na schopnost jízdy mimo silnice a nabízí vzhled a pocit štíhlého rallye stroje. Nově jsou k dispozici dvě verze. CRF1100L Africa Twin se standardním odpružením Showa a CRF1100L Africa Twin ES, která disponuje elektronicky nastavitelným odpružením Showa Electronically Equipped Ride Adjustment (Showa EERA). Showa EERA nabízí optimalizované tlumení za všech jízdních podmínek, ale také možnost měnit předpětí zadní pružiny za jízdy. Standardní výbava verze CRF1100L Africa Twin ES zahrnuje také 12V zásuvku a vyhřívané rukojeti, stejně jako její sourozenec CRF1100L Africa Twin Adventure Sports.

CRF1100L Africa Twin pro modelový rok 2024 bude k dispozici ve třech barevných provedeních, přičemž všechna se vyznačují výraznou „horskou“ grafikou: Červená Grand Prix Red, matná černá metalíza Matt Ballistic Black Metallic, perleťová bílá Pearl Glare White a trikolóra s modrou metalízou Glint Wave Blue Metallic Tricolour (k dispozici pouze pro CRF1100L Africa Twin ES).

Podvozek

Novinkou pro modelový rok 2024 je volitelné odpružení Showa Electronically Equipped Ride Adjustment (Showa EERA), jehož nastavení byla vyvinuta speciálně pro model CRF1100L Africa Twin ES. Systém se osvědčil u verze Africa Twin Adventure Sports, disponuje stejným zdvihem jako standardní provedení (230 mm vpředu / 220 mm vzadu) a zajišťuje automatické nastavení tlumicí síly v závislosti na rychlosti zdvihu. Míra tlumení je upravována na základě informací ze tří zdrojů: rychlosti jízdy (z elektronické řídicí jednotky), pozice a náklonu stroje (z jednotky IMU) a chování vidlice (ze snímače zdvihu). Řídicí jednotka odpružení pak chování odpružení upraví během pouhých 15 milisekund (0,015 sekundy), což je doba potřebná pro provedení příslušných výpočtů.

Mohlo by vás zajímat:  Sraz Harley Owners Group se v roce 2025 vrátí do Chorvatska

K dispozici je pět režimů odpružení:

  • MID se nachází na pomezí tvrdého a měkkého nastavení a nabízí snadnou ovladatelnost v širokém spektru situací. Toto nastavení je automaticky zvoleno v jízdním režimu Urban.
  • HARD je stabilní, citlivé a nejtvrdší nastavení tlumení pro cestování ve dvou a s plným zatížením. Toto nastavení je automaticky zvoleno v jízdním režimu Tour.
  • SOFT nabízí komfortní a bezpečnou jízdu na špatných cestách a vyznačuje se nejnižší tlumicí silou. Toto nastavení je automaticky zvoleno v jízdním režimu Gravel.
  • OFF-ROAD nabízí optimální chování pro jízdu v terénu, kdy se míra tlumení vidlice postupně zvyšuje v závislosti na rychlosti zdvihu, a konzistentně tvrdší nastavení zadního tlumiče. Toto nastavení je automaticky zvoleno v jízdním režimu Off-road.

Zatímco výše uvedená nastavení odpružení se vybírají automaticky v závislosti na zvoleném jízdním režimu, v jízdním režimu USER si může jezdec přední i zadní odpružení jemně nastavit ve 24 krocích.

K dispozici je také standardní plně nastavitelné odpružení Showa; 45mm kazetová inverzní přední vidlice nabízí vysoký zdvih pro pohlcování rázů s interním nastavením tlumení, čímž je zajištěno prvotřídní chování při jízdě na silnici i v terénu. Litá hliníková hlava vidlice a kované spodní upevnění vidlice – propojené dutou hliníkovou trubkou – jsou k jednotlivým ramenům vidlice připevněny šrouby v horní a dolní části. Zadní tlumič Showa je tvořen 46mm válcem s oddělenou nádržkou pro stabilní regulaci tlumení i v těch nejextrémnějších terénních podmínkách. Předpětí pružiny lze nastavit pomocí kolečka na těle tlumiče. Vyváženost pevnosti a tuhosti ocelového dvoukolébkového rámu se soustředí kolem vynikajících terénních schopností –⁠ a zároveň posiluje všestranné chování stroje na silnici. Tuhost kolem hlavy řízení je optimalizována s ohledem na kontrolu nad přilnavostí předního kola; hlavní nosníky jsou štíhlé a přímé, díky čemuž není zapotřebí přední příčná trubice. Světlá výška je 250 mm, rozvor kol dosahuje 1 575 mm a sklon přední vidlice / závlek činí 27,5° / 113 mm. Pohotovostí hmotnost činí 231 kg a 233 kg v případě verze ES (242 kg / 244 kg s DCT).

Díky přišroubovanému hliníkovému podsedlovému rámu je model CRF1100L Africa Twin v prostoru pod jezdcem úzký (pouze 195 mm), což je zásadní pro snadný dosah na zem. Lehké hliníkové kyvné rameno, které vychází z konstrukčního řešení použitého u modelu CRF450R, maximalizuje trakci zadního kola a pocit kontroly nad strojem. Závěsné čepy kyvného ramene mají vložky z vysokopevnostní oceli odolávající zatížení až 600 MPa a horní příčná trubice, která je spojuje, zároveň slouží jako horní upevnění zadního tlumiče (prostřednictvím kulového kloubu) a zlepšuje pocit kontroly i trakci zadního kola. Základem pro vyváženost modelu Africa Twin na silnici i v terénu je šestiosá jednotka pro měření setrvačných sil Bosch MM7.10 (IMU), jež se nachází v samotném středu stroje. Toto zařízení v reálném čase měří úhel a rychlost naklánění, úhel a rychlost podélného náklonu a úhel a rychlost stáčení. Jednotka napomáhá řízení trakce zadního kola prostřednictvím systémů TBW a HSTC, přilnavost předního kola při brzdění zajišťuje ABS umožňující brzdění v zatáčkách, jeho stabilitu pak systémy pro zamezení zvedání předního a zadního kola. Je také nedílnou součástí fungování systému odpružení EERATM.

Motor

Osmiventilový řadový dvouválcový motor o objemu 1 084 cm3 disponuje výkonem 75 kW při 7 500 ot./min., přičemž hodnota maximálního točivého momentu vzrostla na 112 Nm při 5 500 ot./min. (ze 105 Nm při 6 250 ot./min.). Vrtání zůstává na 92 mm a zdvih na 81,5 mm; kompresní poměr nově dosahuje 10,5:1 (oproti 10,1:1). Oproti předcházejícímu modelu se nový motor vyznačuje výrazně vyšším výkonem a zejména točivým momentem v nízkých a středních otáčkách.

CRF1100L Africa Twin –⁠ porovnání výkonu a točivého momentu

Sací potrubí vedoucí do vzduchové komory bylo zvětšeno z 29 mm na 35 mm, což umožňuje nasátí většího množství vzduchu, zatímco dva vnitřní kanály přivádějící vzduch ze vzduchové komory jsou o 65 mm delší. 46mm škrticí klapky přivádějí vzduch do sacích otvorů, přičemž rozteče vrtání a válců jsou navrženy tak, aby byl zajištěn hladký profil sání vzduchu. Elektronická řídicí jednotka (ECU) disponuje novými nastaveními a úhel vstřikovačů zajišťuje přímý vstřik paliva do spalovacích komor se dvěma svíčkami. Ventilový rozvod Honda SOHC Unicam byl převzat z motokrosového závodního modelu CRF450R a malá výška litých vačkových hřídelů přispívá ke kompaktním rozměrům hlavy válců a celého motoru; sací ventily mají průměr 10,1 mm, výfukové pak 9,3 mm. Časování ventilů bylo upraveno tak, aby odpovídalo novému nastavení motoru. Hliníková pouzdra válců snižují hmotnost, zatímco 270° fázování klikového hřídele a nerovnoměrný interval zapalování vytvářejí žádoucí charakteristický „tep“ a charakter motoru.

Mohlo by vás zajímat:  2025 Honda CRF1100L Africa Twin

Kliková skříň je dělená horizontálně; vodní čerpadlo je efektivně umístěno v pouzdře spojky, zatímco termostat je integrován v hlavě válců. Motory pro manuální i DCT verzi mají stejnou klikovou skříň a liší se pouze několika vnějšími detaily; vodní a olejové čerpadlo jsou poháněny vyvažovacím hřídelem motoru. Motor využívá konstrukci s polosuchou klikovou skříní se zásobou oleje v její spodní části. Toto řešení umožnilo menší hloubku olejové vany, a tedy i celkově menší výšku celého motoru. Vzhledem k tomu, že tlakové čerpadlo je umístěno v nádrži, odkud olej dodává do motoru, není zapotřebí tlakové vedení oleje. Sekundární vibrace jsou eliminovány protiběžným pohybem pístů, zatímco primární inerciální a mechanické vibrace jsou vyvažovány pomocí dvouosých vyvažovacích hřídelů.

Hliníkový střed spojky a přítlačný kotouč jsou opatřeny „pomocnými“ vačkami, jež usnadňují řazení rychlostních stupňů směrem nahoru, a „kluznými“ vačkami pro zpomalování a podřazování. Šestistupňová manuální převodovka využívá pro snazší změnu rychlostních stupňů stejnou konstrukci vačky řazení jako model CRF450R. Vnitřní konstrukce tlumiče výfuku byla upravena s ohledem na upravené sání a zlepšení jízdních vlastností. Součástí nového řešení, které je lehčí než předchozí systém, je nová konstrukce vnitřních komponent výfuku zajišťující vyšší výkon motoru a příjemný pulzující zvuk v nižších otáčkách. Dalším vylepšením pro modelový rok 2024 je vyladění zvuku ve vyšších otáčkách s důrazem na hlubší tón.

Elektronika pro řízení motoru a podvozku

Srdcem balíčku elektronických systémů je elektronicky řízená škrticí klapka (Throttle By Wire – TBW) a šestiosá jednotka pro měření setrvačných sil (IMU). Systém byl pro modelový rok 2024 dále vylepšen a nabízí 4 úrovně výkonu a 3 úrovně brzdění motorem. Systém nastavitelné kontroly trakce (HSTC) disponuje sedmi úrovněmi, míra jeho zásahu v každé z těchto úrovní byla optimalizována s ohledem na data dodávaná v reálném čase systémem IMU. Rozestupy mezi jednotlivými úrovněmi jsou optimalizovány tak, aby měl jezdec možnost jemnějšího nastavení úrovně prokluzu zadního kola při jízdě v terénu. Systém HSTC je také možné zcela vypnout.

Další funkcí je systém pro zamezení zvedání předního kola. Jednotka IMU měří úhel podélného náklonu i rychlost naklánění a na základě těchto dat prostřednictvím elektronicky řízené škrticí klapky reguluje točivý moment motoru. Jezdec může volit ze 3 úrovní zásahu tohoto systému. Úroveň 1 umožňuje úmyslné zvednutí předního kola, ale potlačuje všechny prudké pohyby. V úrovni 3 je jakékoliv zvedání předního kola zcela potlačeno a úroveň 2 se nachází uprostřed mezi oběma extrémy. Podobně jako u HSTC, také systém pro zamezení zvedání předního kola je možné zcela vypnout.

Jezdec může vybírat ze čtyř přednastavených jízdních režimů: TOUR, URBAN, GRAVEL a OFF-ROAD, které pokrývají většinu jízdních podmínek a situací. Dále jsou k dispozici dva dále nastavitelné režimy USER s možností uložení vlastních nastavení.

  • Režim TOUR kombinuje nejvyšší úroveň výkonu (1) pro jízdu se spolujezdcem a zavazadly, střední úroveň brzdění motorem (2) s aktivním systémem ABS umožňujícím brzdění v zatáčkách na silnici.
  • Režim URBAN je určen pro různorodé požadavky a využívá střední úroveň výkonu (2) a brzdění motorem (2) v kombinaci s aktivním systémem ABS umožňujícím brzdění v zatáčkách na silnici.
  • Režim GRAVEL nabízí nejnižší úroveň výkonu (4) a brzdění motorem (3). Systém ABS umožňující brzdění v zatáčkách je aktivní s nastaveními pro off-road; v tomto případě nelze systém ABS pro zadní kolo vypnout.
  • Režim OFF-ROAD využívá střední úroveň výkonu (3) a nejnižší úroveň brzdění motorem (3). Systém ABS umožňující brzdění v zatáčkách je aktivní s nastaveními pro off-road; systém ABS pro zadní kolo lze vypnout.
  • Uživatelské režimy USER 1 a 2 nabízejí jezdci možnost dvou zcela individuálních nastavení – může vybírat z úrovní výkonu 1–4 a úrovní brzdění motorem 1–3, a dále nastavovat parametry systému HSTC, systému pro zamezení zvedání předního kola a ABS (pro jízdu na silnicích a v terénu). Režim USER 1 standardně začíná s úrovní výkonu a brzdění motorem 2, režim USER 2 má nastavenou úroveň výkonu 4 a úroveň brzdění motorem 3.
Mohlo by vás zajímat:  Pol Tarrés se zapisuje do historie se stříbrnou třídou Red Bull Romaniacs Ténéré 700 Finish

Tabulka jízdních režimů

Jízdní režimVýkonBrzdění motoremABSSpínač GHSTCTechnologie zamezující zvedání předního kola (Wheelie Control)
Sada TOUR12SilniceNeaktivníNastavitelné podle preferencí jezdce

0–7

Nastavitelné podle preferencí jezdce

0–3

URBAN22
GRAVEL43Off-road
OFF-ROAD33Aktivní
USER 1 & 21–41–3Obě možnostiObě možnosti

Dvouspojková převodovka

Od prvního představení dvouspojkové převodovky v modelu VFR1200F v roce 2009 společnost Honda v Evropě prodala přes 240 000 motocyklů vybavených touto technologií. Důkazem přijetí této technologie zákazníky je i to, že v roce 2023 DCT verze modelu CRF1100L Africa Twin představovaly 49 % z celkového počtu prodaných kusů. Pro modelový rok 2024 byla převodovka DCT modelu CRF1100L Africa Twin vylepšena tak, aby poskytovala mnohem přirozenější a „jemnější“ pocit z ovládání spojky při prvním rozjezdu a mezi prvním a druhým rychlostním stupněm. Toho bylo dosaženo vylepšením hydraulického ovládání, které lépe vyvažuje odezvu jednotlivých spojek.

Systém byl navíc upraven tak, aby využíval vyššího točivého momentu motoru, proto k podřazování dochází dříve. Převodovka také využívá funkce detekce průjezdu zatáčkou – pokud jednotka IMU zjistí, že motocykl je v náklonu, systém mírně upraví program řazení tak, aby změny rychlostních stupňů byly co nejvíce přirozené. Také tato funkce byla pro modelový rok 2024 vylepšena. DCT se vyznačuje plynulým, mimořádně rychlým a spolehlivým řazením, na které si jezdec velmi rychle zvykne. Využívá dvě spojky: jednu pro rozjezd a pro 1., 3. a 5. rychlostní stupeň a druhou pro 2., 4. a 6. rychlostní stupeň. Hlavní hřídel jedné spojky se nachází uvnitř druhého, což umožnilo dosažení velmi kompaktních rozměrů.

Každá spojka je nezávisle řízena vlastním elektrohydraulickým okruhem. Při řazení systém předvolí požadovaný rychlostní stupeň pomocí spojky, která v daném okamžiku není používána. První spojka je následně elektronicky odpojena a ve stejném okamžiku je připojena spojka druhá. Výsledkem je konzistentní, rychlé a plynulé řazení. Tím, že dvě spojky přeřazují z jednoho rychlostního stupně na další s minimálním přerušením přenosu hnací síly na zadní kolo, navíc prakticky odpadají všechny rázy a podélné náklony stroje, takže řazení je nejen přímé, ale i hladké.

Převodovka se vyznačuje třemi provozními režimy. Režim MT poskytuje jezdci nad řazením plnou manuální kontrolu, takže jezdec může řadit tlačítky na rukojeti řídítek. Automatický režim D je ideální pro jízdu ve městech a na silnicích, stroj v něm dosahuje optimální spotřeby paliva. Automatický režim S nabízí tři úrovně pro sportovnější jízdu, kdy řídicí jednotka motoru zajišťuje jeho větší vytáčení před přeřazením na vyšší rychlostní stupeň a při zpomalování naopak podřazuje dříve, čímž je dosaženo účinnějšího brzdění motorem. V režimech D nebo S může jezdec řazení kdykoliv manuálně ovlivnit – stačí kdykoliv zvolit požadovaný rychlostní stupeň pomocí ovládacích tlačítek na levé rukojeti. Převodovka DCT se pak v závislosti na otevření škrticí klapky, rychlosti jízdy a zařazeném rychlostním stupni ve vhodný okamžik sama vrátí do automatického režimu.

Vzhled a výbava

Agresivní a kompaktní. Dvě slova, kterými lze shrnout proporce modelu CRF1100L Africa Twin ve stylu rallye strojů. A obě mají svůj důvod – lepší chování při jízdě v terénu. Pro modelový rok 2024 jsou proporce stroje ještě o něco ostřejší, k čemuž přispívá zejména nová přední kapotáž a zadní sedlo. Motocykl je vybaven plexi štítem výškově nastavitelným v 5 polohách, který zvyšuje komfort při delších cestách i při příměstském dojíždění.

Mohlo by vás zajímat:  Krajčovič po vítězství v Pardubicích doufá ve světový titul ve flattracku

Standardní výbava verze CRF1100L Africa Twin ES navíc zahrnuje vyhřívané rukojeti a 12V zásuvku.

Stejně jako v minulosti je sedlo nastavitelné v rozmezí 850–870 mm a vysoko postavená řídítka zajišťují jezdci vzpřímenou polohu, dobrý výhled a komfortní ovládání stroje při jízdě vstoje i vsedě. Zadní část je mimořádně štíhlá a úzké sedlo je pečlivě vytvarováno tak, aby jezdec mohl snadno dosáhnout na zem a pohybovat se na stroji vpřed a vzad. Pro pohodlnější přepravu předmětů souží standardně dodávaný hliníkový zadní nosič.

Palivová nádrž o objemu 18,8 l nabízí díky nízké spotřebě 4,9 l /100 km u obou verzí (s manuální převodovkou i s převodovkou DCT) potenciální dojezd přes 380 km (v režimu WMTC).

Vysoko umístěné zdvojené LED světlomety vydávají pronikavý světelný kužel a jsou navíc vybaveny světly pro denní svícení (DRL), která se automaticky přizpůsobují intenzitě okolního světla, čímž zvyšují bezpečnost bez ohledu na podmínky. Chrániče řídítek jsou součástí standardní výbavy.

Barevný 6,5palcový TFT dotykový multifunkční informační displej (MID) umožňuje jezdci ovládání všech systémů stroje CRF1100L Africa Twin, přičemž v levé horní části obrazovky je k dispozici nabídka všech jízdních režimů. MID lze navíc přizpůsobit tak, aby zobrazoval různé úrovně informací týkajících se zvoleného jízdního režimu, a jeho ovládání je snadné i v rukavicích.

Součástí rozhraní MID jsou technologie Apple CarPlay a Android Auto, které umožňují používání chytrého telefonu prostřednictvím dotykového displeje Na displeji je možné zobrazit a ovládat i navigační aplikace a prostřednictvím Bluetooth hands-free na přilbě lze telefonovat či přijímat hovory. Samotný telefon se připojuje do USB nabíjecí zásuvky na pravé straně MID. K dispozici je také bezdrátová Bluetooth hands-free konektivita, přičemž veškeré ovládání se provádí tlačítky na levé rukojeti.

Přední a zadní ukazatele směru jsou vybaveny funkcí nouzových brzdových světel (ESS). Při náhlém zpomalení při rychlostech nad 50 km/h začnou ukazatele směru blikat, čímž na prudké brzdění upozorní ostatní účastníky silničního provozu. Navíc mají nově také funkci automatické deaktivace. Namísto použití jednoduchého časovače systém porovnává rozdíl v otáčkách předního a zadního kola a na základě toho vypočítává, zda je možné ukazatele směru s ohledem na situaci vypnout. Funkci automatické deaktivace lze vypnout a standardně dodávaný tempomat usnadňuje dlouhé přejezdy po dálnicích.

Mohlo by vás zajímat:  HONDA GB350S pro rok 2025

Příslušenství

U motocyklu, jako je Africa Twin, který toho hodně najezdí na silnici i v terénu, je příslušenství pro majitele opravdu důležité. Nabídka společnosti Honda se rok od roku rozšiřuje a každý díl – bez ohledu na jeho velikost – je navržen konstruktéry z oddělení výzkumu a vývoje v Japonsku a vyráběn v závodech Honda po celém světě podle přísných norem. Nový majitel si také může svůj motocykl Africa Twin snadno přizpůsobit pomocí sad příslušenství. Na základě čtyř různých profilů použití stroje poskytují díky naprosté kompatibilitě téměř neomezené možnosti přizpůsobení pomocí paketů i jednotlivých dílů, aby si majitel mohl sestavit dokonalý motocykl Africa Twin přesně podle svých představ.

Paket Rally

Navržen pro zvýšení odolnosti a výkonu v terénu. Paket zahrnuje rozšířené Rally stupačky pro lepší stabilitu a kontrolu, kryt motoru a ochrannou mřížku chladiče pro minimalizaci poškození. Pro model Africa Twin s manuální převodovkou je součástí paketu rychlořazení, pro verzi s převodovkou DCT pak nožní řadicí páka. Barevně sladěné nástavce chráničů řídítek zlepšují ochranu proti povětrnostním vlivům, polepy kol stroji dodávají exkluzivní barevný nádech, jenž doplňuje jeho celkový vzhled.

Paket Adventure

Připraven na dlouhé cesty. Nový přední boční ochranný rám z 25mm nerezových trubek chrání kapotáž. Vyznačuje se leštěným elektrolytickým povlakem, který odolává korozi a snadno se čistí. Tento rám navíc umožňuje instalaci mlhových světlometů na vyšším, agresivnějším místě než u předchozích modelů. 4,5litrový tank bag nabízí flexibilní a snadno přístupný úložný prostor, zatímco nové boční polepy nádrže chrání lak před odřením koleny a poskytují jezdci dodatečnou přilnavost při jízdě v terénu.

Paket Urban

K dispozici jsou dvě varianty – plastová nebo hliníková. V plastovém provedení je 58litrový vrchní kufr (s prostorem pro 2 integrální přilby) opatřen nově přepracovaným pruhovaným designem. Tento kufr je dodáván s montážní konzolou, opěrkou spolujezdce a vnitřní taškou. 42litrový hliníkový vrchní kufr je dodáván s vlastní montážní konzolou a s vnitřní taškou. Paket Urban dále obsahuje nové, snadno nasaditelné vyhřívané rukojeti a 12V zásuvku, jež jsou součástí standardní výbavy verze Africa Twin ES. Poslední položkou je centrální stojan, který usnadňuje údržbu zadního kola / řetězu.

Paket Travel

Stejně jako paket Urban, také paket Travel je dostupný v plastové nebo hliníkové verzi. 40litrový levý a 30litrový pravý plastový boční kufr – rovněž s novým pruhovaným designem – jsou taktéž dodávány s univerzálními vnitřními taškami. Hliníkové kufry o objemu 37 l (levý) a 33 l (pravý) jsou dodávány s montážními konzolemi a se samostatnými taškami pro pravý/levý kufr. Přepracované horní deflektory odvádějí proud vzduchu kolem paží a ramen, zatímco dolní deflektory zlepšují ochranu nohou a zvyšují pohodlí při dálničních rychlostech. Atraktivním doplňkem jsou komfortní stupačky spolujezdce.

Volitelná sedla

Komfortní sedlo má oproti standardnímu provedení o 8 % větší povrch než u předchozích modelů a využívá o +15 mm silnější vložku z uretanové pěny s optimalizovanou hustotou, která snižuje únavu při jízdě na dlouhé vzdálenosti. Při použití komfortního sedla se výška posezu pohybuje mezi 865 a 885 mm a sedlo je dostupné ve 3 barevných provedeních: černá/černá, červená/černá a modrá/černá. Při použití sníženého sedla činí jeho výška 825/845mm.

Dalšími položkami v řadě příslušenství je 38litrový vrchní kufr, černé pryžové ochranné nálepky na boky nádrže a koncovka výfuku SC-Project, jež je dostupná ve 2 barvách – titanové stříbrné a matné černé

Technické parametry

MOTOR
TypKapalinou chlazený čtyřtaktní řadový dvouválec OHC s 8 ventily, 270° fázováním klikového hřídele a hlavou uni-cam
Zdvihový objem1084 cm3
Vrtání x zdvih92 mm x 81,5 mm
Kompresní poměr10,5 : 1
Maximální výkon75 kW při 7 500 ot./min.
Max. točivý moment112 Nm při 5 500 ot./min.
Úroveň hlukuMAN: Lurban 75,1 dB / Lwot 80,1 dB

DCT: Lurban 75,0 dB / Lwot 79,9 dB

Olejová náplňMAN: 4,8 l

DCT: 5,2 l

PALIVOVÝ SYSTÉM
KarburacePGM-FI
Objem palivové nádrže18,8 l
Emise CO2114 g/km
Spotřeba palivaMAN: 4,9 l/100 km

DCT: 4,9 l/100 km

ELEKTRICKÁ SOUSTAVA
Kapacita baterie12 V-6 Ah Li-ion baterie (20 hod.)
HNACÍ ÚSTROJÍ
Typ spojkyMAN: Mokrá, lamelová, s vinutými pružinami, hliníková vačka řazení a třecí spojka

DCT: 2 mokré lamelové spojky s vinutými pružinami

Typ převodovky6stupňová manuální (6stupňová převodovka DCT)
Stálý převodŘetěz s těsnicími O-kroužky
RÁM
TypSemi-dvojitá kolébka
PODVOZEK
Rozměry (D x Š x V)2 330 mm x 960 mm x 1 485 mm
Rozvor kol1 575 mm
Záklon rejdového čepu27,5°
Závlek113 mm
Výška sedla850/870 mm (volitelné snížené sedlo 825 mm, volitelné komfortní sedlo 885 mm)
Světlá výška250 mm
Pohotovostní hmotnostMAN: 231 kg

DCT: 242 kg

ES MAN: 233 kg

ES DCT: 244 kg

ZAVĚŠENÍ KOL
Typ vpředu45mm inverzní teleskopická kazetová vidlice Showa s nastavením předpětí a síly tlumení, zdvih 230 mm.

 

CRF1100L Africa Twin ES – teleskopická inverzní vidlice SHOWA s průměrem vnitřní trubky 45 mm a s elektronickou řídicí jednotkou (SHOWA EERATM) s nastavením tlumení v kompresi a v odskoku, zdvih 230 mm

Typ vzaduJednodílné hliníkové rameno se systémem Pro-Link, plynovým tlumičem SHOWA, hydraulickým nastavením předpětí a odskoku, zdvih zadního kola 220 mm

 

CRF1100L Africa Twin ES – jednodílné hliníkové kyvné rameno se systémem Pro-Link a s plynovým tlumičem SHOWA, hydraulickým dálkovým nastavením předpětí a elektrickou řídicí jednotkou (SHOWA EERATM) s nastavením tlumení v kompresi a v odskoku, zdvih zadního kola 220 mm.

KOLA
Typ vpředu21M/C x MT2,15 hliníkový ráfek s drátěným výpletem
Typ vzadu18M/C x MT4,00 hliníkový ráfek s drátěným výpletem
Pneumatika vpředu90/90-21M/C 54H (bezdušová) Metzler Karoo Street)
Pneumatika vzadu150/70R18M/C 70H (bezdušová) Metzler Karoo Street)
BRZDY
Systém ABS, Typ2kanálový s IMU
Režim ABS nastavitelný pro jízdu na silnici a v terénu
Typ vpředuDva 310mm vlnovité hydraulické kotouče s plovoucími třmeny, hliníkovou hlavou a radiálními 4pístovými třmeny se sintrovanými destičkami
Typ vzadu256mm hydraulický kotouč s jednopístovým třmenem a destičkami ze sintrovaného materiálu
PŘÍSTROJE A ELEKTRONIKA
Přístrojový panelLCD panel, 6,5palcový TFT dotykový multifunkční informační displej
SvětlometLED
Zadní světloLED
KonektivitaBluetooth a Apple CarPlay®/Android Auto® (po kabelu)
USBAno
12V zásuvkaAno
Ukazatele směru s funkcí automatického vypínáníAno
RychlořazeníVolitelné (pouze u MAN převodovky)
Zabezpečovací systémImobilizér
TempomatAno
Přední světlomety s přisvěcováním do zatáčekNe
Další funkceVýstražná světla pro nouzové brzdění, šestiosá jednotka IMU, HSTC a systém pro zamezení zvedání předního kola