Společnost Honda Motor Europe představuje kompletní řadu terénních a univerzálních motocyklů pro rok 2019, mezi nimiž klíčovou pozici zajímá inovovaný model CRF250R. Honda CRF250R získala vylepšený výkon a podvozek, který zdědila od vlajkové lodi – motokrosového stroje CRF450R, který je nyní poprvé vybaven systémem nastavitelné kontroly trakce Honda Selectable Torque Control (HSTC). Modely CRF450L, CRF250L a CRF250 RALLY získali nové barvy a vylepšené grafické prvky.
Honda CRF450L
Cesta od čistě závodního stroje k verzi způsobilé pro provoz na veřejných komunikacích u CRF450L vyžadovala mnoho změn. Pro získání způsobilosti musel motor splňovat emisní normy, zatímco z hlediska dlouhé životnosti a použitelnosti bylo zapotřebí věnovat značnou pozornost dostupnému výkonu a jeho charakteru.Stále se jedná o CRF450R; je však tišší, a to jak mechanicky od podvozku a motoru, tak díky novému výfuku. Mapy vstřikování paliva a zapalování nyní řídí O2lambda senzor; pro lepší jízdní vlastnosti se snížil kompresní poměr a vzrostla hmotnost klikového hřídele. Převodovka je 6stupňová –pro delší silniční úseky. Plasty byly převzaty přímo z CRF450R, veškeré osvětlení je tvořeno LED diodami, přičemž zejména přední světlomet se vyznačuje silným pronikavým světlem. Zvětšená titanová nádrž je zárukou dostatečného dojezdu a součástí standardní výbavy CRF450L jsou všechny prvky nezbytné pro provoz na veřejných komunikacích –jako jsou ukazatel rychlosti či klakson.
HONDA CRF450R
Konkurence v kategorii MX strojů však na nic nečeká,a i ty nejlepší stroje se musí neustále zlepšovat. Proto teď model CRF450R vstupuje s novou elektronikou, díky které je v každém kole ještě rychlejší, ale zároveň poskytuje jezdci ještě více kontroly.2. Informace o modelu Kromě optimalizovaných map motoru v řídicí jednotce PGM-FI a systému HRC Launch Control získala Honda CRF450R pro rok 2020 nově systém nastavitelné kontroly trakce (Honda Selectable Torque Control –HSTC) disponující 3 jízdními režimy, které každému jezdci od začátečníka až po profesionála pomohou řídit trakci zadního kola a zvýšit tak přenos hnací síly.
Honda CRF250R
Jezdci CRF250R milují pro její maximální výkon. Po posílení v nízkých otáčkách se konstruktéři nově zaměřili na točivý moment a výkon v nízkých až středních otáčkách. A inženýři značky Honda kompletním přepracováním spalovací komory zadaný úkol splnili –a navíc přidali i na maximálním výkonu. 2. a 3. rychlostní stupeň se k sobě přiblížily, aby se snížil přirozený pokles otáček při tomto klíčovém přeřazení. Zlepšila se také funkce spojky. Drobná vylepšení sání a výfuku spolu s mapami motoru společně přispívají k požadovanému zlepšení jízdních vlastností.Kromě vylepšeného motoru získal model CRF250R rám a kyvné rameno, jež jsou shodné světším sourozencem CRF450R. Obě položky pomáhají šetřit cenné gramy, a –což je důležitější –vyznačují se pečlivě vyváženou tuhostí. V kombinaci snovým nastavením tlumení v kompresi předního izadního odpružení Showa je výsledkem vyšší stabilita, pocitjistoty a přesnost při rychlém průjezdu nerovnými zatáčkami.
HONDA CRF250 RALLY
CRF250 RALLY vychází z modelu CRF250L a přidává celou řadu změn, jež z něj dělají unikátní nabídku na celém trhu. Svým vzhledem zcela vychází ze závodního stroje HRC CRF450 RALLY. Na přídi se nachází „plovoucí“ štít, kapotáž a panely kolem chladiče, jež poskytují jezdci ochranu před větrem. Zbytek stroje je podřízen minimalistickému MX stylu. Asymetrické světlomety jsou tvořeny LED diodami. Totéž platí pro ukazatele směru.Velká palivová nádrž umožňuje dlouhý dojezd a na digitálním přístrojovém panelu se nachází ukazatel množství paliva a ukazatel rychlosti. Odpružení s velkým zdvihem a vysoká světlá výška dodávají stroji schopnosti pro jízdu v terénu, zatímco velké plovoucíkotouče se systémem ABS, jenž lze na zadním kole vypnout, jsou zárukou bezpečného zastavení. Motor se vyznačuje vysokým točivým momentem v nízkých otáčkách, kterému sekunduje vysoký maximální výkon. Tyto vlastnosti jsou dány změnami oproti původnímu stroji CRF250L, mezi něž patří upravený systém PGM-FI a těleso škrticí klapky, nová vzduchová komora, spojovací trubice a lehký výfuk.
HONDA CRF250L
Osvědčený robustní ocelový rám modelu CRF250L a odpružení Showa s dlouhým zdvihem zůstalo zachováno, nová kapotáž však zřetelně odkazuje na minimalistické rysy modelu CRF450R MX a vyznačuje se ostřejšími a štíhlejšími proporcemi. Na digitálním přístrojovém panelu je zobrazen ukazatel rychlosti a stavu paliva. Součástí standardní výbavy je i systém ABS, který lze pro zadní kolo vypnout.Přestože motor o objemu 249 cm3zůstal pro rok2019 nezměněn, disponuje díky úpravám systému elektronického vstřikování paliva, škrticí klapky a vzduchové komory (provedeným v roce 2017) silným točivým momentem v nízkých otáčkách i vysokým maximálním výkonem.