Model Honda Monkey je pravděpodobně známý zejména jako výrazná ikona 70. let minulého století, světlo světa však poprvé spatřil již v roce 1961. Tento stroj původně disponoval motorem o zdvihovém objemu 49 cm3 a byl vyvinut jako dětská hračka pro zábavní park Tama Tech v Tokiu. Zlomovým v historii modelu Monkey byl rok 1978. Motocykl získal nový vzhled s nádrží ve tvaru kapky a stal se mimořádně oblíbeným mezi zástupy řidičů obytných vozidel, kteří hledali praktický dopravní prostředek. V roce 2018 se model Monkey znovu vrátil. Zcela nový Monkey inspirovaný původním originálem vstupuje do roku 2022 s vylepšeným motorem, větší převodovkou, pohodlnějším odpružením, zcela novou barvou a drobnými zlepšeními, která ještě více zvyšují jeho atraktivitu i každodenní použitelnost.
Model Monkey je vybaven novým SOHC dvouventilovým vzduchem chlazeným motorem o objemu 124 cm3 (který je odvozen od agregátu použitého u MSX Grom), jenž se vyznačuje vrtáním 50 mm, zdvihem 63,1 mm a kompresním poměrem 10,0 : 1. Maximálního výkonu 6,9 kW motor dosahuje při 6 750 ot./min., přičemž nejvyšší hodnota točivého momentu činí 11 Nm při 5 500 ot./min. Nová 5stupňová převodovka, která nahradila starší 4stupňovou jednotku, má lépe odstupňované převody a nabízí tak více pohodlí i při delších cestách. Maximální rychlost dosahuje 91 km/h. Ruční ovládání spojky připomíná velké motocykly, zatímco 12palcová kola umožňují agilní pohyb po městě. Malé rozměry a vynikající rovnováha v nízkých rychlostech modelu Monkey usnadňují pohyb v hustém městském provozu. Jeho motor se vyznačuje nízkou spotřebou 1,5 l / 100 km (v režimu WMTC), a to díky využití technologií pro snižování tření, jako je například předsazený válec nebo válečkové vahadlo pro pohon ventilů. Účinné spalování zajišťuje nejmodernější elektronická řídicí jednotka PGM-FI.
Ocelový páteřový rám u modelu Monkey je vyladěn s ohledem na rovnováhu mezi tuhostí a poddajností. Díky tomu se skvěle hodí pro celou řadu podmínek, pro které byl navržen. Kyvné rameno s oválným průřezem prvků odráží kruhové designové téma, které se prolíná celým strojem. Klasický styl modelu Monkey (se zkosenými řídítky, chromovanými blatníky, zvednutým výfukem s lisovaným ochranným krytem, širokými pneumatikami, čalouněným sedlem a typicky tvarovanou nádrží) navazuje na odkaz svého předchůdce a svými vlastnostmi dokáže oslovit nejen starší zájemce, ale i mnohem mladší generaci.
Pro rok 2022 je k dispozici jako volitelné příslušenství stylový trubkový zadní nosič, který umožňuje přepravu předmětů o hmotnosti až 3,0 kg. Lesklá 5,6litrová palivová nádrž lakovaná stejnou barvou jako rám, kyvné rameno a zadní tlumiče, hrdě nese historické 3-D Classic Wing designové logo Honda.
Model Monkey 125 pro rok 2022 bude k dispozici ve třech barevných provedeních:
- perleťová modrá Pearl Glittering Blue (novinka pro rok 2022)
- žlutá Banana Yellow
- červená perleťová Pearl Nebula Red
Klasický vzhled je protkán moderními technologiemi: kruhový přístrojový panel s digitálním LCD displejem obsahuje ukazatel rychlosti (který při zapnutí zapalování hravě zabliká), tachometr se dvěma denními počítadly ujetých kilometrů, či šestidílný ukazatel stavu paliva; všechna světla jsou vybavena LED diodami; klíč s vnitřním výbrusem (na němž je rovněž umístěno logo Classic Wing) nabízí funkci „odpovědi“, kdy po stisku tlačítka světla stroje zablikají, což majiteli usnadní nalezení stroje na přeplněném parkovišti; jednokanálový systém ABS je spojen s jednotkou pro měření setrvačného momentu (IMU), která omezuje „zvedání“ zádi při silném brzdění
Technické parametry
MOTOR | |
Typ | Vzduchem chlazený, čtyřtaktní, s rozvodem SOHC a se 2 ventily |
Zdvihový objem | 124 cm3 |
Vrtání x zdvih | 50 x 63,1 mm |
Kompresní poměr | 10,0 : 1 |
Maximální výkon | 6,9 kW / 6 750 ot./min. |
Max. točivý moment | 11 Nm / 5 500 ot./min. |
Olejová náplň | 1,1 litru |
PALIVOVÝ SYSTÉM | |
Karburace | Elektronické vstřikování paliva PGM-FI |
Objem palivové nádrže | 5,6 litru |
Spotřeba paliva | 1,5 l / 100 km |
ELEKTRICKÁ SOUSTAVA | |
Startování | Elektrické |
Baterie | 12 V, 3,5 Ah |
HNACÍ ÚSTROJÍ | |
Typ spojky | Mokrá lamelová spojka |
Typ převodovky | 5stupňová |
RÁM | |
Typ | Páteřový ocelový rám |
PODVOZEK | |
Rozměry (DxŠxV) | 1 710 x 755 x 1 030 mm |
Rozvor kol | 1 145 mm |
Záklon rejdového čepu | 25° |
Závlek | 82 mm |
Výška sedla | 775 mm |
Světlá výška | 175 mm |
Poloměr otáčení | 1,9 m |
Pohotovostní hmotnost | 104 kg |
ZAVĚŠENÍ KOL | |
Typ vpředu | inverzní vidlice, zdvih v ose kola 100 mm |
Typ vzadu | Dva tlumiče, 102 mm zdvih v ose kola |
KOLA | |
Typ vpředu | 10paprskové, z lehké slitiny |
Typ vzadu | 10paprskové, z lehké slitiny |
Pneumatika vpředu | 120/80-12M/C 65J |
Pneumatika vzadu | 130/80-12M/C 69J |
BRZDY | |
Typ vpředu | Jedna hydraulická s 220 mm kotoučem, ABS s jednotkou IMU |
Typ vzadu | Jedna hydraulická se 190mm kotoučem |
SVĚTLA | |
Světlomet | LED |
Zadní světlo | LED |