Honda Monkey 125 se představuje pro modelový rok 2022

22YM HONDA MONKEY 125

Model Honda Monkey je pravděpodobně známý zejména jako výrazná ikona 70. let minulého století, světlo světa však poprvé spatřil již v roce 1961. Tento stroj původně disponoval motorem o zdvihovém objemu 49 cm3 a byl vyvinut jako dětská hračka pro zábavní park Tama Tech v Tokiu. Zlomovým v historii modelu Monkey byl rok 1978. Motocykl získal nový vzhled s nádrží ve tvaru kapky a stal se mimořádně oblíbeným mezi zástupy řidičů obytných vozidel, kteří hledali praktický dopravní prostředek. V roce 2018 se model Monkey znovu vrátil. Zcela nový Monkey inspirovaný původním originálem vstupuje do roku 2022 s vylepšeným motorem, větší převodovkou, pohodlnějším odpružením, zcela novou barvou a drobnými zlepšeními, která ještě více zvyšují jeho atraktivitu i každodenní použitelnost.

Model Monkey je vybaven novým SOHC dvouventilovým vzduchem chlazeným motorem o objemu 124 cm3 (který je odvozen od agregátu použitého u MSX Grom), jenž se vyznačuje vrtáním 50 mm, zdvihem 63,1 mm a kompresním poměrem 10,0 : 1. Maximálního výkonu 6,9 kW motor dosahuje při 6 750 ot./min., přičemž nejvyšší hodnota točivého momentu činí 11 Nm při 5 500 ot./min. Nová 5stupňová převodovka, která nahradila starší 4stupňovou jednotku, má lépe odstupňované převody a nabízí tak více pohodlí i při delších cestách. Maximální rychlost dosahuje 91 km/h. Ruční ovládání spojky připomíná velké motocykly, zatímco 12palcová kola umožňují agilní pohyb po městě. Malé rozměry a vynikající rovnováha v nízkých rychlostech modelu Monkey usnadňují pohyb v hustém městském provozu. Jeho motor se vyznačuje nízkou spotřebou 1,5 l / 100 km (v režimu WMTC), a to díky využití technologií pro snižování tření, jako je například předsazený válec nebo válečkové vahadlo pro pohon ventilů. Účinné spalování zajišťuje nejmodernější elektronická řídicí jednotka PGM-FI.

Mohlo by vás zajímat:  König přivezl z Barcelony body za třinácté místo

Ocelový páteřový rám u modelu Monkey je vyladěn s ohledem na rovnováhu mezi tuhostí a poddajností. Díky tomu se skvěle hodí pro celou řadu podmínek, pro které byl navržen. Kyvné rameno s oválným průřezem prvků odráží kruhové designové téma, které se prolíná celým strojem. Klasický styl modelu Monkey (se zkosenými řídítky, chromovanými blatníky, zvednutým výfukem s lisovaným ochranným krytem, širokými pneumatikami, čalouněným sedlem a typicky tvarovanou nádrží) navazuje na odkaz svého předchůdce a svými vlastnostmi dokáže oslovit nejen starší zájemce, ale i mnohem mladší generaci.

Pro rok 2022 je k dispozici jako volitelné příslušenství stylový trubkový zadní nosič, který umožňuje přepravu předmětů o hmotnosti až 3,0 kg. Lesklá 5,6litrová palivová nádrž lakovaná stejnou barvou jako rám, kyvné rameno a zadní tlumiče, hrdě nese historické 3-D Classic Wing designové logo Honda.

Mohlo by vás zajímat:  FMX Gladiator Games se chystají na jubilejní 20. ročník

Model Monkey 125 pro rok 2022 bude k dispozici ve třech barevných provedeních:

  • perleťová modrá Pearl Glittering Blue (novinka pro rok 2022)
  • žlutá Banana Yellow
  • červená perleťová Pearl Nebula Red

Klasický vzhled je protkán moderními technologiemi: kruhový přístrojový panel s digitálním LCD displejem obsahuje ukazatel rychlosti (který při zapnutí zapalování hravě zabliká), tachometr se dvěma denními počítadly ujetých kilometrů, či šestidílný ukazatel stavu paliva; všechna světla jsou vybavena LED diodami; klíč s vnitřním výbrusem (na němž je rovněž umístěno logo Classic Wing) nabízí funkci „odpovědi“, kdy po stisku tlačítka světla stroje zablikají, což majiteli usnadní nalezení stroje na přeplněném parkovišti; jednokanálový systém ABS je spojen s jednotkou pro měření setrvačného momentu (IMU), která omezuje „zvedání“ zádi při silném brzdění

Technické parametry

MOTOR  
Typ Vzduchem chlazený, čtyřtaktní, s rozvodem SOHC a se 2 ventily
Zdvihový objem 124 cm3
Vrtání x zdvih 50 x 63,1 mm
Kompresní poměr 10,0 : 1
Maximální výkon 6,9 kW / 6 750 ot./min.
Max. točivý moment 11 Nm / 5 500 ot./min.
Olejová náplň 1,1 litru
PALIVOVÝ SYSTÉM  
Karburace Elektronické vstřikování paliva PGM-FI
Objem palivové nádrže 5,6 litru
Spotřeba paliva 1,5 l / 100 km
ELEKTRICKÁ SOUSTAVA  
Startování Elektrické
Baterie  12 V, 3,5 Ah
HNACÍ ÚSTROJÍ  
Typ spojky Mokrá lamelová spojka
Typ převodovky 5stupňová
RÁM  
Typ Páteřový ocelový rám
PODVOZEK  
Rozměry (DxŠxV) 1 710 x 755 x 1 030 mm
Rozvor kol 1 145 mm
Záklon rejdového čepu 25°
Závlek 82 mm
Výška sedla 775 mm
Světlá výška 175 mm
Poloměr otáčení 1,9 m
Pohotovostní hmotnost 104 kg
ZAVĚŠENÍ KOL  
Typ vpředu inverzní vidlice, zdvih v ose kola 100 mm
Typ vzadu Dva tlumiče, 102 mm zdvih v ose kola
KOLA  
Typ vpředu 10paprskové, z lehké slitiny
Typ vzadu 10paprskové, z lehké slitiny
Pneumatika vpředu 120/80-12M/C 65J
Pneumatika vzadu 130/80-12M/C 69J
BRZDY  
Typ vpředu Jedna hydraulická s 220 mm kotoučem, ABS s jednotkou IMU
Typ vzadu Jedna hydraulická se 190mm kotoučem 
SVĚTLA  
Světlomet LED
Zadní světlo LED
Zdroj a foto: Honda