Luxusní model Gold Wing Tour – vlajková loď značky Honda, která v roce 2018 prošla kompletní modernizací zahrnující radikální snížení hmotnosti, zavěšení předního kola se dvěma příčnými rameny, či zcela nový plochý šestiválcový motor, vjíždí do roku 2023 v podstatě nezměněn, avšak ve třech krásných nových barevných provedeních. Z linií modelu Gold Wing Tour vyzařuje vytříbený a atletický charakter. Výsledkem je unikátní silueta, v níž se komfort snoubí s dynamickými schopnostmi podvozku a motoru. To vše doplněno o tradičně prémiové slícování, zpracování a použité materiály, jež jsou pro Gold Wing typické. „Tvář“ stroje je odvážně skloněna vpřed a v kombinaci s kompaktními rozměry kapotáže dodává přídi energický náboj. Klíčová linie stroje, která sahá od přídě až na záď, zdůrazňuje odlišné funkce jeho vrchní a spodní části. Centrálním prvkem je kapotáž vyznačující se ostrými a jednolitými rovnými povrchy a jemnými aerodynamickými detaily. Ta vytváří napětí, jež poukazuje na výkonový potenciál, který je stroj schopný nabídnout.
Zvětšený plexi štít s elektrickým ovládáním na levé rukojeti zajišťuje prvotřídní ochranu proti větru, v případě potřeby je však schopen nabídnout i pocit prostoru a volnosti. Nastavení úhlu a výšky plexi štítu je zcela plynulé. Jako volitelná výbava jsou k dispozici větší štít, plně nastavitelný deflektor pro ruce a horní polovinu těla či fixní deflektory pro lýtka a nohy. Sedla jezdce a spolujezdce jsou oddělená. Jezdec se tak může plně soustředit na ovládání stroje. Přední sedadlo poskytuje jezdci komfort a oporu, ale zároveň mu umožňuje pohyb a snadno z něj dosáhne na zem. Jezdec i spolujezdec si mohou vychutnat nové luxusní sedlo čalouněné kombinací veluru a kůže; opěradlo spolujezdce má komfortní sklon 23 stupňů.
Všechna světla jsou tvořena LED diodami a model Gold Wing Tour je vybaven i LED mlhovými světlomety. Ve spodní části světlometů se na každé straně nachází 5 leštěných optických čoček, které dodávají potkávacím světlům charakteristický tvar Jewel-Eye. Při použití dálkových světel (umístěných v horní části) vzniká stereoskopický dojem. Přední ukazatele směru jsou umístěny ve zpětných zrcátkách a mají funkci automatické deaktivace. Systém porovnává rozdíl v otáčkách předního a zadního kola a na základě toho vypočítává, zda je možné ukazatele směru s ohledem na jízdní situaci vypnout.
Rychlost nastavená pomocí tlačítka tempomatu (umístěného na pravé rukojeti) je při jízdě zobrazena v levé dolní části ukazatele rychlosti. Díky elektronicky řízené škrticí klapce je dosažení nastavené rychlosti plynulejší a činnost tempomatu je mnohem hladší, zejména při jízdě do kopce. U modelů s manuální převodovkou se tempomat vypne stisknutím spojky či brzdy, případně otočením rukojeti plynu. U varianty s převodovkou DCT (v režimu AT) se po zpomalení s aktivním tempomatem – a po návratu na předchozí rychlost – Gold Wing vrátí zpět na nastavenou hodnotu s příslušným programem řazení.
Luxusní přístrojový panel vytváří unikátní kokpit. Přístroje jsou tvořeny málo kontrastními barvami s tmavými tóny a jejich zkosené okraje vytvářejí dojem hloubky. Kolem každého přístroje je umístěn prstenec s kovovou texturou a stupnice jsou vybaveny LED podsvícením, jež jim dodává hloubku a klidnou, chladnou image. 7palcový barevný TFT displej z tekutých krystalů zprostředkovává veškeré informace z audiosystému a navigace a umožňuje také volbu jízdních režimů a nastavení odpružení. Zobrazované informace jsou logicky rozděleny do samostatných segmentů, takže jezdec může velmi rychle zjistit vše potřebné. Jas displeje je regulován automaticky (přičemž maximální intenzita podsvícení displeje dosahuje 1000 cd) a jezdec může snadno ručně přepínat mezi 8 úrovněmi jasu. Tlak v pneumatikách je zobrazován jako numerická hodnota ve spodní levé části přístrojového panelu. Na čestném místě – uprostřed středové konzoly a na inteligentním klíči Smart Key – se nachází emblém Gold Wing. Jeho výrazné 3D dvoubarevné chromové provedení v sobě spojuje sílu a důstojnost lví hlavy s majestátními křídly orla připraveného uchopit kořist otevřenými drápy. S jeho pomocí lze aktivovat všechny systémy motocyklu a nachází se v něm také záložní klíč. K aktivaci a deaktivaci zapalování a zámku řídítek stačí mít inteligentní klíč Smart Key u sebe.
Celkový objem pro zavazadla dosahuje 121 litrů. Nabídka volitelné výbavy obsahuje i exkluzivně navržené vnitřní tašky. Ovládání kufrů je snadné. Stačí mít inteligentní klíč Smart Key u sebe a stiskem tlačítka lze všechny kufry otevřít. Lze je navíc dočasně odemknout i pomocí dálkového ovládání. Stiskem odemykacího tlačítka na inteligentním klíči Smart Key může spolujezdec ihned otevřít boční kufry. Hladké otevírání a zavírání kufrů zajišťují hydraulické tlumiče. Stiskem a podržením tlačítka (call button) začnou blikat ukazatele směru.
Gold Wing Tour je kompatibilní se systémem Apple CarPlay™ a Android Auto™, takže jezdec může využít personalizované informace a obsah ve svém telefonu, jako jsou telefonní čísla či seznamy hudby. Podporována je i konektivita prostřednictvím technologie Bluetooth a k nabíjení telefonů slouží dvě USB-C zásuvky. Lehké reproduktory se vyznačují špičkovým a věrným zvukem. Spolujezdec má k dispozici vlastní panel pro ovládání audiosystému, což mu zajišťuje ještě příjemnější zážitek z jízdy. Tlačítka se nachází na vrchní straně pravého bočního kufru a umožňují nastavení hlasitosti, přepínání zdroje a rychlé posouvání přehrávaných skladeb. Data navigačního systému se zobrazují na 7palcovém barevném TFT displeji z tekutých krystalů umístěném uprostřed přístrojového panelu. Součástí navigace je i gyrokompas umožňující nerušenou navigaci i v tunelech. Zrušení jakéhokoliv průjezdního bodu nebo zadání požadavku na „návrat domů“ je možné i za jízdy. Mapy jsou aktuální a pro detailní plánování trasy nabízejí možnost zadání až 99 průjezdních bodů.
Objem palivové nádrže činí 21 litrů a spotřeba paliva dosahuje 5,5 litru/100 km.
Podvozek
Zdvojený rám z hliníkové slitiny u modelu Gold Wing Tour byl navržen s důrazem na co nejkompaktnější uložení motoru; jeho konstrukční tloušťka byla ve všech oblastech optimalizována s ohledem na hladkou a stabilní jízdu již od rychlosti chůze, a to jak v úzkých městských uličkách, tak na otevřených silnicích. Kromě posunu předního kola vpřed při plné kompresi odpružení spočívá další výhoda zavěšení předního kola se dvěma příčnými rameny ve snížení smykového tření (v důsledku rázů od nerovností či ovládání řídítek), jež je typické pro standardní teleskopickou vidlici tím, jak se její komponenty uvnitř jednotlivých ramen pohybují nahoru a dolů. Ve všech spojovacích bodech systému řízení a odpružení jsou použita ložiska, která výsledné tření ještě více snižují. Ovládání řízení – prostřednictvím zdvojených držáků vidlice – je navíc odděleno od odpružení zajišťovaného jedním tlumičem. Díky tomu je Gold Wing Tour při zatáčení hbitější a snáze ovladatelný. Řídítka s předním kolem navíc spojují patentované zkřížené spojovací tyče řízení a umístění čepu řídítek poskytuje jezdci zcela přirozený pocit. Sklon vidlice a závleku je 30,5°/109 mm, rozvor kol činí 1 695 mm. Pohotovostní hmotnost modelu Gold Wing Tour s manuální převodovkou dosahuje 385 kg a u verze s převodovkou DCT pak 390 kg.
Duální kombinovaná brzdová soustava (Dual Combined Brake System – D-CBS) optimálně rozděluje brzdnou sílu mezi přední a zadní kolo. Využití jednoho lehkého cirkulačního ABS modulátoru integrovaného do řídicí jednotky brzdové soustavy přispělo ke snížení hmotnosti celého systému. Nový systém také umožňuje propojení s aktuálně zvoleným jízdním režimem, na základě kterého se charakteristika brzd přizpůsobí jízdní situaci. Dva 320mm přední kotouče jsou vybaveny 6pístovými třmeny, zadní 316mm kotouč je opatřen třípístovým třmenem. Gold Wing Tour také využívá kyvné rameno Pro-Arm, které je k rámu upevněno z levé strany. Z pravé strany je volný přístup pro potřeby údržby. Toto řešení poskytlo konstruktérům mnohem více volnosti, a zároveň přispívá i k lepší ovladatelnosti a stabilitě stroje. Systém Pro-Link nabízí progresivní funkci odpružení a přispívá k vyššímu komfortu, přičemž v celém řešení jsou využity kulové klouby, které eliminují zkrut. Úroveň tlumení se nastavuje elektricky v závislosti na jízdním režimu. Krokové motory umístěné v předním a zadním tlumiči ovládají jehlové ventily regulující průtok oleje, čímž je úroveň tlumení přizpůsobena dané jízdní situaci. Také předpětí zadní pružiny je elektricky nastavitelné. Nezávisle na čtyřech jízdních režimech jsou k dispozici čtyři úrovně nastavení předpětí od měkkého po tvrdé: samotný jezdec, jezdec se zavazadly, jezdec se spolujezdcem a jezdec se spolujezdcem a se zavazadly. Nastavení je zobrazeno na TFT displeji a mění se pomocí tlačítka.
Motor
Pro využití potenciálu, který podvozek z hlediska ovladatelnosti nabízí, a pro zachování návykového přísunu výkonu, který je významným atributem atraktivity této ikony, byl 1 833 cm3 motor modelu Gold Wing Tour při poslední velké obměně v roce 2018 kompletně přepracován. Stále se jedná o horizontálně uložený šestiválec s protiběžnými písty, avšak každý válec je namísto dvou vybaven čtyřmi ventily, motor má mnohem kompaktnější rozměry a je o 6,2 kg lehčí. Maximální výkon 93 kW je k dispozici při 5 500 ot./min., maximum točivého momentu 170 Nm je dosaženo při 4 500 ot./min. Vrtání 73 mm je stejné jako zdvih (rovněž 73 mm), levé a pravé válce jsou navzájem posunuty o 4 mm a vložky válců jsou hliníkové. Kompresní poměr činí 10,5:1. Hlavy válců Unicam – u nichž jsou sací ventily ovládány finger-follower vahadlem a výfukové ventily válečkovými vahadly – rovněž využívají koaxiální hřídel vahadel pro sací i výfukové ventily. Spalovací komory mají díky 4 ventilům konstrukci ve tvaru „sedlové střechy“, kdy sací kanály jsou konstruovány tak, aby přispívaly k „vířivému“ proudění uvnitř válců, které pomáhá zlepšovat účinnost spalování. Boky pístů jsou kvůli snížení tření opatřeny molybdenovým povrchem. Elektronicky řízená škrticí klapka (TBW) nabízí 4 jízdní režimy, které upravují charakter a výkon, a které jsou propojeny s nastavením tlumičů a duální kombinovanou brzdovou soustavou (Dual Combined Brake System – D-CBS).
Režim TOUR představuje základní nastavení pro komfort a výkon. V tomto režimu je k dispozici přímý, 100% poměr mezi plynovou rukojetí a vlastní škrtic. Režim SPORT disponuje nejvyšším poměrem mezi plynem a škrticí klapkou, což je zárukou silné akcelerace spojené s tvrdším tlumením a vyšším účinkem pedálu zadní brzdy. Režim ECON nabízí nejnižší spotřebu paliva a uvolněnou jízdu. Je charakterizován nižším poměrem přenosu signálu mezi plynovou rukojetí a škrticí klapkou a standardním nastavením tlumení a brzdného účinku. V režimu RAIN je výkon motoru potlačen s ohledu na mokré a kluzké podmínky. Poměr přenosu signálu mezi plynovou rukojetí a škrticí klapkou je v tomto případě nejnižší, režim nabízí standardní rozložení brzdné síly a měkké tlumení.
Systém nastavitelné kontroly trakce Honda Selectable Torque Control (HSTC) navíc za všech jízdních podmínek neustále monitoruje a udržuje trakci zadního kola, což ještě více zvyšuje jistotu při jízdě. Úroveň jeho zásahů se rovněž nastavuje pomocí elektronicky řízené škrticí klapky, a to s ohledem na zvolený jízdní režim.
Motor je na zadní straně vybaven dvěma sacími potrubími – jedním na levé a jedním na pravé straně. Tato konstrukce má za následek víření nasávaného vzduchu, a tedy účinnější využití celé plochy vzduchového filtru a snížení jeho odporu. Vnitřní tvar obou potrubí je optimalizován s ohledem na vyrovnání sacích pulzů motoru při nízkých otáčkách, a tedy zlepšení odezvy a točivého momentu při malém otevření škrticí klapky. Jedna škrticí klapka zrychluje proudění vzduchu a zlepšuje odezvu. Jako doplněk k hlubokému tónu motoru vydávají výfuky silné dunění, aniž by svým zvukem obtěžovaly. Průřez výfukového potrubí je u dvou ze šesti válců snížen o 20 %, což utváří hlasitost a hloubku zvuku.
Integrovaný startér/alternátor ISG (Integrated Starter Generator) v sobě kombinuje motor startéru a alternátor v jednom zařízení, kdy z alternátoru se při přivedení převráceného napětí stane startér. Toto řešení je o 2,4 kg lehčí než standardní systém. Pro pohon ISG slouží kola se šikmým ozubením, což napomáhá ke snížení mechanické hlučnosti.
Hlavní vlastností systému vypnutí motoru při zastavení (volitelná výbava u verze DCT) je mimořádně tiché startování právě díky využití ISG, zatímco kombinace převodovky DCT a elektronicky řízené škrticí klapky napomáhá hladkému pocitu při rozjezdu. Pokud jezdec zastaví na semaforech a Idling Stop je aktivní, motor je po 3 sekundách automaticky vypnut. Při rozjezdu musí jezdec pouze otočit plynem, čímž dojde k okamžitému nastartování motoru. Systém funguje tak, že v okruhu převodovky DCT je předem zvýšen tlak hydraulického oleje, který při nastartování motoru aktivuje spojku, čímž se zkrátí prodleva mezi otočením plynem a rozjezdem. Pro vyrovnání jakýchkoliv rázů systém TBW zajišťuje pozvolné otevření škrticí klapky po otočení plynem, a tedy hladkou akceleraci hodnou jména Gold Wing Tour. Systém Idling Stop je možné zapnout a vypnout pomocí spínače na rukojeti. Rozjezd do kopce u běžných motocyklů často vyžaduje současné uvolnění brzd, otočení plynem a uvolnění spojky v závislosti na sklonu svahu. Pro usnadnění této činnosti je model Gold Wing Tour vybaven systémem pro rozjezd do kopce Hill Start Assist (HSA), a to jak u verze s manuální převodovkou, tak u verze s převodovkou DCT. Po zastavení ve svahu dojde rychlým stiskem brzdové páčky k tomu, že modulátor systému ABS vygeneruje hydraulický tlak v zadním brzdovém třmenu. Při rozjezdu, i když je páka brzdy uvolněna, hydraulický tlak dočasně (po dobu přibližně 3 sekund) udrží brzdu sevřenou, takže jezdec se může do kopce rozjet pouze s plynem. O aktivaci systému je jezdec informován kontrolkou HSA.
6stupňová manuální převodovka je vybavena technologií „cam damper“ mezi spojkou a hnacím převodem, čímž dochází k oddělení jednotlivých setrvačných hmot, snižuje se tak hlučnost a zlepšuje se kvalita a odolnost řazení. Hydraulickou pomocnou spojku nahradila pomocná třecí spojka (s menším počtem lamel a s nižším hydraulickým třením v uvolňovacím mechanismu). Tím se o 20 % snížila síla potřebná k ovládání spojky a také se zlepšila hladkost podřazování. Kluzný mechanismus rovněž přispívá k pocitu kvality při podřazování. Elektrická zpátečka je řešení známé již z předchozího modelu.
Dvouspojková převodovka (DCT)
Technologie převodovek DCT značky Honda, která byla poprvé představena v roce 2009, vstupuje do 14. roku své sériové výroby. V Evropě se již prodalo přes 200 000 motocyklů vybavených převodovkou DCT. Tato převodovka se vyznačuje plynulým a spolehlivým řazením nahoru i dolů, na které si jezdec velmi rychle zvykne. Využívá dvě spojky: jednu pro rozjezd a pro 1., 3. 5. a 7. rychlostní stupeň a druhou pro 2., 4. a 6. rychlostní stupeň. Hlavní hřídel jedné spojky se nachází uvnitř druhého, což umožnilo dosažení velmi kompaktních rozměrů. Každá spojka je nezávisle řízena vlastním elektrohydraulickým okruhem. Při řazení systém předvolí požadovaný rychlostní stupeň pomocí spojky, která v daném okamžiku není používána. První spojka je následně elektronicky odpojena a ve stejném okamžiku je připojena spojka druhá. Výsledkem je konzistentní, rychlé a plynulé řazení. Tím, že dvě spojky přeřazují z jednoho rychlostního stupně na další s minimálním přerušením přenosu hnací síly na zadní kolo, navíc prakticky odpadají všechny rázy a podélné náklony stroje, takže řazení je nejen přímé, ale i hladké. Mezi další výhody patří například odolnost (neboť jednotlivá ozubená kola se nemohou poškodit nesprávným zařazením), nemožnost přetížení motoru, snadná jízda ve městech, či nižší únava jezdce a možnost lepšího soustředění výhradně na správnou stopu, zatáčení, body pro brzdění a akceleraci. Systém DCT nabízí dva různé způsoby ovládání – automatický režim s naprogramovanými mapami řazení, které průběžně sledují rychlost jízdy, zvolený rychlostní stupeň a otáčky motoru, a na základě toho rozhodují o momentu přeřazení, a dále manuální režim, ve kterém může jezdec sám řadit tlačítky na levé rukojeti.
Tento stroj využívá třetí generaci a zároveň první verzi této převodovky se 7 rychlostními stupni. Převodovka DCT pro model Gold Wing je určena zejména pro dálkové jízdy. Navíc se vyznačuje mimořádně hladkým a rychlým řazením. Navíc byla optimalizována pro snazší manévrování v nízkých rychlostech, a to díky těsnějšímu odstupňování převodových poměrů, které snižuje rázy při řazení. Ve vyšších rychlostech jsou rychlostní stupně dále od sebe, aby se snížily otáčky motoru. V obou případech se zvýšil komfort jízdy, neboť řazení nahoru i dolů je zcela hladké. Při vývoji třetí generace převodovky se konstruktéři zaměřili především na snížení hlučnosti a rázů při řazení. Tlumící pryžové bloky na obou koncích vidlicového vodítka a hlavního ramene výrazně snižují jakékoliv rázové zvuky spojené se změnami rychlostních stupňů. Mezi spojku a hnací hřídel je umístěn pružinový tlumič, který pohlcuje točivý moment a snižuje tak hlučnost i rázy vyplývající z kontaktu mezi spojkou a hlavním hnacím hřídelem během přeřazování.
Převodovka DCT u Hondy Gold Wing umožňuje Režim chůze (Walking mode) – pohyb vpřed rychlostí 1,8 km/h a couvání rychlostí 1,2 km/h, jenž se ovládá tlačítky +/- na levé rukojeti. Pro Režim chůze jsou využity obě spojky systému DCT – spojka č. 1 umožňuje pohyb vzad, zatímco spojka č. 2 umožňuje pohyb vpřed. Tímto způsobem je pohyb vpřed a vzad rychlostí chůze možný pouze pomocí spojek bez nutnosti řazení. Systém elektronicky řízené škrticí klapky neustále ovládá sevření spojek pro zachování určitých otáček motoru, čímž je zajištěna ovladatelnost a pocit bezpečí v mnoha různých situacích.
Čtyři jízdní režimy jsou propojeny s převodovkou DCT. Všechny režimy sdílejí stejný charakter motoru, výkon a nastavení odpružení s manuálním modelem, navíc však disponují dodatečnými parametry pro ovládání převodovky DCT.
Režim TOUR využívá standardní nastavení pro hladkou aktivaci spojek v režimu AT a k řazení využívá celé rozmezí otáček. Režim SPORT je charakterizován rychlejší funkcí spojek, přičemž k řazení dochází ve středních a vyšších otáčkách. Režim ECON se vyznačuje hladkou funkcí spojek, standardním řazením a udržuje motor v nižších a středních otáčkách. Režim RAIN také využívá hladkou funkci spojek a udržuje motor v nízkých a středních otáčkách, přičemž řazení je v režimu AT pomalejší.
Příslušenství
Pro model Honda Goldwing Tour je k dispozici široká nabídka prémiového příslušenství, které je dostupné buď ve formě paketů, nebo jednotlivě.
Pro doplnění standardní výbavy a pro ještě lepší zážitek z modelu Gold Wing byl vytvořen paket plné výbavy Full Option Goldwing Tour:
- Vnitřní tašky a vložky do bočních kufrů
- Vnitřní taška do vrchního kufru, kobereček a organizér do víka
- Chromovaný nosič zavazadel
- Hlavní stojan
- Opěrku pro spolujezdce
- Vysoký plexi štít
- 12V zásuvku
- LED osvětlení vrchního kufru, LED brzdové světlo a kabel pro zavazadlový prostor
- Krycí plachta na motocykl
Samostatně je k dispozici následující příslušenství.
- Přepínač audiosystému pro spolujezdce
- Výkonový zesilovač
- Zadní reproduktor
- Přídavný kabel
- Polepy kol (k dispozici ve 3 různých barvách)
- Sada pro sejmutí vrchního kufru, zadní nosič a barevně sladěná kapotáž
- Kryty předních brzdových třmenů (dostupné v chromovém/černém provedení)
- Chromovaný boční stojan
- Loketní opěrky pro spolujezdce (standardní výbava u verze DCT)
- Individuální sedlo
- Horní a dolní deflektory vzduchu
- Širší stupačky jezdce
- Opěrka jezdce
- Řadicí páka pro DCT (k dispozici pouze pro verze s DCT)
Technické parametry
MOTOR | |
Typ | Kapalinou chlazený 4taktní 24ventilový plochý šestiválec s rozvodem SOHC |
Zdvihový objem | 1 833 cm3 |
Počet ventilů na válec | 4 |
Vrtání x zdvih | 73 x 73 mm |
Kompresní poměr | 10,5 : 1 |
Maximální výkon | 93 kW při 5 500 ot./min. |
Max. točivý moment | 170 Nm při 4 500 ot./min. |
Olejová náplň | 4,4 litru (MAN) / 5,6 litru (DCT) |
Úroveň hluku (dB) | Lwot 76, Lurban 69 |
Emise CO2 | 127 g/km |
PALIVOVÝ SYSTÉM | |
Karburace | Elektronické vstřikování paliva PGM-FI |
Průměr škrticí klapky | 50 mm |
Vzduchový filtr | Viskózní kazetový papírový filtr |
Objem palivové nádrže | 21,1 litru |
Spotřeba paliva | 5,5 l / 100 km |
ELEKTRICKÁ SOUSTAVA | |
Startování | Integrovaný startér/alternátor |
Kapacita baterie | 12 V / 20 AH |
Výkon alternátoru | 12 V / 120 A |
HNACÍ ÚSTROJÍ | |
Typ spojky | (MAN) Hydraulická mokrá lamelová spojka s pružinami, pomocná kluzná vačka (DCT) Hydraulická mokrá lamelová spojka s ovládáním tlaku oleje |
Typ převodovky | 6stupňová MAN (včetně rychloběhu. Plus elektrická zpátečka) DCT se 7 stupni vpřed a zpátečkou |
Primární redukce | 1,795 (79/44) |
Převodové poměry | (DCT) 1.: 2,167 2.: 1,696 3.: 1,304 4.: 1,038 5.: 0,821 6.: 0,667 7.: 0,522 Zpátečka: 1,190 (MAN) 1.: 2,200 2: 1,417 3.: 1,036 4.: 0,821 5.: 0,667 6.: 0,522 |
Koncová redukce | Na straně motoru 0,972 Na straně kola 2,615 |
Stálý převod | Zapouzdřený hřídel |
RÁM | |
Typ | Hliníkový, litý, zdvojený |
PODVOZEK | |
Rozměry (D x Š x V) | D: 2 615 mm Š: DCT 905 mm / MAN 925 mm V: 1430 mm |
Rozvor kol | 1 695 mm |
Záklon rejdového čepu | 30,5° |
Závlek | 109 mm |
Poloměr otáčení | 3,4 m |
Výška sedla | 745 mm |
Světlá výška | 130 mm |
Pohotovostní hmotnost | MAN: 385 kg DCT s airbagem: 390 kg |
ZAVĚŠENÍ KOL | |
Typ vpředu | Se dvěma příčnými rameny |
Typ vzadu | Pro Link |
KOLA | |
Typ vpředu | 130/70R 18 |
Typ vzadu | 200/55R 16 |
Velikost ráfku přední | 18 x MT3,5 |
Velikost ráfku zadní | 16 x MT6,0 |
BRZDY | |
Systém, typ | Elektronicky řízený kombinovaný systém s ABS |
Typ vpředu | 320 x 4,5 mm dvě kombinované hydraulické kotoučové brzdy s 6pístovými třmeny, plovoucími rotory a destičkami ze sintrovaného materiálu |
Typ vzadu | 316 x 11 mm ventilovaný kotouč s 3pístovým třmenem a destičkami ze sintrovaného materiálu |
Veškeré parametry jsou předběžné a mohou být bez předchozího upozornění změněny.
** Upozornění: uvedené hodnoty jsou výsledky naměřené společností Honda při standardních zkušebních podmínkách stanovených WMTC. Zkoušky se provádějí na rovné vozovce se standardní verzí vozidla, s jedním jezdcem a bez dodatečné volitelné výbavy. Skutečná spotřeba paliva se může lišit v závislosti na způsobu jízdy, údržbě vašeho stroje, povětrnostních podmínkách, stavu vozovky, tlaku pneumatik, instalovaném příslušenství, nákladu, hmotnosti jezdce a spolujezdce a dalších faktorech.