Honda CRF250R, modelový rok 2019

2019 CRF250R

Honda CRF250R je stroj, který se formou průběžných kroků postupně vyvinul do platformy, ze které dokáže vytěžit maximum jak amatérský MX nadšenec, tak profesionální závodník. V modelovém roce 2018 udělal model CRF250R obrovský krok vpřed, neboť byl zcela přepracován v souladu s filozofií „Nejrychlejší na startu“ (angl. Absolute Holeshot), jež byla v roce 2017 poprvé uplatněna u modelu CRF450R. Oba modely tak sdílejí rám sedmé generace, revidovanou geometrii a odpružení Showa – plus zcela nový DOHC motor.

Díky přepínatelným mapám motoru a ergonomii zaměřené na jezdce se navíc stále jedná o motokrosový (MX) stroj, který i rekreační jezdec dokáže využít podle svých individuálních schopností. Ve třídě MX2 však nelze usnout na vavřínech a udržet si náskok před konkurencí je rok od roku náročnější. Pro modelový rok 2019, tj. pouhý jeden rok po rozsáhlé modernizaci, CRF250R získává upravený motor i podvozek, jež dále zlepšují výkon, komfort pro jezdce a výkon brzd.

Důležitým úkolem pro inženýry pracující na vývoji Hondy CRF250R pro rok 2019 bylo zachovat bezkonkurenční maximální výkon motoru a současně s tím jej posílit v dolních otáčkách, což je důležité pro rychlejší výjezd z pomalých zatáček. Tohoto cíle se podařilo dosáhnout díky celé řadě inovací počínaje o 2 mm menší (nově 44 mm) škrticí klapkou, jež urychluje proudění vzduchu v nízkých otáčkách. Sací a výfukové otvory mají nový tvar a profil vačky pro zavírání výfukových ventilů byl snížen o 2° – rovněž kvůli zvýšení točivého momentu. Výfukový svod vedený po pravé straně je o 50 mm kratší, což přispívá k zachování hodnoty maximálního výkonu. Snížením výkonu alternátoru se zmenšilo zatížení motoru. 

Mohlo by vás zajímat:  Kawasaki Racing Team a Elf Lubricants odhalují solární jednotku

Vrtání a zdvih zůstaly zachovány na hodnotách 79 x 50,9 mm, přičemž válec je předsazen o 4,5 mm kvůli snížení tření. Kompresní poměr dosahuje 13,9:1. Ventily jsou titanové. Sací má průměr 33 mm a výfukový 26 mm. Zdvih ventilů dosahuje 10,5 mm u sacích a 9,5 mm u výfukových ventilů. Jejich úhel je 20,5°. Pružiny ventilů mají oválný průřez; k sacím ventilům vedou rovné symetrické kanály, jež byly zkráceny kvůli dynamice ve vysokých otáčkách.

Ovládací a zobrazovací prvky pro jezdce – tlačítko pro vypnutí motoru, výstraha elektronického vstřikování EFI, tlačítko pro výběr režimu EMSB a LED ukazatel – jsou racionálně seskupeny a umístěny na levé rukojeti.

Novinka pro modelový rok 2019 – systém HRC Launch Control – nabízí každému jezdci to nejlepší pro rychlý start a disponuje 3 režimu, z nichž je možno vybírat:

  • Úroveň 3 – 8 250 ot./min., blátivé podmínky / začátečník
  • Úroveň 2 – 8 500 ot./min., suché podmínky / základní
  • Úroveň 1 – 9 500 ot./min., suché podmínky / expert

Tlačítko pro změnu režimu motoru (Engine Mode Select Button – EMSB) mění charakteristiku motoru, přičemž k dispozici jsou tři mapy podle jízdních podmínek nebo preference jezdce: Režim 1 (Standard), Režim 2 (Smooth – hladký) a Režim 3 (Aggressive – agresivní). LED dioda rovněž indikuje zvolený režim.

Nový dvoupístový přední brzdový třmen – opět shodný jako u CRF450R pro rok 2019 – využívá písty o průměrech 30 a 27 mm (u dosavadní verze měly písty průměr 2 x 27 mm). Díky tomu je těleso třmenu lehčí a společně s brzdovou hadicí s nízkou roztažností je dosaženo lepšího brzdného výkonu a pocitu z ovládání brzd. Přední kolo je opatřeno 260mm vlnovitým kotoučem, kterému sekunduje 240mm zadní vlnovitý kotouč opatřený jednopístovým třmenem.

Mohlo by vás zajímat:  Na Königa čeká v šampionátu superbiků důležitý domácí závod

CRF250R disponuje lehkou titanovou nádrží o objemu 6,3 l. Její hladké plastové okraje usnadňují jezdci pohyb na stroji a úzká přední strana spolu s předním blatníkem účinně směrují proudění vzduchu k chladiči. Kapotáž je opatřena odolnou fólií s grafickým potiskem, která překrývá velké plochy a chrání je proti poškrábání. Kryt olejové vany motoru byl vylepšen kvůli lepšímu chlazení motoru a nové chrániče vidlice zmenšují riziko poškození stroje kameny.

[ngg_images source=“galleries“ container_ids=“404″ display_type=“photocrati-nextgen_basic_thumbnails“ override_thumbnail_settings=“0″ thumbnail_width=“100″ thumbnail_height=“75″ thumbnail_crop=“1″ images_per_page=“0″ number_of_columns=“0″ ajax_pagination=“0″ show_all_in_lightbox=“0″ use_imagebrowser_effect=“0″ show_slideshow_link=“0″ slideshow_link_text=“[Show as slideshow]“ order_by=“sortorder“ order_direction=“ASC“ returns=“included“ maximum_entity_count=“500″]

  1. Technické parametry
MOTOR  
Typ Kapalinou chlazený, čtyřtaktní jednoválec DOHC
Zdvihový objem 249,4 cm3
Vrtání ´ zdvih 79 mm x 50,9 mm
Kompresní poměr 13,9 : 1
Olejová náplň 1,3 litru
PALIVOVÝ SYSTÉM  
Karburace Vstřikování paliva
Objem palivové nádrže 6,3 litru
ELEKTRICKÁ SOUSTAVA  
Zapalování Plně tranzistorové
Startování Elektrické
HNACÍ ÚSTROJÍ  
Typ spojky Lamelová, mokrá
Typ převodovky Se stálým záběrem
Stálý převod Řetěz
RÁM  
Typ Zdvojený hliníkový, trubkový
PODVOZEK  
Rozměry (D´Š´V) 2 181 mm x 827 mm x 1 260 mm
Rozvor kol 1 486 mm
Úhel přední vidlice 27,5 stupně
Závlek 116 mm
Výška sedla 957 mm
Světlá výška 327 mm
Pohotovostní hmotnost 107,8 kg
ZAVĚŠENÍ KOL  
Typ vpředu 49mm vidlice Showa s pružinami
Typ vzadu Tlumič Showa spojený se systémem Honda Pro-Link
KOLA  
Typ vpředu Hliníková s drátěným výpletem
Typ vzadu Hliníková s drátěným výpletem
Pneumatika vpředu 80/100-21 Dunlop MX3S
Pneumatika vzadu 100/90-19 Dunlop MX3S
BRZDY  
Vpředu 260mm hydraulická, vlnovitý kotouč
Vzadu 240 mm hydraulická, vlnovitý kotouč
Mohlo by vás zajímat:  Nové BMW R 18 Roctane

 

Veškeré parametry jsou předběžné a mohou být bez předchozího upozornění změněny.