CMX500 Rebel je ztělesněním svobody pro všechny motocyklisty, především držitele řidičského oprávnění skupiny A2. Pohonnou jednotku tvoří osvědčený paralelní dvouválcový motor s příjemnou, plynulou a lineární charakteristikou – ideální pro přechod z menšího motocyklu. Na rozdíl od modelu CBR500R vyladěného na výkon ve vysokých otáčkách používá motor modelu Rebel odlišný přístup s přepracovaným mapováním vstřikování paliva PGM-FI a má tudíž zcela jiný charakter. Poskytuje dostatek výkonu v nízkých otáčkách a silnější točivý moment 43,2 Nm při 6 000 ot/min. Ve spojení s maximálním výkonem 34 kW při 8 500 ot/min nabízí příjemné zrychlení a dokonale se hodí pro jízdu stálou rychlostí.
Výfuk s uspořádáním 2-1 využívá konstrukční řešení se dvěma komorami rezonátoru a tlumičem průměru 120 mm ve stylu „shotgun“. Díky fázování zapalování posunutému o 180° je výsledkem hluboko posazený zvuk.
Jízdní poloha se vyznačuje uvolněným posedem, s nataženýma rukama a nízko umístěným sedlem, jako stvořená pro rychlostní silnice. Poloha je však pohodlná a zajišťuje snadnou ovladatelnost i při nízkých rychlostech. Doširoka rozkročené 41mm sloupky přední vidlice zajišťují jistou stabilitu, pohodlí a styl. Kyvná vidlice s ocelovou trubkou průměru 45 mm spolupracuje s dvěma tlumiči Showa, které umožňují dvoustupňové nastavení předpětí. . Široké ráfky a robustní pneumatiky ve stylu „bobber“ dokonale ladí s dvoupístkovým třmenem vpředu. Vzadu je jednopístkový typ a součástí standardní výbavy je rovněž dvoukanálový systém AB.
„Jednotlačítkový“ rychloměr tvoří kompaktní přístroj průměru 100 mm osazený úchvatným praktickým LCD displejem s inverzním zobrazením a modrým podsvícením. Podobně jako u řady tradičních strojů je spínač zapalování umístěn pod palivovou nádrží na levé straně. Kulatý světlomet se zasklením průměru 135 mm je posazen vysoko a vyvolává vzpomínky na zašlé časy.
Stupačky jsou uchyceny uprostřed a umožňují tak uvolněnou jízdní polohu. Dokonale doplňují štíhlé proporce modelu Rebel a nízko umístěné sedlo zajišťující mimořádné pohodlí, které přispívá k nižší únavě při cestách na delší vzdálenosti. Pevné došlápnutí nohama na zem přináší v městském provozu větší jistotu při častém sundávání nohou ze stupaček.
[ngg_images source=“galleries“ container_ids=“324″ display_type=“photocrati-nextgen_basic_thumbnails“ override_thumbnail_settings=“0″ thumbnail_width=“100″ thumbnail_height=“75″ thumbnail_crop=“1″ images_per_page=“0″ number_of_columns=“0″ ajax_pagination=“0″ show_all_in_lightbox=“0″ use_imagebrowser_effect=“0″ show_slideshow_link=“0″ slideshow_link_text=“[Show as slideshow]“ order_by=“sortorder“ order_direction=“ASC“ returns=“included“ maximum_entity_count=“500″]
CMX500 Rebel
Technické údaje
Motor
Vrtání × zdvih (mm) | 67 x 66,8 |
Karburace | Elektronické vstřikování paliva |
Kompresní poměr | 10,7 : 1 |
Zdvihový objem motoru (cm3) | 471 |
Motor | Kapalinou chlazený DOHC |
Max. výkon | 33,5 kW/8 500 ot. za min |
Max. točivý moment | 44,6 Nm/6 000 ot. za min |
Kapacita oleje (Litres) | 3,2 L |
Startér | Elektrický |
Kola
Přední brzdy | Hydraulická kotoučová |
Zadní brzdy | Hydraulická kotoučová |
Přední zavěšení | 41mm teleskopická vidlice |
Zadní zavěšení | Showa se systémem Pro-Link |
Velikost přední pneumatiky | 130/90-16M/C 67H |
Velikost zadní pneumatiky | 150/80-16M/C 71H |
Přední kola | 16M/C x MT3.00 |
Zadní kola | 16M/C x MT3.00 |
Rozměry a hmotnost
Kapacita akumulátoru (V – Ah) | 12V |
Úhel sklonu | 28° |
Rozměry (D × Š × V) (mm) | 2 188 x 820 x 1 094 |
Typ rámu | Ocelový |
Objem palivové nádrže (Litry) | 11,2 litru |
Spotřeba paliva | 3,8 l/100 km |
Světlá výška (mm) | 136 |
Světlomety | Bulb 55W |
Pohotovostní hmotnost (kg) | 190 kg |
Výška sedla (mm) | 690 |
Závlek (mm) | 110 |
Hmotnost (kg) | 190 kg |
Rozvor (mm) | 1 488 mm |
Převodovka
Spojka | Vícelamelová v olejové lázni |
Stálý převod | Řetěz |
Převodovka | 6stupňová manuální |
Typ převodovky | 6 rychlostí |
Přístroje a elektronika
Přístroje | Digitální |
Zadné světlo | Žárovka |