Honda CBR650R se představuje pro modelový rok 2023

Do modelového roku 2021 vstoupil model CB650R po výrazné modernizaci. Hlavní novinkou bylo použití 41mm inverzní vidlice Showa se samostatnými velkými písty (Separate Function Big Piston) – prvotřídního odpružení, které výrazně zlepšilo ovladatelnost stroje. Plnění emisní normy EURO5 se u motoru podařilo dosáhnout bez nutnosti snížení maximálního výkonu; mezi další vylepšení patřil lépe čitelný LCD displej a USB-C nabíjecí zásuvka pod sedlem. Změny se dotkly také reflektorů světlometů, bočních panelů a zadního blatníku.

Barevné provedení: K dispozici bude i nadále červená Grand Prix Red a matná černá metalíza Matt Gunpowder Black Metallic. Pro rok 2023 obě provedení získají nový černý blok motoru a kryty vačkových hřídelů, a také výraznou novou grafiku.

Mohlo by vás zajímat:  Nová Moto Guzzi V7 Stone Corsa

Podvozek

Ocelový kosočtvercový rám Hondy CBR650R je tvořen lisovanými deskami pro upevnění čepu kyvného ramene a dvěma páteřovými prvky z elipsovitých profilů, jejichž tuhost byla specificky naladěna (tužší kolem osy vidlice a „pružnější“ v oblasti profilů) tak, aby nabízela vyváženou ovladatelnost s vysokou úrovní zpětné vazby. Sklon vidlice je 25,5° a závlek 101 mm; rozvor kol činí 1 450 mm. Pohotovostní hmotnost činí 208 kg.

1mm inverzní vidlice Showa’s Separate Function Big Piston (SFF-BP) se vyznačuje prvotřídní reakcí odpružení. Tlumič s rozdělováním tlaku v jedné trubce vidlice a pružinový mechanismus ve druhé zajišťují vynikající účinnost tlumení při nižší hmotnosti. Společně s využitím většího pístu je výsledkem lepší ovladatelnost, pohlcování rázů a kontrola nad strojem. Centrální tlumič, jehož předpětí lze nastavit v 10 stupních, je přímo spojen se zakřiveným, gravitačně litým kyvným ramenem. Čtyřpístové, radiálně upevněné přední brzdové třmeny spolupracují s 310mm vlnovitými plovoucími kotouči a jsou doplněny jednopístovým zadním třmenem s 240mm kotoučem. Systém ABS je dvoukanálový. Ráfky z lehké slitiny jsou obuty do pneumatik 120/70-ZR17 vpředu a 180/55-ZR17 vzadu.

 

Vzhled a výbava

Zatímco čtyřválcový motor stroje zůstává stále na očích, kapotáž modelu CBR650R vyzdvihuje jeho sportovní appeal. Dva LED světlomety hledí nekompromisně vpřed, zatímco svalnatá horní a dolní kapotáž se mísí s tenkými liniemi a úhly. Také sedlo je kompaktní a směrem k zádi stroje se zužuje, což ještě více podtrhuje jeho sportovní účel. Minimalistické rysy dotvářejí boční panely, v čemž jim sekunduje také ocelový zadní blatník s držákem registrační značky. Agresivní polohu při jízdě zajišťují dělená řídítka umístěná pod hlavou vidlice a dozadu posunuté stupačky. K dispozici je také USB-C zásuvka umístěná pod sedlem, která umožňuje pohodlné nabíjení mobilních zařízení. Výška sedla je 810 mm. Stylový a dobře čitelný LCD přístrojový panel obsahuje indikátor řazení na vyšší rychlostní stupeň, ukazatel zařazeného rychlostního stupně a indikátor maximálních otáček (Peak Hold). 16ventilový DOHC motor o objemu 649 cm3 byl vyladěn tak, aby poskytoval co nejčistší a nejzábavnější výkony, jaké jsou u čtyřválcového motoru této střední kategorie možné, kdy se motor tradičně rychle „sbírá“ v celém rozmezí otáček a vyznačuje se silným zátahem až k vysoko umístěné hranici maximálních otáček, kterou jsou řadové čtyřválce Honda pověstné. Maximálního výkonu 70 kW motor dosahuje při 12 000 ot./min., přičemž nejvyšší hodnota točivého momentu činí 63 Nm při 9 500 ot./min. Pro držitele řidičského oprávnění A2 je k dispozici snadná konverze na výkon 35 kW. Za účelem splnění normy EURO5 byla revidována řídicí jednotka ECU, palce vaček, časování sání, výfukové potrubí, katalyzátor a tlumič výfuku. Nově přibyl snímač polohy klikového hřídele.

Mohlo by vás zajímat:  König v přerušeném závodě kvůli pádům dojel ve Francii na osmnáctém místě

Přímo poháněná vačka přispívá ke kompaktním rozměrům hlavy motoru; vrtání a zdvih činí 67 mm x 46 mm, kompresní poměr dosahuje 11,6 : 1. V motoru jsou použity iridiové svíčky a zdvojené sací vedení – po obou stranách palivové nádrže – zajišťuje dostatek vzduchu ve vzduchové komoře a přispívá k hrdelnímu dunivému zvuku motoru. Asymetrické boky pístů minimalizují kontakt s vrtáním a snižují tření. Železné trny na vnějším povrchu vložek válců snižují spotřebu oleje (a tření) a zlepšují přenos tepla, zatímco tichý SV vačkový řetěz snižuje ztráty třením díky vanadovému povlaku jeho čepů. Vedením chladicí kapaliny vnitřními kanály v hlavě válců se konstruktérům povedlo odbourat většinu vnějších hadic.

Motor využívá kompaktní vnitřní architekturu, u níž jsou šestistupňová převodovka a startér umístěny na sobě. Blok válců je nakloněn vpřed pod úhlem 30°. Pomocná kluzná spojka usnadňuje řazení na vyšší rychlostní stupeň a zároveň brání zablokování zadního kola při prudkém brzdění a rychlém podřazování. Systém nastavitelné kontroly trakce (Honda Selectable Torque Control – HSTC) dbá na zachování trakce zadního kola; na přání jezdce je možné tento systém vypnout. Spotřeba paliva 4,9 l/100 km (v režimu WMTC) umožňuje dojezd na 15,4litrovou nádrž přes 300 km.

Příslušenství

Pro model CBR650R bude k dispozici široká nabídka originálního příslušenství Honda.

  • panely předního blatníku, boční kryty, kryt sedla spolujezdce (hliníkové díly nebo hliníkové vložky),
  • polepy kol,
  • tankbag a taška na sedlo,
  • rychlořazení,
  • vyšší plexi štít – čirý nebo zatmavený,
  • vyhřívané rukojeti.

Technické parametry

MOTOR

Typ Kapalinou chlazený 4taktní 16ventilový řadový čtyřválec s rozvodem DOHC
Zdvihový objem (cm³) 649 cm3
Vrtání x zdvih (mm) 67,0 mm x 46,0 mm
Kompresní poměr 11,6 : 1
Maximální výkon 70 kW při 12 000 ot./min
Max. točivý moment 63 Nm při 9 500 ot./min.
Olejová náplň 2,7 l
Hluk Lwot – 80

Lurban – 76

PALIVOVÝ SYSTÉM

Karburace Elektronické vstřikování paliva PGM-FI
Objem palivové nádrže 15,4 l
Spotřeba paliva 4,9 l/100 km

ELEKTRICKÁ SOUSTAVA

Startování Elektrické
Kapacita baterie 12 V / 8,6 Ah
Výkon alternátoru 370 W

HNACÍ ÚSTROJÍ

Typ spojky Mokrá lamelová spojka
Typ převodovky 6stupňová
Stálý převod Řetěz
RÁM
Typ Ocelový, kosočtvercové profily

PODVOZEK

Rozměry (DxŠxV) 2 120 x 750 x 1 150 mm
Rozvor kol 1 450 mm
Záklon rejdového čepu 25,5°
Závlek 101 mm
Výška sedla 810 mm
Světlá výška 130 mm
Pohotovostní hmotnost 208 kg
Poloměr otáčení

ZAVĚŠENÍ KOL

Typ vpředu 41mm inverzní přední vidlice Showa se samostatnými velkými písty (Showa Separate Function Big Piston (SFF-BP))
Typ vzadu Tlumič Monoshock s předpětím nastavitelným v 10 stupních, zdvih 43,5 mm

KOLA

Velikost ráfku přední 6paprsková z hliníkové slitiny, s dutým profilem
Velikost ráfku zadní 6paprsková z hliníkové slitiny, s dutým profilem
Pneumatika vpředu 120/70 ZR17 M/C (58 W)
Pneumatika vzadu 180/55 ZR17 M/C (73 W)

BRZDY

Systém ABS, Typ 2kanálový, dva hydraulické kotouče 310 mm vpředu, hydraulický kotouč 240 mm vzadu

PŘÍSTROJE A ELEKTRONIKA

Přístrojový panel Digitální ukazatel rychlosti, digitální čárový otáčkoměr, dvě denní počítadla, digitální ukazatel množství paliva, ukazatel zařazeného rychlostního stupně a indikátor řazení, digitální hodiny
Světlomet LED
Zadní světlo LED