Honda CB500 Hornet se představuje pro rok 2024

24YM CB500 HORNET

Vývoj receptury značky Honda na 500 streetfighter pokračuje i v roce 2024. Jako nový přírůstek do ikonické rodiny značky Honda se nový CB500 Hornet ubírá ve stopách působivého sourozence CB750 Hornet svým novým agresivním vzhledem, špičkovými technologiemi a celou řadou drobných vylepšení, která z něj nepochybně udělají jeden z nejoblíbenějších evropských motocyklů. Model CB500 Hornet pro modelový rok 2024 bude dostupný v následujících barevných provedeních: matná černá metalíza Matt Gunpowder Black Metallic, červená Grand Prix Red, bílá perleťová Pearl Himalayas White

Vzhled a výbava

Agresivní nový vzhled modelu CB500 Hornet je inspirován streetfighterskou DNA jeho většího sourozence a vychází z designového motivu „Digitální dynamika“. Kromě smyslných tvarů vedoucích od přídě k zádi se novinka vyznačuje také kontrastním rozložením hmoty s „klínovitou“ siluetou skloněnou vpřed a s velmi štíhlou zadní částí, svalnatou palivovou nádrží a novou ostrou kuželovou přední kapotáží. Proporce jsou navíc funkční – geometrické úhly kapotáže ukrývají boční kanály vedle světlometů, které plynule usměrňují proudění vzduchu kolem horní části palivové nádrže. Tento aerodynamický prvek přispívá k lineární odezvě řízení se k lepší ovladatelnosti. Konstrukce nového LED světlometu zachovává prostupnost pro světelné paprsky, vyznačuje se však širším kuželem, jenž při noční jízdě a zejména při průjezdu zatáčkami zlepšuje viditelnost. Na zádi mu sekunduje nové elegantní zadní světlo, přičemž veškeré osvětlení je tvořeno LED diodami.

Prémiová technologie ve formě zcela nového 5palcového barevného TFT displeje převzatá z modelu CB1000R využívá poprvé u motocyklů Honda pevného spojení mezi displejem a ochrannou vrstvou (optical bonding), která zlepšuje viditelnost na jasném slunci. Utěsněním mezery mezi krycím sklem a TFT displejem pryskyřicí se snižuje odraz okolního světla a zlepšuje se propustnost pro podsvícení. Displej lze přepínat mezi čárovým, kruhovým a jednoduchým zobrazením a k dispozici je také konektivita pro telefony se systémy iOS/Android prostřednictvím technologie Honda RoadSync. Tento nový prvek – společně s jednodušším, snadno použitelným a podsvíceným čtyřsměrovým ovladačem na levé rukojeti – umožňuje přímé zobrazení pokynů navigace na displeji, a navíc poskytuje jezdci možnost (prostřednictvím technologie Bluetooth a headsetu v přilbě) vyřizovat telefonáty nebo poslouchat hudbu. Vše, co musí majitel udělat, je stáhnout si aplikaci Honda RoadSync z Play Store nebo z App Store, připojit se k CB500 Hornet a vyrazit na cestu.

Mohlo by vás zajímat:  Řada prémiových skútrů Honda Forza pro rok 2025

Zkosená řídítka nabízejí jezdci intuitivní jistotu a kontrolu. Nízko umístěné sedlo se nachází ve výšce 785 mm, díky čemuž je CB500 Hornet snadno ovladatelný, zatímco neutrální polohou za řídítky se stroj přizpůsobí jezdcům různých výšek. Funkčně navržené hliníkové stupačky jsou lehké a dodávají stroji sportovní charakter. Celkové rozměry jsou 2 080 mm x 800 mm x 1 060 mm, světlá výška je 145 mm. Palivová nádrž pojme 17,1 litru včetně rezervy a v kombinaci s nízkou spotřebou paliva dosahující 3,5 l/100 km umožňuje dojezd přes 485 km.

Podvozek

Lehký, pevný a pro rok 2024 nezměněný rám z 35 mm kosočtvercových ocelových trubek se vyznačuje vyladěnými vlastnostmi, díky kterým poskytuje jezdci dobrou zpětnou vazbu při změně povrchu vozovky. Umístění bodů pro upevnění motoru a vyvážení tuhosti rámu přispívá k udržení vibrací na minimu. Rozvor kol je 1410 mm, sklon přední vidlice a závlek činí 25,5°/102 mm a rozložení hmotnosti mezi přední a zadní kolo je v dokonalém poměru 50/50. Pohotovostní hmotnost činí 188 kg.

Stejně jako jeho sourozenec CB750 Hornet, také CB500 Hornet je vybaven 41mm inverzní vidlicí Showa Separate Function Fork Big Piston (SFF-BP), která se vyznačuje rozdělením funkcí, kdy tlumič s rozdělováním tlaku je umístěn v jedné trubce a pružicí mechanismus ve druhé. Výsledkem je špičková reakce odpružení i kvalita jízdy. Kyvná vidlice je vyrobena z 2mm oceli a obsahuje dutý příčník; vyznačuje se tuhostí v rotaci a pružností v bočním směru, což přispívá k lepší ovladatelnosti stroje. Jednotrubkový zadní tlumič Showa s pístem o velkém průměru zajišťuje vynikající reakci a odezvu na změny teplot a umožňuje nastavení předpětí pružiny v 5 stupních. Dva 296mm přední kotouče jsou vybaveny čtyřpístovými radiálními třmeny Nissin, zadní 240mm kotouč je opatřen jednopístovým třmenem. Lehké ráfky jsou tvořeny pěti paprsky ve tvaru písmene Y, 3,5palcový přední ráfek je obut do pneumatiky 120/70-ZR17, 4,5palcový zadní pak do pneumatiky 160/60-ZR17.

Motor

Osmiventilový, kapalinou chlazený řadový dvouválcový motor o objemu 471 cm3, jenž disponuje maximálním dovoleným výkonem pro držitele řidičského oprávnění kategorie A2, nabízí skvělou rovnováhu mezi fyzickými rozměry a dostupným, příjemným výkonem, jenž je završen energickým charakterem ve vysokých otáčkách s dynamickou výkonovou špičkou. A je to motor, jehož celkové výkony a charakter popírají jeho relativně malý zdvihový objem – špičkový výkon 35 kW nastupuje při 8 600 ot./min., přičemž točivý moment 43 Nm je k dispozici při 6 500 ot./min.

Do roku 2024 motor vstupuje vybaven systémem HSTC, který reguluje trakci zadního kola pro větší klid a jistotu jezdce. Systém porovnává otáčky předního a zadního kola a v případě zjištění jeho prokluzu omezí vstřikování paliva, čímž plynule sníží točivý moment. Systém HSTC může jezdec podle svého přání zcela vypnout. Vstřikování paliva PGM-FI je přímější díky proudění vzduchu přes vzduchovou komoru a těleso škrticí klapky. Optimalizace časování zapalování a poměru vzduchu a paliva přispěla k silnější akceleraci od nízkých otáček s lineárním průběhem výkonu a pocitem z ovládání plynu. Tlumič výfuku je opatřen dvěma koncovkami, které každému pulzu motoru dodávají sportovní charakter a ve vysokých otáčkách vydávají charakteristický zvuk. Vrtání a zdvih jsou 67 mm x 66,8 mm a kompresní poměr dosahuje hodnoty 10,7:1. Zalomení klikového hřídele jsou vzájemně pootočena o 180° a hlavní vyvažovací hřídel je umístěn za válci blízko těžiště motocyklu. Primární převod a převod setrvačníku používají sestavu 2 ozubených kol, která jsou vyztužena proti sobě prostřednictvím síly pružin k vyrovnání vůlí a současně tím slouží i ke snížení mechanického hluku. Protizávaží klikového hřídele je speciálně tvarované a jeho nízká hmotnost umožňuje volné otáčení motoru se sníženou setrvačností.

Mohlo by vás zajímat:  Byznysmen a závodník Brož bude na startu Dakaru 2025

Vzhledem k tomu, že motor působí jako namáhaný konstrukční prvek, jeho čtyři závěsy zvyšují tuhost rámu. Hlava válců používá vahadla, která jsou lehká díky nastavení vůle ventilů pomocí podložek. Proto není u ventilů nutné použít tak silné pružiny, což se odráží v nižším tření. Tichý rozvodový řetěz má povrch kolíků potažený vanadem, což snižuje tření a zvyšuje ochranu proti opotřebení. Průměr sacích ventilů je 26,0 mm, výfukové ventily mají průměr 21,5 mm. Tvar pístu byl pečlivě navržen tak, aby se snížil „hluk“ pístů při vysokých otáčkách. Tření je sníženo pomocí kroužků na spodní části pláště pístu (úprava, která zvyšuje plochu povrchu a vytváří mezery, v nichž může proudit olej pro zajištění lepšího mazání). „Trojúhelníkový“ poměr klikového hřídele, hlavního hřídele a předlohového hřídele je efektivně kompaktní a kliková skříň je tvořena odstředivě litými tenkostěnnými prvky. Jejich vnitřní konstrukce klade důraz na snížení ztrát čerpáním, které mohou u zapalování s posunem 180° nastat. Hluboká olejová vana snižuje pohyb olejové náplně při prudkém zatáčení a brzdění; objem olejové náplně činí 3,2 litru. Hladce řadící šestistupňová převodovka je spojena s pomocnou kluznou spojkou, která eliminuje odskakování zadního kola při prudkém brzdění a podřazování.

Příslušenství

Pro model CB500 Hornet bude k dispozici široká nabídka originálního příslušenství Honda, a to jak po jednotlivých položkách, tak ve formě paketů. Veškeré příslušenství je přitom připraveno k přímé instalaci:

Paket Style

Pro vylepšení sportovního vzhledu paket Style obsahuje štítek na přístrojový panel pro dodatečnou ochranu před větrem, ochrannou nálepku na nádrž, která zabraňuje poškození jejího laku, kryt sedla spolujezdce, který barevně ladí se zadními panely motocyklu, a sadu polepů kol, která přidá stroji na barevnosti.

Paket Comfort

Dojíždění do zaměstnání bude v chladných dnech příjemnější díky vyhřívaným rukojetím, 12V zásuvka pod sedlem umožní nabíjení elektronických zařízení a hlavní stojan usnadní údržbu řetězu a zvýší bezpečnost parkování na nerovných površích.

Paket Travel

Zahrnuje 3litrový tank bag s průhlednou kapsou na chytré telefony a pláštěnkou a 15litrovou tašku na zadní sedlo, kterou lze zvětšit až na 22 litrů, a která poskytuje flexibilní a pohodlný prostor pro výbavu na víkendové výlety.

Mimo hlavní pakety je k dispozici také 35litrový vrchní kufr a zadní nosič, který je pro jeho instalaci zapotřebí. Veškeré položky obsažené v paketech lze zakoupit i jednotlivě.

Technické parametry

MOTOR
TypŘadový, kapalinou chlazený čtyřtaktní dvouválec DOHC
Zdvihový objem471 cm3
Počet ventilů na válec4
Vrtání a zdvih67mm x 66,8mm
Kompresní poměr10,7: 1
Maximální výkon35 kW při 8 600 ot./min.
Max. točivý moment43 Nm při 6 500 ot./min.
Úroveň hluku (dB)L-urban 73,5 dB L-wot 76,8 dB
Olejová náplň3,2 l
PALIVOVÝ SYSTÉM
KarburaceElektronické vstřikování paliva PGM-FI
Objem palivové nádrže17,1 l (včetně rezervy)
Emise CO2 (WMTC)80 g/km
Spotřeba paliva (WMTC)3,5 l / 100 km
ELEKTRICKÁ SOUSTAVA
Kapacita baterie12 V 7,4 Ah
Výkon alternátoru23,4 A při 2 000 ot./min.
HNACÍ ÚSTROJÍ
Typ spojkyMokrá lamelová, pomocná kluzná spojka
Typ převodovky6stupňová
Stálý převodŘetěz
RÁM
TypOcelový, kosočtvercové profily
PODVOZEK
Rozměry (D x Š x V)2 080 mm x 800 mm x 1 060 mm
Rozvor kol1410 mm
Záklon rejdového čepu25,5 stupně
Závlek102 mm
Výška sedla785 mm
Světlá výška145 mm
Pohotovostní hmotnost188 kg
Poloměr otáčení2,7 m
ZAVĚŠENÍ KOL
Typ vpředu41mm inverzní vidlice Showa SFF-BP,
Typ vzaduProlink, jeden tlumič s 5 úrovněmi nastavení tuhosti, kyvné rameno z dutých ocelových profilů
KOLA
Typ vpředuZ lehké slitiny, 5 paprsků ve tvaru Y
Typ vzaduZ lehké slitiny, 5 paprsků ve tvaru Y
Velikost ráfku přední17 × MT3,5
Velikost ráfku zadní17 × MT4,5
Pneumatika vpředu120/70ZR17M/C (58W)
Pneumatika vzadu160/60ZR17M/C (69W)
BRZDY
Systém ABS, Typ2kanálový
Typ vpředuDva 296 mm x 4 mm kotouče s radiálně upevněnými čtyřpístovými třmeny Nissin
Typ vzaduJeden kotouč o rozměrech 240 mm x 5 mm s jednopístovým třmenem
PŘÍSTROJE A ELEKTRONIKA
Přístrojový panel5palcový TFT přístrojový panel s přizpůsobitelným rozvržením, včetně mimo jiné ukazatele rychlosti, otáčkoměru, hodin, ukazatele zařazeného rychlostního stupně a ukazatele řazení směrem nahoru.
SvětlometLED
Zadní světloLED
KonektivitaAno (Honda RoadSync)
USBNe
12V zásuvkaVolitelná
Automatická deaktivace ukazatelů směruNe
RychlořazeníNe
Zabezpečovací systémHISS (Honda Intelligent Security System)
TempomatNe
Další funkceESS