Harley-Davidson v roce 2018. Modely Softail® jsou custom revolucí

MY18 Key Features. FLFB.

Na počest oslav svého 115. výročí zahajuje Harley-Davidson® absolutní customovou revoluci! Dnešním dnem představuje osm nových modelů Softail® kombinující vynikající jízdní vlastnosti a výkon řady Dyna® s nepřekonatelným customovým vzhledem řady Softail.  Zcela nové motocykly modelového roku 2018 Fat Boy®, Heritage Classic, Low Rider®, Softail Slim®, Deluxe, Breakout®, Fat Bob® a Street Bob® !

„Nové motocykly řady Softail jsou výsledkem nejrozsáhlejšího programu výzkumu a vývoje v dějinách celé značky. Jako ztělesnění autenticity, designového DNA a historie značky Harley-Davidson v moderním pojetí přichází těchto osm nových Softailů s úplně novým stylem, který je výrazně odlišuje od jejich předchůdců a zároveň jeden od druhého.

V rámci největšího vývojového projektu v historii značky tak dostaly nové modely pevnější a podstatně lehčí rám umožňující přenos masivního točivého momentu nových motorů Milwaukee-Eight® 107 a 114 s dvojitou vyrovnávací hřídelí. Díky vysoce výkonnému přednímu odpružení s dvojitým průtokovým ventilem a skrytému, snadno nastavitelnému zadnímu odpružení typu monoshock jsou modely Softail 2018 rychlejší, lehčí a lépe ovladatelné než kterýkoli z předchozích Big Twin cruiserů.

Ovladatelnost motocyklů Softail nyní vstupuje do nové éry s lehčím a pevnějším rámem, který povyšuje myšlenku souladu funkce a formy na vyšší úroveň, a přitom si zachovává klasický vzhled hardtailu a přináší ryze moderní jízdní vlastnosti. Mezi výhody nového podvozku patří větší úhly náklonu v zatáčkách u většiny modelů, lepší odezva řízení při nájezdu do zatáčky, rychlejší akcelerace, větší obratnost, nižší hmotnost a snazší zvednutí z bočního stojanu než u předchozích modelů. Jádro podvozku motocyklů Softail 2018 tvoří nový trubkový rám z vysokopevnostní uhlíkové oceli, který v kombinaci s kyvnou vidlicí podstatně zvyšuje pevnost podvozku. Samotný rám je o 65 % tužší než u předchozí řady Softail, což vede k 34% nárůstu celkové pevnosti podvozku. Jeho konstrukce se také vyznačuje jednodušší stavbou s 50% snížením počtu součástí a 22% omezením svarů. Jsou používány dvě jedinečné kyvné vidlice, jedna pro úzké a druhá pro široké zadní kolo. Široký podvozek je o 5,89 kg (15 %) lehčí, zatímco úzký podvozek ušetřil 8,16 kg (20 %). Kyvná vidlice přenáší pohyb zadního kola do jednotky odpružení monoshock ukryté pod sedlem, takže si zachovává klasický vzhled hardtailového rámu. 

Mohlo by vás zajímat:  Yamaha Motor jako první v Japonsku přijala nízkouhlíkovou recyklovanou ocel pro rámy obalů motocyklů

Úplně nové vysoce výkonné přední odpružení využívá novou technologii s dvojitým průtokovým ventilem – poprvé bylo použito u modelů Touring 2017 – vyznačuje se výkonným tlumením podobně jako kazetová konstrukce, ale s vylepšeným, citlivějším charakterem tlumení. Se zdvihy 130 mm je optimalizované pro pohodlné brázdění krajiny i razantnější projížďky. Ovladatelnost také vylepšuje optimalizovaný závlek a úhel přední vidlice. Nové zadní odpružení typu monoshock si zachovává klasický vzhled hardtailu, modernizovaná geometrie zlepšuje kvalitu jízdy, trakci a ovladatelnost. Snadno nastavitelné předpětí pružiny umožňuje rozsah nastavení zatížení 217 kg pro větší pohodlí spolujezdce a optimální ovladatelnost.

Ve všech modelech Softail 2018 buší nové srdce v podobě nejvýkonnějších motorů, jaké kdy byly v nabídce Harley-Davidson Big Twin cruiserů, nové motory Milwaukee-Eight V-Twin 107 a 114. Motory Milwaukee-Eight si zachovávají 45stupňový úhel válců s široce rozkročenými hlavami se zvýrazněnou jednovačkovou konstrukcí, která umožňuje úzkou stavbu dolní části a atletický tvar. Kotevní body nového rámu řady Softail jsou vyrobeny tak, aby těsně obepínaly motor a zvyšovaly tuhost podvozku. Motory Milwaukee-Eight pro modely Softail také využívají propracovaný systém s vyvažovací hřídelí, který vyrovnává vibrace motoru a současně zachovává charakteristický pocit Harley-Davidson. Charakteristický zvuk motorů Harley-Davidson potato-potato-potato je ještě zřetelnější díky tiššímu sání a slabším mechanickým zvukům.

V nabídce jsou dvě verze zdvihového objemu:

Milwaukee-Eight® 107

 (107 CID; 1745 ccm) Standard pro všechny modely

  • 100 mm vrtání a 111,1 mm zdvih s kompresním poměrem 10,0:1
  • 0-100 km/h – 10 % rychlejší akcelerace než motor High Output Twin Cam 103
  • 100-130 km/h na 5. rychlostní stupeň – 16 % rychlejší akcelerace než motor High Output Twin Cam 103

Milwaukee-Eight® 114

(114 CID; 1868 ccm) Volitelný

  • K dispozici pro čtyři modely: Fat Bob 114, Fat Boy 114, Breakout 114, Heritage Classic 114
  • 102 mm vrtání a 114,3 mm zdvih s kompresním poměrem 10,5:1
  • Sání Ventilator s grafikou a emblémem 114
  • Systém ABS jako součást standardní výbavy
  • 0-100 km/h – 9 % rychlejší akcelerace než motor Milwaukee-Eight 107
  • 100-130 km/h na 5. rychlostní stupeň – 13% rychlejší akcelerace než motor Milwaukee-Eight 107
Mohlo by vás zajímat:  Sraz Harley Owners Group se v roce 2025 vrátí do Chorvatska

 Osm nových modelů Softail & jejich klíčové prvky

Fat Boy®

Legendární motocykl Fat Boy, který po desetiletí určoval samotný moderní customový styl, se opět překonal. Odstrojený styl a saténově chromované prvky přispívají k odvážnému vzhledu a dávají vyniknout výkonnému motoru a lepším jízdním vlastnostem a ovladatelnosti.

  • Agresivní, robustní výraz a ucelený design od předku až po záď
    • Moderní ztvárnění klasického světlometu
    • Přední pneumatika o šířce 160 mm, nejširší pneumatika, jaká kdy byla u produkčního modelu Harley-Davidson použita, je obutá na plném předním kole Lakester.
  • Snížení hmotnosti o 16 kg oproti předchozímu modelu
  • Systém ABS jako součást standardní výbavy
  • 240 mm zadní pneumatika s plným zadním kolem Lakester
  • Volitelné: Motor Milwaukee Eight 114

Heritage Classic

Designové rysy evokují tmavě černý retro styl modelů Harley-Davidson z padesátých let, oživený o moderní výraz.

  • Nový odnímatelný čelní štít
  • Nové pevné, uzamykatelné a vodotěsné boční brašny
  • Odpružení s delšími zdvihy a větším maximálním zatížením
  • Snížení hmotnosti o 17 kg oproti předchozímu modelu
  • Volitelné: Motor Milwaukee Eight 114
  • Tempomat a systém ABS jako součást standardní výbavy

Low Rider®

Nový Low Rider se inspiruje tradicí individualismu éry customových chopperů 70. let, ale je mnohem lehčí, rychlejší a obratnější v zatáčkách, než si kdokoli v té době dokázal představit.

  • Tachometr a otáčkoměr umístěné v konzole, maska světlometu a grafika na nádrži v retro stylu
  • 19palcové přední a 16palcové zadní lité kolo Radiate
  • Výfuk Shotgun v uspořádání 2-2

Softail Slim®

Motocykl Slim, odstrojený až na samotnou podstatu, připomíná slávu poválečných customových bobberů s úzkou zádí, zkráceným předním blatníkem, jednomístným sedlem a minimem chromovaných součástí.

  • Tmavé zpracování zvýrazňuje efekt vyplétaných kol, řídítek Hollywood a nového designu od předku až po záď
  • Nízko uložené sedlo Tuck-And-Roll
  • Odvážné a plynulé tvary předního světlometu a krytů přední vidlice
  • Snížení hmotnosti o 17 kg oproti předchozímu modelu
Mohlo by vás zajímat:  Od října se opět mění povinné ručení. Změny se dotknou i motorek

Deluxe

Deluxe se jako klasický luxusní stroj, který vynikne na každé ulici, blyští lesklými chromy, přitom však nabídne kvalitní jízdní vlastnosti moderní doby.

  • Led osvětlení vepředu i vzadu: světlomet, provozní světla, koncové světlo Tombstone a směrovky
  • Charakteristická dozadu protažená řídítka
  • Snížení hmotnosti o 17 kg oproti předchozímu modelu
  • Systém ABS jako součást standardní výbavy

Breakout®

Model Breakout s dlouhou a svalnatou stavbou nabízí větší úhly náklonu v zatáčkách a obratnost, jakou bys nikdy nečekal od motocyklu s tak výrazným dragsterovým postojem.

  • Nová čistě řešená nádrž o objemu 13,2 litru
  • Dlouhá a široká stavba s nízkou a předsunutou 49mm přední vidlicí
  • 18palcové zadní (pneumatika 240 mm) a 21palcové přední (pneumatika 130 mm) lité kolo Gasser s černým práškovým lakováním
  • Charakteristický LED světlomet Daymaker Signature
  • Digitální přístrojový panel osazený na prodlouženém nástavci
  • Snížení hmotnosti o 17 kg oproti předchozímu modelu
  • Systém ABS jako součást standardní výbavy
  • Volitelné: Motor Milwaukee Eight 114

Fat Bob®

Záběr trhající asfalt, plynulá jízda díky skvělému odpružení, obratné zatáčení a nekompromisní výraz dělají z modelu Fat Bob přelomový motocykl, jaký dokáže vytvořit pouze Harley-Davidson.

  • Zalomený výfuk s uspořádáním 2-1-2 s customovým lakováním
  • Největší pneumatiky s agresivním dezénem od Motor Company: 150 mm vepředu a 180 mm vzadu
  • Dvojitá přední kotoučová brzda
  • Palivová nádrž o objemu 13,2 litru
  • Snížení hmotnosti o 15 kg oproti předchozímu modelu
  • Obrácená přední vidlice s kazetovou konstrukcí o průměru 43 mm
  • Volitelné: Motor Milwaukee Eight 114

Street Bob®

Vzpřímená jízdní pozice s rukama ve větru a žádné zbytečnosti navíc, to jsou hlavní rysy nového odstrojeného a nekompromisního modelu Street Bob.

  • Čistě řešená nádrž o objemu 13,2 litru
  • Černá litá kola s useknutými blatníky
  • Digitální přístrojový panel osazený na prodlouženém nástavci
  • Snížení hmotnosti o 7 kg oproti předchozímu modelu

[ngg_images source=“galleries“ container_ids=“291″ display_type=“photocrati-nextgen_basic_thumbnails“ override_thumbnail_settings=“0″ thumbnail_width=“100″ thumbnail_height=“75″ thumbnail_crop=“1″ images_per_page=“0″ number_of_columns=“0″ ajax_pagination=“0″ show_all_in_lightbox=“0″ use_imagebrowser_effect=“0″ show_slideshow_link=“0″ slideshow_link_text=“[Show as slideshow]“ order_by=“sortorder“ order_direction=“ASC“ returns=“included“ maximum_entity_count=“500″]