Český motocyklista Milan Engel už nepojede v hlavní klasifikaci Dakarské rallye. Rozhodl o tom pořadatel nejtěžší dálkové soutěže. Důvod je jednoduchý – Engel neprojel cílem páté etapy. V ní totiž musel kvůli technickému problému odstavit svoji motorku. „Zvažujeme, že by mohl jet mimo hlavní klasifikaci na žolíka. Bude moct nastoupit, pokud nepromešká více jak tři etapy, ale nemá nárok na cílovou rampu a celkové hodnocení. O tom se rozhodneme až v pátek,“ prohlásil Ervín Krajčovič, šéf týmu ORION – Moto Racing Group.
Chtěl se dostat do první třicítky, měl tam namířeno. Ale po 200. kilometru po neutralizaci a tankovačce musel s motorkou ve čtvrtek zastavit a nepokračovat. Český motorkářský tým chtěl večer vyjednávat s komisaři soutěže a poukázat na nekvalitní palivo, které potrápilo několik jezdců. Tento argument ale organizátoři Dakaru nepřijali.
Palivo fatální vliv nemělo
„Po tom, co Milanova poškozená motorka přijela do bivaku, tak jsme se hned na ní podívali rozebrali jí. Nános špíny z paliva jsme našli, benzín nebyl v té kondici, jaký by měl být. Ale na přímí poškození motoru kvůli nekvalitnímu palivu to nevypadá, muselo se tam odehrát ještě něco dalšího. Bohužel na podrobnější rozbor jsme neměli čas, přesnou příčinu prověříme po návratu do Česka,“ vysvětlil situaci Krajčovič.
„Ano, benzín tam byl opět špatný a motorce nepomohl k výkonu nebo k životnosti. Nemělo to ale fatální vliv na chod motoru. Ačkoliv jsme měli takové pochybnosti, na sto procent se nevyplnily,“ dodal šéf týmu ORION – Moto Racing Group, který byl po celou dobu v kontaktu s komisaři. „Máme fotodokumentaci všech nečistot, sítek a nádrží. Vše jsme s nimi konzultovali, soucítili s námi, ale podle pravidel se Milan nedostal do cíle páté etapy, a tak musí skončit. Původně jsem si myslel, že také dva jezdci z továrního týmu Hero se v předchozím dni také nedostali do cíle, ale podle pořadatelů prý ano. Tvrdilo se, že ne, najedou ano. Těžko to komentovat. Každopádně respektujeme rozhodnutí organizátorů.“
Engel tak může na Dakaru už jet pouze na žolíka. Byl by v závodě jako asistence Martina Michka, který je v celkovém pořadí na 13. místě a také v rámci tréninku. „O tom se rozhodneme až v pátek. Musíme také zvážit vše po technické stránce, určitě bychom museli měnit celý motor,“ dodal Krajčovič.