Do evropské nabídky značky Honda se vrací modely C125 Super Cub a Monkey 125

The Super Cub and Monkey return to Honda’s European line-up

Se zcela novými vzduchem chlazenými motory, které splňují emisní normu EURO5, vylepšenými podvozky se zaměřením na komfort, či výraznými novými barvami je tak dvojice stálic v modelové řadě Honda i nadále připravena vyvolávat úsměvy na tvářích evropských zákazníků.

Honda Super Cub, jež je nejprodávanějším motorovým vozidlem na světě (od roku 1958 se na celém světě prodalo přes 100 miliónu kusů tohoto stroje), přichází s novým a výkonnějším vzduchem chlazeným SOHC motorem, který se vyznačuje mimořádně nízkou spotřebou paliva 1,5 l/100 km (v režimu WMTC). Hbitý Super Cub je doma především na rušných městských ulicích. Ruku v ruce s vylepšeným motorem proto přichází i vyšší jízdní komfort, a to díky upravenému odpružení, které dělá jízdu ve městech ještě pohodlnější.

The_Super_Cub_and_Monkey_return_to_Honda_s_European_line-up
Honda Super Cub

Ikonické proporce modelu Super Cub ve tvaru písmene „s“ zůstaly zachovány. Kromě kompletního LED osvětlení je stroj nově standardně vybaven sedlem a stupačkami pro spolujezdce. Letos je tento styl ještě více zdůrazněn zcela novou matně šedou metalickou barvou Mat Axis Grey Metallic, kterou doplňují klasická červená sedla odkazující na původní model z roku 1958.

Mohlo by vás zajímat:  Test Honda Super Cub C125 (2019)

Společně s modelem Super Cub se do evropské modelové řady pro rok 2022 vrací i oblíbená Honda Monkey. Po dlouho očekávaném návratu v roce 2018 v podobě zábavného a praktického motocyklu pro 21. století Monkey dostává nový motor splňující normu EURO5, který disponuje maximálním výkonem 6,9 kW a točivým momentem 11 Nm při vynikající spotřebě 1,5 l/100 km. Vzhledem k potenciálnímu dojezdu na 5,6litrovou nádrž přes 370 km tento stroj nově získal větší 5stupňovou převodovku, která zpříjemní zejména delší jízdy.

The_Super_Cub_and_Monkey_return_to_Honda_s_European_line-up
Honda Monkey

Klíčem k úspěchu modelu Monkey je zejména jeho přátelská ovladatelnost díky kombinaci ocelového rámu, širokých 12palcových špalíkových kol a kvalitní inverzní vidlice. Ke kvalitě jízdy přispívají také nové dvoustupňové zadní tlumiče, jež se díky své konstrukci lépe vypořádají s nerovnostmi vozovky.

Mohlo by vás zajímat:  Test Honda Monkey: Malá a opravdu hravá motorka

Samozřejmostí je zachování klasického Monkey stylu. Malá zkosená řídítka, chromované blatníky, zvednutý výfuk, velké čalouněné sedlo společně se širokými koly a typickým tvarem nádrže vytváří nezaměnitelnou siluetu. Letos bude kromě tradiční žluté Banana Yellow a perleťové červené Pearl Nebula Red k dispozici také nová verze v perleťové modré Pearl Glittering Blue, která ještě více podtrhuje zábavný charakter stroje a zdůrazňuje jeho odkaz hravého motocyklu, jenž sahá až do roku 1961, kdy byl tento motocykl v Japonsku poprvé představen jako atrakce pro zábavní park.