Aprilia Shiver ve své kategorii nabízí nadstandardní výbavu. Ať už jde od velice tuhý a přesný podvozek, radiální brzdové třmeny s opancéřovanými hadicemi nebo o elektronický plyn Ride by Wire s možností volby ze tří pavivových map. Díky této technologii je motocykl vhodný i pro méně zkušené jezdce. Véčkový motor nabízí se svým velkým výkonem a se spojením s kvalitními komponenty podvozku nevšední sportovní zážitky. Tento nový motor Euro 4 má větší zdvihový objem 900 cm3 s maximálním točivý momentem 90 N.m při 6500 min–1 zachovává úhel 90 stupňů mezi oběma válci, ventilový rozvod DOHC se čtyřmi ventily na válec a chlazení kapalinou.
Elektronické řízení poskytuje možnost upravit charakteristiku pro řízení motoru, a dramaticky tak změnit charakter přenosu hnací síly na povrch vozovky. Nastavení Sport poskytuje okamžitou a agresivní reakci na přidání plynu; režim Touring poskytuje plynulejší reakce, které jsou ideální pro cestování a každodenní jízdy; charakteristika Rain snižuje dostupný výkon na cca 70 k, a je proto ideální pro nepříznivé povětrnostní podmínky nebo kluzké povrchy. Charakteristiku lze kdykoli změnit, dokonce i za jízdy, jednoduchým stisknutím tlačítka pro spuštění motoru.
Nová Aprilia Shiver 900 je nekonformním motocyklem bez kapotáže, který klade ještě větší důraz na osobitý design: od příčného sacího potrubí, které „objímá“ přední část motocyklu, až po charakteristickou kompaktní záď s výfukovým potrubím, vedeným pod sedlem. Nové vnější části motocyklu – boční kryty palivové nádrže, boční panely, záď, přední blatník – se prezentují v dalekosáhle přepracovaném estetickém pojetí.
[ngg_images source=“galleries“ container_ids=“303″ display_type=“photocrati-nextgen_basic_thumbnails“ override_thumbnail_settings=“0″ thumbnail_width=“100″ thumbnail_height=“75″ thumbnail_crop=“1″ images_per_page=“0″ number_of_columns=“0″ ajax_pagination=“0″ show_all_in_lightbox=“0″ use_imagebrowser_effect=“0″ show_slideshow_link=“0″ slideshow_link_text=“[Show as slideshow]“ order_by=“sortorder“ order_direction=“ASC“ returns=“included“ maximum_entity_count=“500″]
Vedle toho všeho se model Aprilia Shiver 900 navíc snadno řídí a jeho výbava nyní poprvé zahrnuje vyspělý protiprokluzový systém, který zvyšuje bezpečnost při zachování nejvyšší úrovně potěšení z jízdy.
Technická data:
motor: | Aprilia 90° V-Twin 4T, 4V s „Ride by Wire“ systémem, 3 volitelné charakteristiky motoru, EURO 4 |
vrtání x zdvih: | 92 x 67,4 mm |
zdvihový objem: | 896,1 ccm |
kompresní poměr: | 11:1 |
max. výkon: | 70 kw při 8.750 ot/min. |
max. moment: | 90 Nm při 6.500 ot/min. |
management: | management „Ride-by-Wire Multimap“, 3 volitelné charakteristiky motoru |
startování: | elektrický startér |
alternátor: | 450W při 6.000 ot/min |
výfukový systém: | systém 2-1 s elektronicky řízenou výfukovou přívěrou, lambda sonda, EURO 4 |
spojka: | více-lamelová v olejové lázni, kontrola prokluzu (anti-hoping), mechanické ovládání lankem |
primární převod: | přímá ozubená kola, převodový poměr: 38/71 (1:1.870) |
převodovka, 6-ti rychlostní, převodové poměry: | 1° 14/36 (1:2.570) 2° 17/32 (1:1.880) 3° 20/30 (1:1.500) 4° 22/28 (1:1.270) 5° 23/26 (1:1.130) 6° 24/25 (1:1.040) |
sekundární převod: | řetěz, převodový poměr 16/44 (1:2,5625) |
rám: | dvojitý nosník z hliníkové slitiny, kombinace tlakového lití a lisování |
přední odpružení: | „Up-side Down“ vidlice, Ø 41 mm, radiální uchycení brzdových třmenů, plně nastavitelná přední vidlice – regulace předpětí pružiny, komprese, útlumu a usazení v brýlích, zdvih kola 160 mm |
zadní odpružení: | dvojitá konstrukce z hliníkových slitin, kombinace tenkostěnného odlitku a tlakového výlisku, progresivní přepákování APS, hydraulický tlumič – regulace předpětí pružiny, komprese, útlumu a délky tlumiče, zdvih kola 160 mm |
přední brzda: | 2 plovoucí lehké ocelové kotouče Ø 320 mm, radiální 4-pístkové brzdiče |
zadní brzda: | 1 pevný lehký ocelový kotouč Ø 240 mm, plovoucí 2-pístkový brzdič, pumpa s integrovanou nádobkou kapaliny, oplétaná hadice |
přední kolo: | 3,50 x 17″ ráfky z lehké slitiny |
zadní kolo: | 6,00 x 17″ – ráfky z lehké slitiny |
přední pneumatika: | 120/70 ZR 17 radiální, bezdušové |
zadní pneumatika: | 180/55 ZR 17 radiální, bezdušové |
rozměry (D/Š/V): | výrobce neuvádí |
rozvor: | výrobce neuvádí |
výška sedla: | 810 mm |
provozní hmotnost: | výrobce neuvádí |
palivová nádrž: | 15 litrů |