Nové modely BMW R 18 B a R 18 Transcontinental měly světovou premiéru jako žádný jiný motocykl předtím: hrály ve videoklipu k písni „Get After It“ známé skupiny The Cadillac Three vydavatelství Big Machine Records. Po různých digitálních světových premiérách je to další zcela nový přístup, jak poprvé ukázat nový motocykl.
Spolupráce s kapelou z Nashvillu v Tennessee (USA) vznikla naprosto přirozeně. „Jednou z nejzajímavějších věcí na tomto partnerství je možnost spojit úžasnou hudbu a motocykly. Byl to opravdu výjimečný zážitek být prvním člověkem v USA, který se na těchto nových motorkách projel,“ říká kytarista Kelby Ray, který je sám vášnivým motorkářem.
Videoklip vznikl v červnu nedaleko Nashvillu a jeho režisér Dylan Rucker ho natočil ve vysokém tempu. „Byl to úžasný zážitek! Při nahrávání skladby jsme se snažili zakomponovat pocit, jako když poprvé nasednete na motorku BMW Motorrad a zároveň hrajete na opravdu hlasitou kytaru přes obrovské stacky Marshall, jako to děláme na cestách. Myslím, že se nám to povedlo,“ dodává zpěvák a kytarista Jaren Johnston. A třetí člen kapely, bubeník Neil Mason, říká: „S Marshallem máme už dlouho skvělý vztah, a když jsme zjistili, že nás doporučili BMW, abychom pomohli uvést na trh jejich nový motocykl videoklipem k písni ,Get After Itʻ, bylo to pro nás jako velké ano.“
https://www.youtube.com/watch?v=unY5VmGE86g
Jízda na motocyklu a zároveň poslech hudby – obojí se k sobě dobře hodí, protože to slibuje hluboké emocionální zážitky a intenzivní potěšení na dvou kolech. Ne nadarmo věnovaly generace umělců své písně právě zážitkům z jízdy na motorce.
„BMW Motorrad znamená vášeň pro jízdu, ale také setkávání s lidmi a zapojení do komunity,“ říká Ralf Rodepeter, vedoucí marketingu a produktového managementu BMW Motorrad. „Hudba i jízda na motocyklu jsou prostě o čistých emocích. Nedokážu si pro tento projekt představit lepší skladbu, než je tahle úžasná píseň od The Cadillac Three.“
Aby se rytmy a basy při jízdě dokonale doplňovaly, věnuje se BMW Motorrad dlouhodobě intenzivnímu vývoji svých zvukových systémů. Díky nyní dohodnutému dlouhodobému partnerství se světoznámou britskou společností Marshall Amplification dosáhnou inovace a kvalita zvukových systémů BMW Motorrad nových výšin.
Zásluhou zvukového systému Marshall nabízejí nové modely R 18 Transcontinental a R 18 B intenzivní zvukový zážitek. Již ve standardní výbavě jsou oba motocykly vybaveny zvukovým systémem vyvinutým ve spolupráci s tímto britským výrobcem, který obsahuje dvoupásmové reproduktory integrované do přední části kapotáže. Klasický vzhled doplňují černé mřížky reproduktorů s bílým nápisem Marshall.
Zvukové systémy Marshall Gold Series Stage 1 a Stage 2 jsou k dispozici jako volitelná výbava a poskytují ještě intenzivnější požitek z poslechu. Až 4 reproduktory a 2 subwoofery s celkovým výkonem 280 W přinášejí nesrovnatelnou kvalitu zvuku a „dobré vibrace“.
Společnost Marshall, původně z londýnského Hanwellu, nyní se sídlem v Bletchley v Milton Keynes (Velká Británie), vyrábí již 60 let legendární kytarové zesilovače, které používají nejlepší světoví hudebníci. Od roku 2012 rozšířila svoji nabídku o sluchátka a aktivní reproduktory určené pro milovníky hudby.
„Legendární duch značky Marshall a vývojová síla BMW Motorrad k sobě prostě dokonale pasují. Je to dokonalá souhra,“ říká Alex Coombes, obchodní ředitel společnosti Marshall. „Už teď se těšíme na mnoho dalšího, co nás čeká.“
S novým modelem R 18 Transcontinental rozšiřuje BMW Motorrad rodinu modelů R 18 o typ určený pro cestování na dlouhé vzdálenosti. K němu se přidává R 18 B „Bagger“, což je především v USA mimořádně oblíbený druh motocyklu. Stejně jako předchozí modely R 18 kombinují i nové R 18 Transcontinental a R 18 B vzrušující sílu velkého motoru „Big Boxer“ s klasickou koncepcí podvozku vycházející z historických modelů, exkluzivní výbavu a stylový design.
Oba noví členové rodiny R 18 se veřejnosti poprvé představí 6. srpna ve Sturgisu v Jižní Dakotě v USA. Celosvětové zahájení prodeje nových BMW R 18 B a R 18 Transcontinental je naplánováno na září 2021.