Honda CRF125F se představuje pro modelový rok 2022

22YM HONDA CRF50F

Honda CRF125F je skvělým odrazovým můstkem pro mladší jezdce, kteří přecházejí z menších modelů CRF50F a CRF110F na větší, závodně orientované stroje. Pro rok 2022 bude tento model dostupný jak ve standardní, tak ve zvýšené verzi „Big Wheel“ určené pro vyšší jezdce.

Model CRF125F je vybaven dvojitým páteřovým ocelovým rámem robustní konstrukce, který je inspirován architekturou použitou u závodních motokrosových modelů CRF250R a CRF450R a který se vyznačuje propracovanou rovnováhou tuhosti a pružnosti. Inverzní 31mm teleskopická přední vidlice zajišťuje inspirující jistotu a výkony díky 13,2 cm / 16,8 cm (Big Wheel) zdvihu. U zadního kola jí sekunduje kyvné rameno se systémem Pro-link a s centrálním tlumičem, jež je zárukou konzistentních a kvalitních jízdních vlastností. 17palcové / 19palcové (Big Wheel) přední kolo napomáhá lepšímu držení stopy a ovladatelnosti zatímco 14palcové / 16palcové (Big Wheel) zadní kolo dodává dostatek hnací síly a agility. Dostatečný brzdný výkon zajišťuje přední hydraulická brzda s jedním 220mm kotoučem a 95mm zadní bubnová brzda. Podobně jako všichni členové řady terénních strojů Honda CRF se i CRF125F hrdě hlásí ke svému původu. Ocelová palivová nádrž o objemu 4,5 litru s integrovaným palivovým čerpadlem a filtrem je před poškozením při případném pádu chráněna rámovou konstrukcí. Kapotáž inspirovaná modelem CRF450R navazuje na nízko položené sedlo (739 mm / 785 mm (Big Wheel)). Široká motokrosová řídítka jsou opatřena úzkými rukojeťmi, které jsou vhodné pro menší ruce. Multifunkční spínač na řídítkách zastává funkci startéru, indikace zapnutého zapalování (po otočení klíčem), informuje o stavu systému vstřikování paliva a zobrazuje také upozornění na nízký stav paliva v nádrži. Posledně jmenovaná kontrolka se rozsvítí, když v nádrži zbývá pouze 1 litr paliva. Brzdová páčka je pro lepší komfort i vlastnosti nastavitelná. Pro rok 2022 je model CRF125R dostupný v novém výrazně červeném provedení s výraznou grafikou, která odkazuje na rodokmen terénních strojů Honda. 

Mohlo by vás zajímat:  Honda CRF50F se představuje pro nový modelový rok 2022

Čtyřtaktní SOHC motor o objemu 124,9 cm3 u CRF125F nabízí hladký a snadno využitelný lineární výkon. Vrtání a zdvih motoru činí 52,4 x 57,9 mm a kompresní poměr dosahuje hodnoty 9:1.  Elektronické vstřikování paliva Keihin zajišťuje lineární a dostupný výkon ve všech otáčkách a při všech polohách plynu. CRF125F disponuje hladkým řazením čtyřstupňové převodovky, které skvěle ladí se širokým výkonovým spektrem motoru. Výsledkem je silný a dynamický výkon bez ohledu na zařazený rychlostní stupeň. K pohodlnému ovládání stroje přispívá elektrický startér, startovací páka pak slouží jako záloha.

Technické parametry

    CRF125F CRF125F ‘BIG WHEEL’
  MOTOR  
  Typ Vzduchem chlazený, dvouventilový, 25° čtyřtaktní jednoválec SOHC
  Zdvihový objem 124, 9 cm3
  Vrtání x zdvih 52,4 x 57,9 mm
  Kompresní poměr 9,0 : 1
  PALIVOVÝ SYSTÉM  
  Karburace Vstřikování paliva
  Objem palivové nádrže 4,5 l (včetně rezervy)
  ELEKTRICKÁ SOUSTAVA  
  Startování Elektrický startér a startovací páka
  HNACÍ ÚSTROJÍ  
  Typ spojky Lamelová, mokrá
  Typ převodovky Manuální, 4stupňová
Stálý převod Řetěz 13T/46T Řetěz 13T/49T  
RÁM    
Typ Ocelový  
PODVOZEK    
Rozměry (D x Š x V) 1770 x 739 x 1000 mm 1857 x 769 x 1069 mm  
Rozvor kol 1219 mm 1255 mm  
Záklon rejdového čepu 27°30’  
Závlek 81 mm 94 mm  
Výška sedla 739 mm 785 mm  
Světlá výška 211 mm 267 mm  
Pohotovostní hmotnost 87,99 kg 90,27 kg  
ZAVĚŠENÍ KOL    
Typ vpředu Inverzní teleskopická vidlice Zdvih 13,2 cm Inverzní teleskopická vidlice Zdvih 16,8 cm  
Typ vzadu Jeden tlumič. Zdvih 13,97 cm Jeden tlumič. Zdvih 16,8 cm  
KOLA    
Typ vpředu Hliníkové s drátěným výpletem  
Typ vzadu Hliníkové s drátěným výpletem  
Pneumatika vpředu 70/100-17 dušová 10/100-19 dušová  
Pneumatika vzadu 90/100-14 dušová 90/100-16 dušová  
  BRZDY  
  Vpředu Hydraulická, jeden 220mm kotouč
  Vzadu Bubnová
       
Zdroj a foto: Honda