2025 Kawasaki KX250: Be next

Již 50 let (a stále více) jsou motokrosové stroje Kawasaki KX vyráběny tak, aby dominovaly závodní dráze a tlačily závodníky na nejvyšší stupínek na pódiu.

Dalším krokem v tomto pokroku je nový 2025 KX250, který dostává upgrady v řadě klíčových oblastí pro lepší výkon na závodní dráze a zároveň jej vybaví pro svůj debut v továrním šampionátu KRT MX2 v nadcházející sezóně.

Pokud jde o radikálně aktualizované specifikace, pocit výkonu motoru při nízkých rychlostech a ovládání plynu při výjezdu ze zatáček se pro rok 2025 zlepšily díky symetricky vyrovnanému sání a výfuku a optimalizovanému sání směrem dolů.

Model KX250 (a cross country KX250X), který je již známý jako hbitý a dobře ovladatelný stroj, je nyní ještě agilnější díky aktualizacím rámu a odpružení, z nichž mnohé jsou podobné těm, které starší sourozenec KX250, vlajková loď KX450, přijaté pro rok 2024. Tyto aktualizace – v kombinaci s novými funkcemi, jako jsou rukojeti ODI Lock-On a hladší nová karoserie – umožňují jezdci pohybovat se na kole snadněji a jsou předurčeny k rychlejším časům na kolo.

Závodníci budou potěšeni novými technickými funkcemi, včetně režimů výkonu a kontroly trakce Kawasaki, které lze snadno vybrat z nové spínací skříňky umístěné na levém řídítku. Konektivita smartphonu navíc umožňuje jezdcům připojit se ke svému stroji a upravit mapování motoru přímo z jejich smartphonů pomocí jedinečné aplikace Kawasaki Rideology App vyladěné speciálně pro KX.

Mohlo by vás zajímat:  Společnost Honda přijíždí na festival Wheels and Waves 2024 − a na hondacustoms.com − ve velkém stylu

Samozřejmě, že „upozorňovač“ je nová konfigurace motoru. Ovládání ventilů prstem zůstává, stejně jako sání ve stylu downdraft a duální vstřikovače, ale ty jsou nyní spojeny s novým designem pístu a přepracovaným uspořádáním sání a výfuku (s tlumičem posunutým více dopředu pro lepší centralizaci hmoty) a Jednohřídelový primární vyvažovač pro všestranně pevnější balíček s vylepšenou kontrolou a větší potřebou nízkého až středního rozsahu.

Symetricky zarovnané sání a výfuk poskytují silný přeběh a plynulou charakteristiku točivého momentu při nízkých otáčkách. Přepracované sání nabízí mnohem přímější cestu pro vstup směsi vzduchu a paliva do válce, zatímco centrálně umístěný výfukový otvor je zarovnán se sáním pro vysokou účinnost proudění vzduchu; obojí přispívá ke zvýšení výkonu. Optimalizované sání také přispívá k výkonu při nízkých otáčkách, zatímco vyvažovačka primárního motoru s jedním hřídelem přispívá k hladšímu přenosu výkonu a snížení vibrací.

K dispozici je dokonce zcela přepracovaná vzduchová komora, která maximalizuje potenciál duálních vstřikovačů KX250 a odpovídá novému sání. Odezva plynu je lineárnější, což doplňuje výrazně zvýšený točivý moment v nízkých otáčkách a hladší dodávku výkonu.
Pokud jde o řazení, hydraulická spojka nabízí přímější pocit a lehčí chod páky a menší vůli, protože se spojka při intenzivním používání zahřívá. Jednohřídelový primární vyvažovač motoru přispívá k hladkému přenosu výkonu a snížení vibrací, což zlepšuje ovládání plynu, zejména při výjezdu ze zatáček s nižší rychlostí.

Pokud jde o podvozek, nový rám KX250 je založen na rámu 2024 KX450 a aktualizace pro rok 2025, aby vyhovovaly novému uspořádání sání a výfuku, pomáhají zajistit lepší ovladatelnost. Hladká karoserie je navržena tak, aby usnadnila pohyb a kontrolu jezdce, plus jemně vyladěné odpružení a komponenty brzd dále přispívají k lehké a agilní ovladatelnosti modelu KX250 díky jeho optimalizované vyváženosti tuhosti.

Mohlo by vás zajímat:  OPEN MČR Supermoto v Melku

Vysoce výkonné vidlice Showa ø48 mm s obrácenými vinutými pružinami a zadní odpružení New Uni Trak nabízejí výkon odpružení připraveného na závod, zatímco volba Ergo-fit ze čtyř poloh řídítek a dvou poloh stupaček umožňuje jezdcům přizpůsobit si jízdní pozici tak, aby vyhovovala velikosti těla a ergonomii. přednost.

Cross-country KX250X těží ze stejné řady aktualizací pro sezónu 2025. Kromě toho je nový model KX250X pro cross-country závodníky ještě atraktivnější díky vyladění odpružení specifického pro cross-country, přizpůsobené kombinaci kol 21”/18” s pneumatikami enduro typu a pohodlnými standardními prvky, jako je boční stojan.

Motocross nebo cross-country, Kawasaki se jako vždy zaměřuje na vytvoření a poskytování co nejpřátelštějšího balíčku pro vítěze závodů. Bylo těžké vylepšit to nejlepší, ale jsme si jisti, že 2025 KX250 posouvá třídu na další úroveň a umožňuje ctižádostivým a časově náročným jezdcům jedinečnou schopnost naplnit jejich ambice „Be next“.