Se svou zábavností, výkonem a vzhledem, který jej nezaměnitelně řadí mezi větší motokrosové sourozence, je Honda CRF125F skvělým odrazovým můstkem pro mladší jezdce, kteří přecházejí z menších modelů CRF50F a CRF110F na větší, závodně orientované stroje.
Model CRF125F je vybaven dvojitým páteřovým ocelovým rámem robustní konstrukce, který je inspirován architekturou použitou u závodních motokrosových modelů CRF250R a CRF450R, a který se vyznačuje propracovanou rovnováhou tuhosti a pružnosti. Konvenční 31mm teleskopická přední vidlice zajišťuje inspirující jistotu a výkony díky 13,2 cm zdvihu (16,8 cm u Big Wheel). U zadního kola jí sekunduje kyvné rameno se systémem Pro-link a s centrálním tlumičem, jež je zárukou konzistentních a kvalitních jízdních vlastností. 17palcové (19palcové u Big Wheel) přední kolo napomáhá lepšímu držení stopy a ovladatelnosti zatímco 14palcové (16palcové u Big Wheel) zadní kolo dodává dostatek hnací síly a agility. Dostatečný brzdný výkon zajišťuje přední hydraulická brzda s jedním 220mm kotoučem a 95mm zadní bubnová brzda.
Podobně jako všichni členové řady terénních strojů Honda CRF se i CRF125F hrdě hlásí ke svému původu. Ocelová palivová nádrž o objemu 4,5 litru s integrovaným palivovým čerpadlem a filtrem je před poškozením při případném pádu chráněna rámovou konstrukcí. Kapotáž inspirovaná modelem CRF450R navazuje na nízko položené sedlo (739 mm, 785 mm u Big Wheel). Široká motokrosová řídítka jsou opatřena úzkými rukojeťmi, které jsou vhodné pro menší ruce. Multifunkční spínač na řídítkách zastává funkci startéru, indikace zapnutého zapalování (po otočení klíčem), informuje o stavu systému vstřikování paliva a zobrazuje také upozornění na nízký stav paliva v nádrži. Posledně jmenovaná kontrolka se rozsvítí, když v nádrži zbývá pouze 1 litr paliva. Brzdová páčka je pro lepší komfort i vlastnosti nastavitelná.
Pro rok 2025 je model CRF125R dostupný v charakteristickém CRF provedení s výraznou grafikou, která odkazuje na rodokmen terénních strojů Honda.
Čtyřtaktní SOHC motor o objemu 124,9 cm3 u CRF125F nabízí hladký a snadno využitelný lineární výkon. Vrtání a zdvih motoru činí 52,4 x 57,9 mm a kompresní poměr dosahuje hodnoty 9:1. Elektronické vstřikování paliva Keihin zajišťuje lineární a dostupný výkon ve všech otáčkách a při všech polohách plynu. CRF125F disponuje hladkým řazením čtyřstupňové převodovky, které skvěle ladí se širokým výkonovým spektrem motoru. Výsledkem je silný a dynamický výkon bez ohledu na zařazený rychlostní stupeň. K pohodlnému ovládání stroje přispívá elektrický startér, startovací páka pak slouží jako záloha.
Technické parametry
CRF125F | CRF125F ‘BIG WHEEL’ | |
MOTOR | ||
Typ | Vzduchem chlazený, dvouventilový, 25° čtyřtaktní jednoválec SOHC | |
Zdvihový objem | 124, 9 cm3 | |
Vrtání x zdvih | 52,4 x 57,9 mm | |
Kompresní poměr | 9,0 : 1 | |
PALIVOVÝ SYSTÉM | ||
Karburace | Vstřikování paliva | |
Objem palivové nádrže | 4,5 l (včetně rezervy) | |
ELEKTRICKÁ SOUSTAVA | ||
Startování | Elektrický startér a startovací páka | |
HNACÍ ÚSTROJÍ | ||
Typ spojky | Lamelová, mokrá | |
Typ převodovky | Manuální, 4stupňová | |
Stálý převod | Řetěz 13T/46T | Řetěz 13T/49T |
RÁM | ||
Typ | Ocelový | |
PODVOZEK | ||
Rozměry (D x Š x V) | 1770 x 739 x 1000 mm | 1857 x 769 x 1069 mm |
Rozvor kol | 1219 mm | 1255 mm |
Záklon rejdového čepu | 27°30’ | |
Závlek | 81 mm | 94 mm |
Výška sedla | 739 mm | 785 mm |
Světlá výška | 211 mm | 267 mm |
Pohotovostní hmotnost | 87,99 kg | 90,27 kg |
ZAVĚŠENÍ KOL | ||
Typ vpředu | Konvenční teleskopická vidlice Zdvih 13,2 cm | Konvenční vidlice Zdvih 16,8 cm |
Typ vzadu | Jeden tlumič Zdvih 13,97 cm | Jeden tlumič Zdvih 16,8 cm |
KOLA | ||
Typ vpředu | Ocelová s drátěným výpletem | |
Typ vzadu | Ocelová s drátěným výpletem | |
Pneumatika vpředu | 70/100-17 dušová | 10/100-19 dušová |
Pneumatika vzadu | 90/100-14 dušová | 90/100-16 dušová |
BRZDY | ||
Vpředu | Hydraulická, jeden 220mm kotouč | |
Vzadu | Bubnová |