2025 Honda CRF125F

Se svou zábavností, výkonem a vzhledem, který jej nezaměnitelně řadí mezi větší motokrosové sourozence, je Honda CRF125F skvělým odrazovým můstkem pro mladší jezdce, kteří přecházejí z menších modelů CRF50F a CRF110F na větší, závodně orientované stroje.

Model CRF125F je vybaven dvojitým páteřovým ocelovým rámem robustní konstrukce, který je inspirován architekturou použitou u závodních motokrosových modelů CRF250R a CRF450R, a který se vyznačuje propracovanou rovnováhou tuhosti a pružnosti. Konvenční 31mm teleskopická přední vidlice zajišťuje inspirující jistotu a výkony díky 13,2 cm zdvihu (16,8 cm u Big Wheel). U zadního kola jí sekunduje kyvné rameno se systémem Pro-link a s centrálním tlumičem, jež je zárukou konzistentních a kvalitních jízdních vlastností. 17palcové (19palcové u Big Wheel) přední kolo napomáhá lepšímu držení stopy a ovladatelnosti zatímco 14palcové (16palcové u Big Wheel) zadní kolo dodává dostatek hnací síly a agility. Dostatečný brzdný výkon zajišťuje přední hydraulická brzda s jedním 220mm kotoučem a 95mm zadní bubnová brzda.

Podobně jako všichni členové řady terénních strojů Honda CRF se i CRF125F hrdě hlásí ke svému původu. Ocelová palivová nádrž o objemu 4,5 litru s integrovaným palivovým čerpadlem a filtrem je před poškozením při případném pádu chráněna rámovou konstrukcí. Kapotáž inspirovaná modelem CRF450R navazuje na nízko položené sedlo (739 mm, 785 mm u Big Wheel). Široká motokrosová řídítka jsou opatřena úzkými rukojeťmi, které jsou vhodné pro menší ruce. Multifunkční spínač na řídítkách zastává funkci startéru, indikace zapnutého zapalování (po otočení klíčem), informuje o stavu systému vstřikování paliva a zobrazuje také upozornění na nízký stav paliva v nádrži. Posledně jmenovaná kontrolka se rozsvítí, když v nádrži zbývá pouze 1 litr paliva. Brzdová páčka je pro lepší komfort i vlastnosti nastavitelná.

Mohlo by vás zajímat:  Řidič na motorce ujížděl policejní hlídce. Měl totiž zákaz řízení a ještě byl opilý

Pro rok 2025 je model CRF125R dostupný v charakteristickém CRF provedení s výraznou grafikou, která odkazuje na rodokmen terénních strojů Honda.

Čtyřtaktní SOHC motor o objemu 124,9 cm3 u CRF125F nabízí hladký a snadno využitelný lineární výkon. Vrtání a zdvih motoru činí 52,4 x 57,9 mm a kompresní poměr dosahuje hodnoty 9:1. Elektronické vstřikování paliva Keihin zajišťuje lineární a dostupný výkon ve všech otáčkách a při všech polohách plynu. CRF125F disponuje hladkým řazením čtyřstupňové převodovky, které skvěle ladí se širokým výkonovým spektrem motoru. Výsledkem je silný a dynamický výkon bez ohledu na zařazený rychlostní stupeň. K pohodlnému ovládání stroje přispívá elektrický startér, startovací páka pak slouží jako záloha.

Technické parametry

 CRF125FCRF125F ‘BIG WHEEL’
MOTOR
TypVzduchem chlazený, dvouventilový, 25° čtyřtaktní jednoválec SOHC
Zdvihový objem124, 9 cm3
Vrtání x zdvih52,4 x 57,9 mm
Kompresní poměr9,0 : 1
PALIVOVÝ SYSTÉM
KarburaceVstřikování paliva
Objem palivové nádrže4,5 l (včetně rezervy)
ELEKTRICKÁ SOUSTAVA
StartováníElektrický startér a startovací páka
HNACÍ ÚSTROJÍ
Typ spojkyLamelová, mokrá
Typ převodovkyManuální, 4stupňová
Stálý převodŘetěz 13T/46TŘetěz 13T/49T
RÁM
TypOcelový
PODVOZEK
Rozměry (D x Š x V)1770 x 739 x 1000 mm1857 x 769 x 1069 mm
Rozvor kol1219 mm1255 mm
Záklon rejdového čepu27°30’
Závlek81 mm94 mm
Výška sedla739 mm785 mm
Světlá výška211 mm267 mm
Pohotovostní hmotnost87,99 kg90,27 kg
ZAVĚŠENÍ KOL
Typ vpředuKonvenční teleskopická vidlice Zdvih 13,2 cmKonvenční vidlice Zdvih 16,8 cm
Typ vzaduJeden tlumič Zdvih 13,97 cmJeden tlumič Zdvih 16,8 cm
KOLA
Typ vpředuOcelová s drátěným výpletem
Typ vzaduOcelová s drátěným výpletem
Pneumatika vpředu70/100-17 dušová10/100-19 dušová
Pneumatika vzadu90/100-14 dušová90/100-16 dušová
BRZDY
VpředuHydraulická, jeden 220mm kotouč
VzaduBubnová