Vzhledem ke své osvědčené odolnosti a přívětivosti k začínajícím jezdcům je CRF110F ztělesněním odkazu (který sahá téměř čtyři dekády zpět až k legendárnímu XR75) strojů značky Honda s čtyřtaktními motory.
Díky ergonomickému uspořádání a nízko umístěnému sedlu představuje CRF110F logický další krok pro mladé jezdce, kteří přecházejí z modelu CRF50F. CRF110F disponuje dvojitým páteřovým ocelovým rámem a stejně jako jeho menší sourozenec i vyztuženým kyvným ramenem, přičemž oba tyto prvky společně nabízejí vynikající rovnováhu tuhosti a komfortu. Konvenční teleskopická přední vidlice dodává jezdci jistotu, její zdvih činí 9,9 cm a společně s centrálním zadním tlumičem je tento malý motocykl schopen zvládat bez komplikací i větší nerovnosti.
Podobně jako všichni členové řady terénních strojů Honda CRF se i CRF110F hrdě hlásí ke svému původu. Ocelová palivová nádrž o objemu 4,5 litru s integrovaným palivovým čerpadlem a filtrem je před poškozením při případném pádu chráněna rámovou konstrukcí. Kapotáž inspirovaná modelem CRF450R navazuje na nízko položené sedlo (657 mm). Široká motokrosová řídítka jsou opatřena měkkým středovým chráničem a úzkými rukojeťmi, které jsou vhodné pro malé ruce. Multifunkční spínač na řídítkách zastává funkci startéru, indikace zapnutého zapalování (po otočení klíčem), informuje o stavu systému vstřikování paliva a zobrazuje také upozornění na nízký stav paliva v nádrži. Posledně jmenovaná kontrolka se rozsvítí, když v nádrži zbývá pouze 1 litr paliva. Pro rok 2025 je model CRF110R dostupný v charakteristickém CRF provedení s výraznou grafikou, která odkazuje na rodokmen terénních strojů Honda.
Motor
Čtyřtaktní SOHC motor o objemu 109 cm3 v modelu CRF110F poskytuje hladký, snadno použitelný výkon, jenž je ideální pro začínající jezdce. Vrtání a zdvih motoru činí 50,0 x 55,6 mm a kompresní poměr dosahuje hodnoty 9:1. Systém elektronického vstřikování paliva Keihin poskytuje lineárně rostoucí výkon ve všech otáčkách a při každé poloze plynu, postupný přísun síly a minimalizuje jakékoliv nepříjemnosti, které by na začínající jezdce mohly číhat, takže ti si mohou naplno vychutnat radost z jízdy. Nastavitelný omezovač plynu poskytuje majiteli stroje možnost přizpůsobit výkony stroje schopnostem jezdce. CRF110F nabízí hladké řazení čtyřstupňové převodovky a jednoduše ovladatelnou automatickou spojku. K pohodlnému ovládání stroje přispívá elektrický startér, startovací páka pak slouží jako záloha.
Technické parametry
MOTOR | |
Typ | Vzduchem chlazený, dvouventilový, 80° čtyřtaktní jednoválec SOHC |
Zdvihový objem | 109, 2 cm3 |
Vrtání x zdvih | 50,0 x 55,6 mm |
Kompresní poměr | 9,0 : 1 |
PALIVOVÝ SYSTÉM | |
Karburace | Vstřikování paliva |
Objem palivové nádrže | 4,5 l (včetně rezervy) |
ELEKTRICKÁ SOUSTAVA | |
Startování | Elektrický startér a startovací páka |
HNACÍ ÚSTROJÍ | |
Typ spojky | Automatická |
Typ převodovky | Manuální, 4stupňová |
Stálý převod | Řetěz |
RÁM | |
Typ | Ocelový |
PODVOZEK | |
Rozměry (D x Š x V) | 1541 x 678 x 922 mm |
Rozvor kol | 1064 mm |
Záklon rejdového čepu | 25°10’ |
Závlek | 53 mm |
Výška sedla | 657 mm |
Světlá výška | 170 mm |
Pohotovostní hmotnost | 76,66 kg |
ZAVĚŠENÍ KOL | |
Typ vpředu | Konvenční teleskopická vidlice Zdvih 9,9 cm |
Typ vzadu | Jeden tlumič Zdvih 9,65 cm |
KOLA | |
Typ vpředu | Ocelová s drátěným výpletem |
Typ vzadu | Ocelová s drátěným výpletem |
Pneumatika vpředu | 70/100-14 dušová |
Pneumatika vzadu | 80/100-12 dušová |
BRZDY | |
Vpředu | Bubnová |
Vzadu | Bubnová |