2024 Honda CMX1100 REBEL

24YM_CMX1100_Rebel

Černý CMX1100 Rebel nabízí jednoduchý, syrový a „nezpracovaný“ vzhled, jehož autorem je stejné americké výzkumné a vývojové studio značky Honda, které stálo za modelem CMX 500 Rebel. Dlouhý a nízký stroj s úzkým tělem je korunován vykrojenou dvoubarevnou bezpřírubovou palivovou nádrží o objemu 13,6 litru. Jeho minimalistické rysy se vyznačují mimořádnou hloubkou a jeho proporce se elegantně doplní poté, co na stroj usedne jezdec.

Přední i zadní blatník jsou lisovány z 1 mm silného ocelového plechu a jsou upevněny pomocí konzolí z hliníkové slitiny. Všude tam, kam se podíváte, naleznete designové prvky potvrzující unikátní celkový vzhled modelů Rebel. Nízko umístěný světlomet o průměru 175 mm má klasický tvar, uvnitř se však nacházejí čtyři LED diody se silnými vnitřními čočkami, které při jízdě za tmy vytvářejí charakteristický světelný vzor. Také malé 55mm kruhové ukazatele směru mají klasický vzhled, zatímco oválné čiré zadní LED světlo vyčnívá svým moderním charakterem a dobře ladí s dalšími detaily. Sedlo je tvarované tak, aby jezdci poskytovalo dobrou oporu při akceleraci, přesto je měkké a zaměřené především na komfort. S Rebelem může jeho majitel vyrážet na vyjížďku sám nebo se spolujezdcem, neboť zadní sedlo je možné snadno a rychle odmontovat. Pod sedlem se nachází 3litrová odkládací přihrádka s USB-C nabíjecí zásuvkou. Předsazený 120mm negativní LCD přístrojový panel obsahuje všechny potřebné informace. Klíček zapalování se nachází na levé straně rámu a otevírá se s ním i sedlo, aniž by bylo nutné jej ze zapalování vyjmout. Jednoduchá řídítka jsou upevněna pomocí robustních 2,5cm úchytů a na levé rukojeti se nachází tlačítkový panel pro ovládání jízdních režimů a volitelné převodovky DCT. A pro dlouhé dálniční přesuny je součástí standardní výbavy také tempomat.

Novinkou byla modelový rok 2023 je verze CMX1100T Rebel v černé metalíze Gunmetal Black Metallic. Ta je určena jezdcům, kteří chtějí využít veškerý potenciál standardní verze stroje, ale zároveň požadují možnost pohodlně překonávat větší vzdálenosti a potřebují praktický prostor pro uložení věcí. Polokapotáž upevněná na vidlici, která bude dostupná pouze pro verzi CMX1100T Rebel, působí stylově a díky na míru navrženému zašpičatělému štítu nabízí dobrou ochranu proti větru. S tímto celkem skvěle ladí zcela nové pevné zadní boční kufry s horními víky upevněnými pomocí pantů, které nabízejí prostor plných 35 litrů (pravý 16 l, levý 19 l) – to je o 11 litrů více v porovnání s nylonovými taškami na sedlo, jež jsou dostupné jako příslušenství.

Motor

8ventilový řadový dvouválcový SOHC motor o objemu 1 084 cm3 v modelu CMX1100 Rebel disponuje výkonem 64 kW při 7 000 ot./min. a maximálním točivým momentem 98 Nm při 4 750 ot./min. Toto jsou v tomto segmentu trhu zdravé hodnoty, jež jsou zárukou vysokých výkonů. Větší setrvačnost daná těžkým setrvačníkem znamená nejen mimořádně silnou odezvu v nízkých otáčkách, ale také její kultivovaný přísun. Kompaktní rozměry (díky hlavě válců s technologií Unicam a polosuché klikové skříni) přispívají k centralizaci hmoty, přispívají k nízko položenému těžišti v kombinaci s maximální světlou výškou s ohledem na nízko položenou konstrukcí rámu. Klikový hřídel s fázováním 270° a nerovnoměrný interval zapalování dodávají motoru charakter. K ještě silnějšímu „pulzujícímu“ pocitu přispívá také unikátní výfukový systém či časování a zdvih ventilů. V souladu s dvojí osobností modelu Rebel se zvuk motoru mění od harmonické odezvy na všechny pokyny plynu v nízkých otáčkách až po bouřlivější adrenalinové „dunění“ při vyšších otáčkách.

Mohlo by vás zajímat:  V továrně Morimachi společnosti Yamaha Motor Co., Ltd. bude vybudováno nové zařízení pro testování vodíkové energie

Motor je vybaven elektronicky řízenou škrticí klapkou (Throttle By Wire – TBW), elektronickým vstřikováním paliva PGM-FI a 7litrovou vzduchovou komorou. Ke spokojenosti při jízdě přispívá zvuk, který byl pro pásmo do 4 000 otáček díky oválnému tlumiči výfuku o objemu 5,3 litru vyladěn s důrazem na hluboké, nízkofrekvenční pulzy, které s rostoucími otáčkami přecházejí do výraznějších vysokofrekvenčních tónů. Kliková skříň je dělená horizontálně a vodní čerpadlo je umístěno v pouzdře spojky, zatímco termostat je integrován v hlavě válců. Motory pro manuální i DCT verzi mají stejnou klikovou skříň a liší se pouze několika vnějšími detaily. Sekundární vibrace jsou eliminovány protiběžným pohybem pístů, zatímco primární inerciální a mechanické vibrace jsou vyvažovány pomocí dvouosých vyvažovacích hřídelů. Vodní a olejové čerpadlo je poháněno vyvažovacím hřídelem. Snímač na klikovém hřídeli se zuby rozmístěnými v intervalech 10° řídí detekci vynechání zapalování, což je důležité pro plnění požadavků OBD2/EURO5. Senzory lineárního proudění spalin (Linear Air Flow – LAF) umístěné ve svodech, jež jsou pro plnění normy EURO5 nezbytné, poskytují přesné údaje o složení směsi vzduchu a paliva.

Motor a elektronika

Elektronicky řízená škrticí klapka TBW umožňuje ovládání výkonu a charakteru motoru i úrovně zásahu systémů nastavitelné kontroly trakce (HSTC) se systémem pro zamezení zvedání předního kola (Wheelie Control). Jezdec může zvolit jeden ze 3 přednastavených režimů, které jsou určeny pro různé typy jízdních podmínek. Výběr režimu se provádí tlačítky na levé rukojeti; při zásahu systému HSTC se na přístrojovém panelu rozsvítí kontrolka.

Režim STANDARD nabízí střední úroveň výkonu motoru, brzdění motorem a míry zásahů systému HSTC, což je zárukou uvolněné jízdy při nízkých otáčkách a v nižších rychlostech. S rostoucími otáčkami Rebel postupně uvolňuje otěže svého výkonu.

Režim RAIN se vyznačuje nižším výkonem motoru a omezeným brzděním motorem, jež jsou společně s vysokou četností zásahů systému HSTC zárukou uvolněné jízdy a jistoty na mokrém a kluzkém povrchu.

Režim SPORT se vyznačuje agresivním přísunem výkonu motoru a standardní úrovní brzdění motorem, což společně s omezenými zásahy systému HSTC umožňuje využití maximálního výkonu.

V režimu USER si může uživatel jednotlivé parametry nastavit podle svých požadavků. Po nastavení je režim USER automaticky uložen, takže není zapotřebí vše znovu nastavovat při každém zapnutí zapalování.

Dvouspojková převodovka (DCT)

  • 3 standardní mapy řazení v (automatickém) režimu D odrážejí přednastavené jízdní režimy
  • Možnost přednastavení chování převodovky v režimu USER

Technologie převodovek DCT značky Honda vstupuje do čtrnáctého roku své sériové výroby. Od roku 2010 se v Evropě prodalo přes 200 000 motocyklů vybavených převodovkou DCT. Od prvního představení tvoří 57% prodejů verze DCT. Tato převodovka se vyznačuje plynulým a spolehlivým řazením, na které si jezdec velmi rychle zvykne. Využívá dvě spojky: jednu pro rozjezd a pro 1., 3. a 5. rychlostní stupeň a druhou pro 2., 4. a 6. rychlostní stupeň. Hlavní hřídel jedné spojky se nachází uvnitř druhého, což umožnilo dosažení velmi kompaktních rozměrů. Každá spojka je nezávisle řízena vlastním elektrohydraulickým okruhem. Při řazení systém předvolí požadovaný rychlostní stupeň pomocí spojky, která není v daném okamžiku používána. První spojka je následně elektronicky odpojena a ve stejném okamžiku je připojena spojka druhá.

Mohlo by vás zajímat:  V červenci bude 2. ročník - Cendurko - motosraz a jízdy zručnosti

Výsledkem je konzistentní, rychlé a plynulé řazení. Tím, že dvě spojky přeřazují z jednoho rychlostního stupně na další s minimálním přerušením přenosu hnací síly na zadní kolo, navíc prakticky odpadají všechny rázy a podélné náklony stroje, takže řazení je nejen přímé, ale i hladké. Mezi další výhody patří například odolnost (neboť jednotlivá ozubená kola se nemohou poškodit nesprávným zařazením), nemožnost přetížení motoru, snadná jízda ve městech či nižší únava jezdce nebo uvolnění duševní kapacity jezdce, který se tak může koncentrovat výhradně na jízdní faktory, jako je správná stopa, zatáčení, body pro brždění a akceleraci.

Systém DCT nabízí dva různé způsoby ovládání – automatický režim s naprogramovanými mapami řazení, které průběžně sledují rychlost jízdy, zvolený rychlostní stupeň a otáčky motoru, a na základě toho rozhodují o momentu přeřazení, a dále manuální režim, ve kterém může jezdec sám řadit tlačítky na levé rukojeti. Díky elektronicky řízené škrticí klapce TBW bylo možné mapy řazení převodovky DCT propojit se 3 jízdními režimy.

V režimu STANDARD nabízí mapa převodovky DCT rovnováhu mezi klidnou jízdou na co nejvyšší rychlostní stupeň a podřazováním s dynamickou jízdou ve vysokých otáčkách.

V režimu RAIN systém rychleji řadí na vyšší rychlostní stupně, čímž je zajištěna hladká jízda.

Režim SPORT se vyznačuje jízdou při vyšších otáčkách na nižší rychlostní stupeň, pozdějším přeřazováním na vyšší rychlostní stupeň a podřazováním ve vyšších otáčkách pro lepší využití brzdného účinku motoru.

V režimu USER si může jezdec kteroukoliv z map řazení převodovky DCT přizpůsobit podle svých vlastních požadavků.

Podvozek

Rám z ocelových trubek u modelu CMX1100 Rebel je sám o sobě stylistickým prvkem, ve kterém se odráží syrový a jednoduchý design jeho menšího sourozence i společné tematické linie diagonálně přecházející od přídě směrem k zádi. Důležitou roli v tomto uspořádání hraje palivová nádrž, která je umístěna nad hlavními trubkami o průměru 35 mm, jež jsou přirozeně větší než u modelu CMX500 Rebel. Také kyvné rameno o průměru 50,8 mm bylo zkonstruováno tak, aby ladilo se zbytkem celku. Rozvor dosahuje 1 520 mm; vidlice v cruiser stylu je skloněna pod úhlem 30° a o 2° posunuta od 28° hlavní linie; závlek dosahuje 110 mm. Tato kombinace je zárukou toho správného vzhledu, ale zároveň i stability v přímém směru i přesné a snadné ovladatelnosti. Pohotovostní hmotnost činí 223 kg u verze s manuální převodovkou a 233 kg u verze s převodovkou DCT. CMX1100T Rebel pak váží 238 kg s manuální převodovkou a 248 kg s převodovkou DCT.

Výška sedla dosahuje velmi příjemných 700 mm a díky trojúhelníku mezi řídítky, sedlem a uprostřed umístěnými stupačkami jezdec pevně sedí „uvnitř“ motocyklu. Celková geometrie umožňuje velkorysé náklony až 35° do obou stran (podle měření společnosti Honda), takže CMX1100 Rebel umožňuje jezdci vychutnat si i klikaté silnice a zatáčkami projíždět ve velkém stylu.

Kazetová přední vidlice je tvořena 2 černými spodními kusy (vyrobenými z extrudovaného a odlévaného hliníku), jež jsou spojeny se 43mm vzpěrami s tmavým titanovým povlakem. Dva zadní tlumiče jsou tvořeny 12,5mm písty a tlakovou postranní nádržkou. U předního i zadního odpružení je možné nastavit předpětí pružin. Účinné brždění zajišťuje přední radiálně umístěný jednodílný čtyřpístový třmen, který se zakusuje do 330mm plovoucího kotouče, a jednopístový zadní brzdový třmen společně s 256mm zadním kotoučem. Brzdy jsou vybaveny systémem ABS. Kola z hliníkové slitiny jsou tvořena 5 sportovními paprsky ve tvaru písmene Y a jsou obuta do širokých pneumatik o rozměrech 180/65B16 vzadu a 130/70B18 vpředu.

Mohlo by vás zajímat:  Honda CRF50F, modelový rok 2025

Příslušenství

Protože se jedná o stroj, který je již od svého vzniku připraven pro další individualizaci s využitím různého příslušenství, nabízí společnost Honda širokou nabídku originálního příslušenství, které lze na CMX1100 Rebel přímo namontovat.

K dispozici jsou dva pakety, které obsahují příslušenství rozdělené do dvou kategorií určených pro různé typy zákazníků: jedná se o řady „street“ a „tour“.

Veškeré příslušenství lze zakoupit také samostatně a k dispozici jsou navíc následující položky:

  • Nosič pro jednomístnou verzi
  • Ochranná fólie
  • Kryt světlometu se štítkem a upevněním
  • Hnědé sedlo spolujezdce
  • Vyhřívané rukojeti
  • Plexi štít – k dispozici pouze pro CMX1100T Rebel

Technické parametry 

MOTOR
TypKapalinou chlazený čtyřtaktní řadový dvouválec SOHC s 8 ventily, 270° fázováním klikového hřídele a hlavou Uni-cam; splňuje EURO5
Zdvihový objem1084 cm3
Vrtání a zdvih92 mm x 81,5 mm
Kompresní poměr10,1 : 1
Maximální výkon64 kW při 7 000 ot./min.
Max. točivý moment98 Nm při 4 750 ot./min.
Olejová náplň4,8/4,3 (5,2/4,7 u DCT)
PALIVOVÝ SYSTÉM
KarburaceElektronické vstřikování paliva PGM-FI
Objem palivové nádrže13,6 l
Spotřeba paliva4,9 l/100 km – MAN i DCT
Úroveň hluku (dB)Lurban 75,7 dB, Lwot 79,6 dB – MAN;
Lurban 75,5 dB, Lwot 79,9 dB – DCT
Emise CO2114 g/km – MAN i DCT
ELEKTRICKÁ SOUSTAVA
StartováníElektrické
Kapacita baterie12 V / 11,2 Ah
Výkon alternátoru0,419 kW
HNACÍ ÚSTROJÍ
Typ spojkyMAN: Mokrá lamelová spojka

DCT: Mokrá lamelová, hydraulická dvouspojková

Typ převodovkyMAN: 6stupňová manuální převodovka

DCT: 6stupňová dvouspojková převodovka

Stálý převodŘetěz
RÁM
Typkosočtvercový
PODVOZEK
Rozměry (D x Š x V)2 240 mm x 853 mm x 1 115 mm – MAN
2 240 mm x 834 mm x 1 115 mm – DCT
Rozvor kol1 520 mm
Záklon rejdového čepu / Úhel vidlice28° / 30°
Závlek110 mm
Výška sedla700 mm
Světlá výška120 mm
Pohotovostní hmotnostCMX1100 – MAN: 223 kg / DCT 233 kg

CMX1100T – MAN: 238 kg / DCT 248 kg

ZAVĚŠENÍ KOL
Typ vpředu43mm kazetová s regulací předpětí
Typ vzaduDva postranní zadní tlumiče s regulací předpětí
KOLA
Typ vpředuVícepaprskové kolo z hliníkové slitiny
Typ vzaduVícepaprskové kolo z hliníkové slitiny
Velikost ráfku předníMT3.50
Velikost ráfku zadníMT5.00
Pneumatika vpředu130/70B18 M/C
Pneumatika vzadu180/65B16 M/C
BRZDY
Systém ABS, Typ2kanálový systém ABS
Typ vpředuRadiálně umístěný celistvý čtyřpístový brzdový třmen, jeden 330mm plovoucí kotouč
Typ vzaduJednopístový třmen, jeden 256mm kotouč
PŘÍSTROJE A ELEKTRONIKA
Přístrojový panelPředsazený 120mm inverzní LCD přístrojový panel, USB-C nabíjecí zásuvka
Zabezpečovací systémHISS
SvětlometLED
Zadní světloLED

 

Veškeré parametry jsou předběžné a mohou být bez předchozího upozornění změněny.