Skútr Honda VISION 110 se představuje pro rok 2023

23YM HONDA VISION 110

Vzhledem k neustále rostoucím očekáváním zákazníků nadešel čas pro zcela nový Vision 110. I když vychází ze stejného základního receptu, jako dosavadní model, je nyní ještě chytřejší, lehčí a praktičtější. Pod moderními proporcemi modelu Vision 110 se ukrývá nový lehčí rám a přepracovaný vzduchem chlazený motor, který se vyznačuje ještě nižší spotřebou. Mezi nové funkce patří ovládání zapalování a zámku sedla inteligentním klíčem Smart Key, či nový přístrojový panel.

Vision 110 pro rok 2023 bude k dispozici v následujících barevných provedeních:

  • perleťová šedá Jupiter (nová barva)
  • modrá metalíza Matt Suit (nová barva)
  • bílá perleťová Pearl Jasmine White
  • černá metalíza Mat Galaxy
Mohlo by vás zajímat:  Tůma dojel v Africa Eco Race na 21. místě

 Vzhled a výbava

Ačkoliv se jedná o jednoduchý prostředek pro snadnou přepravu, neznamená to, že by model Vision 110 postrádal typickou kvalitu a charakteristické rysy strojů Honda. V rámci modernizace pro rok 2021 získal stroj zcela nový moderní vzhled, přičemž společná DNA s ostatními skútry značky Honda je zřetelná na první pohled. Nový vzhled přichází s čistými, dynamickými liniemi a hladkými, elegantními plochami. Podobně jako modely z ikonické řady SH, také Vision 110 se vyznačuje vzpřímenou pozicí a praktickou plochou podlahou; nyní disponuje také prostornou schránkou pod sedlem, jejíž objem činí 17,7 litru. Vítaným přírůstkem ve výbavě je také inteligentní klíč Smart Key. Klíč v kapse jezdce umožňuje ovládání zapalování i zámku sedla, čímž výrazně zvyšuje pohodlí při pohybu v rušném městském prostředí.

Motor

Dvouventilový vzduchem chlazený SOHC motor ‘enhanced Smart Power’ (eSP) o objemu 109,5 cm3 je vybaven elektronickým vstřikováním paliva a pro rok 2021 byl kompletně přepracován. Je lehký (s hmotností pouze 22 kg), robustní a úsporný. Disponuje atraktivním výkonem 6,4 kW při 7 500 ot./min., zatímco hodnota točivého momentu vrcholí 9,0 Nm při 5 750 ot./min. Vrtání a zdvih jsou 47 x 63,1 mm a kompresní poměr dosahuje hodnoty 10:1. Motor je díky ostré reakci na plyn velmi snadno použitelný, což je pro jízdu ve městě vynikající. Palivo navíc konzumuje velmi střídmě, oproti předcházející verzi se podařilo spotřebu snížit o 5 %. Díky spotřebě 1,83 l/100 km a pod sedlem umístěné palivové nádrži o objemu 4,9 litru disponuje stroj dojezdem přes 260 km. Všude tam, kde je to možné, jsou do architektury motoru začleněny technologie pro snižování tření, jako jsou například řemeny s oboustranným ozubením. Elektronicky řízený bezkartáčový startér je integrován přímo na konec klikového hřídele a slouží jako startér i jako alternátor. Vzhledem k tomu, že motor roztáčí přímo, odpadá veškerý hluk daný zapojením převodů či ozubených kol.

Mohlo by vás zajímat:  Nový model Yamaha R125: lehký supersport

Pokud skútr stojí a je stisknutá brzda, funkce Idling Stop motor po třech sekundách chodu na volnoběh automaticky vypne a po otočení rukojetí plynu znovu ihned nastartuje. Použití této funkce je velmi snadné díky alternátoru s integrovaným startérem a systému zpětného natočení, který vrací klikový hřídel zpět do polohy před sáním vzduchu, a díky dekompresnímu mechanizmu, jenž potlačuje odpor roztáčení klikového hřídele kvůli kompresi. Motor modelu Vision 110 navíc nově splňuje emisní normu EURO5.

Podvozek

Pokročilý, lehký ocelový rám nové generace Smart Architecture Frame (eSAF) nahrazuje konstrukci se spodní páteřní trubkou použitou u předchozího modelu. Díky využití laserem svařované lisované oceli a pečlivě vyvážené tuhosti nabízí dobrou ovladatelnost, vysokou stabilitu, komfort jízdy i odolnost – což je ideální pro širokou škálu každodenních úkolů, pro které byl Vision 110 navržen. Sklon vidlice je 26° 30‘ a závlek 71 mm; rozvor kol dosahuje 1 280 mm. Pohotovostní hmotnost je o 2 kg nižší a dosahuje 100 kg; celkovým výsledkem je mimořádně agilní a uživatelsky přívětivý skútr pro jezdce všech úrovní zkušeností a schopností. Robustní teleskopické vidlici sekunduje komfortně nastavený zadní tlumič. Kola z hliníkové slitiny mají shodný design a jsou obuta do pneumatik 80/90-16 vpředu a 90/90-14 vzadu. Přední hydraulický brzdový kotouč o průměru 220 mm je systémem CBS spojen se zadní 130mm bubnovou brzdou, čímž je zajištěna plynulá a rovnoměrná distribuce brzdné síly včetně případů, kdy jezdec musí prudce a nečekaně brzdit.

Kompletní nabídka originálního příslušenství vyvinutého pro model Vision 110 zahrnuje:

  • 35litrový vrchní kufr
  • Průhledný plexi štít

Technické parametry

MOTOR
Typ Čtyřtaktní vzduchem chlazený jednoválec, ventilový rozvod SOHC
Hluk Lurban 67.8, Lwot 68.5
Zdvihový objem (cm³) 109,5 cm3
Počet ventilů na válec 2 ventily
Vrtání ´ zdvih (mm): 47,0 x 63,1 mm
Kompresní poměr 10:1
Maximální výkon 6,4 kW při 7 500 ot./min.
Max. točivý moment 9,0 Nm při 5 750 ot./min.
Olejová náplň 0,8
PALIVOVÝ SYSTÉM
Karburace Elektronické vstřikování paliva PGM-FI
Objem palivové nádrže 4,9 l
Spotřeba paliva 1,83 l/100 km
ELEKTRICKÁ SOUSTAVA
Startér Elektrický
Kapacita baterie GTZ6V 5,3Ah MF
Výkon alternátoru 390 W / 5 000 ot./min.
HNACÍ ÚSTROJÍ
Typ spojky Automatická, odstředivá
Typ převodovky CVT (klínový řemen)
RÁM
Typ Rám z ocelových trubek
PODVOZEK
Rozměry (DxŠxV) 1 925 mm x 686 mm x 1 115 mm
Rozvor kol 1 280 mm
Záklon rejdového čepu 26° 30’
Závlek 71 mm
Výška sedla 785 mm
Světlá výška 175 mm
Pohotovostní hmotnost 100 kg
Poloměr otáčení 1,8 m
ZAVĚŠENÍ KOL
Typ vpředu Teleskopická vidlice, ⌀31 mm
Typ vzadu Kyvné rameno s jedním tlumičem
KOLA
Velikost ráfku přední 16M/C X MT1.85
Velikost ráfku zadní 14M/C X MT1.85
Pneumatika vpředu 80/90-16 palců
Pneumatika vzadu 90/90-14 palců
BRZDY
Systém, Typ Kombinovaná brzdová soustava
PŘÍSTROJE A ELEKTRONIKA
Přístrojový panel 12V zásuvka
Světlomet Žárovka
Zadní světlo Žárovka

Veškeré parametry jsou předběžné a mohou být bez předchozího upozornění změněny.