Model Vision 110, který byl v Evropě představen v roce 2012, vznikl s cílem nabídnout spolehlivou a zábavnou mobilitu za atraktivně nízkou cenu. Díky jednoduchému, spolehlivému a úspornému vzduchem chlazenému motoru ‘enhanced Smart Power (eSP)’ s elektronickým vstřikováním paliva, stabilnímu podvozku, bezpečí v podobě kombinované brzdové soustavy Honda CBS, či objemné odkládací schránce se model Vision 110 osvědčil jako důmyslná a uklidňující volba na nabitém trhu nejmenších skútrů. A nyní na tento odkaz hrdě navazuje. Elektronickým vstřikováním paliva a pro rok 2021 byl kompletně přepracován. Je lehký (s hmotností pouze 22 kg), robustní a úsporný. Disponuje atraktivním výkonem 6,4 kW při 7 500 ot./min., zatímco hodnota točivého momentu vrcholí 9,0 Nm při 5 750 ot./min. Vrtání a zdvih jsou 47 x 63,1 mm a kompresní poměr dosahuje hodnoty 10:1.
Motor je díky ostré reakci na plyn velmi snadno použitelný, což je pro jízdu ve městě vynikající. Palivo navíc konzumuje velmi střídmě, oproti předcházející verzi se podařilo spotřebu snížit o 5 %. Díky spotřebě 1,83 l/100 km a pod sedlem umístěné palivové nádrži o objemu 4,9 litru disponuje stroj dojezdem přes 260 km. Všude tam, kde je to možné, jsou do architektury motoru začleněny technologie pro snižování tření, jako jsou například řemeny s oboustranným ozubením. Elektronicky řízený bezkartáčový startér je integrován přímo na konec klikového hřídele a slouží jako startér i jako alternátor. Vzhledem k tomu, že motor roztáčí přímo, odpadá veškerý hluk daný zapojením převodů či ozubených kol. Pokud skútr stojí a je stisknutá brzda, funkce Idling Stop motor po třech sekundách chodu na volnoběh automaticky vypne a po otočení rukojetí plynu znovu ihned nastartuje. Použití této funkce je velmi snadné díky alternátoru s integrovaným startérem a systému zpětného natočení, který vrací klikový hřídel zpět do polohy před sáním vzduchu, a díky dekompresnímu mechanizmu, jenž potlačuje odpor roztáčení klikového hřídele kvůli kompresi. Motor modelu Vision 110 navíc nově splňuje emisní normu EURO5.
Pokročilý, lehký ocelový rám nové generace Smart Architecture Frame (eSAF) nahrazuje konstrukci se spodní páteřní trubkou použitou u předchozího modelu. Díky využití laserem svařované lisované oceli a pečlivě vyvážené tuhosti nabízí dobrou ovladatelnost, vysokou stabilitu, komfort jízdy i odolnost – což je ideální pro širokou škálu každodenních úkolů, pro které byl Vision 110 navržen.
Technické parametry
MOTOR | |
Typ | Čtyřtaktní vzduchem chlazený jednoválec, ventilový rozvod SOHC |
Zdvihový objem (cm³) | 109,5 cm3 |
Počet ventilů na válec | 2 ventily |
Vrtání ´ zdvih (mm): | 47,0 x 63,1 mm |
Kompresní poměr | 10:1 |
Maximální výkon | 6,4 kW při 7 500 ot./min. |
Max. točivý moment | 9,0 Nm při 5 750 ot./min. |
Olejová náplň | 0,8 |
PALIVOVÝ SYSTÉM | |
Karburace | Elektronické vstřikování paliva PGM-FI |
Objem palivové nádrže | 4,9 l |
Spotřeba paliva | 1,83 l/100 km |
ELEKTRICKÁ SOUSTAVA | |
Startér | Elektrický |
Kapacita baterie | GTZ6V 5,3Ah MF |
Výkon alternátoru | 390 W / 5 000 ot./min. |
HNACÍ ÚSTROJÍ | |
Typ spojky | Automatická, odstředivá |
Typ převodovky | CVT (klínový řemen) |
RÁM | |
Typ | Rám z ocelových trubek |
PODVOZEK | |
Rozměry (DxŠxV) | 1 925 mm x 686 mm x 1 115 mm |
Rozvor kol | 1 280 mm |
Záklon rejdového čepu | 26° 30’ |
Závlek | 71 mm |
Výška sedla | 785 mm |
Světlá výška | 175 mm |
Pohotovostní hmotnost | 100 kg |
Poloměr otáčení | 1,8 m |
ZAVĚŠENÍ KOL | |
Typ vpředu | Teleskopická vidlice, ⌀31 mm |
Typ vzadu | Kyvné rameno s jedním tlumičem |
KOLA | |
Velikost ráfku přední | 16M/C X MT1.85 |
Velikost ráfku zadní | 14M/C X MT1.85 |
Pneumatika vpředu | 80/90-16 palců |
Pneumatika vzadu | 90/90-14 palců |
BRZDY | |
Systém, Typ | Kombinovaná brzdová soustava |
PŘÍSTROJE A ELEKTRONIKA | |
Přístrojový panel | 12V zásuvka |
Světlomet | Žárovka |
Zadní světlo | Žárovka |