Honda Vision 110 je nejnovější přírůstek mezi skútry

21YM VISION 110

Model Vision 110, který byl v Evropě představen v roce 2012, vznikl s cílem nabídnout spolehlivou a zábavnou mobilitu za atraktivně nízkou cenu.  Díky jednoduchému, spolehlivému a úspornému vzduchem chlazenému motoru ‘enhanced Smart Power (eSP)’ s elektronickým vstřikováním paliva, stabilnímu podvozku, bezpečí v podobě kombinované brzdové soustavy Honda CBS, či objemné odkládací schránce se model Vision 110 osvědčil jako důmyslná a uklidňující volba na nabitém trhu nejmenších skútrů. A nyní na tento odkaz hrdě navazuje. Elektronickým vstřikováním paliva a pro rok 2021 byl kompletně přepracován. Je lehký (s hmotností pouze 22 kg), robustní a úsporný. Disponuje atraktivním výkonem 6,4 kW při 7 500 ot./min., zatímco hodnota točivého momentu vrcholí 9,0 Nm při 5 750 ot./min. Vrtání a zdvih jsou 47 x 63,1 mm a kompresní poměr dosahuje hodnoty 10:1.

Motor je díky ostré reakci na plyn velmi snadno použitelný, což je pro jízdu ve městě vynikající. Palivo navíc konzumuje velmi střídmě, oproti předcházející verzi se podařilo spotřebu snížit o 5 %. Díky spotřebě 1,83 l/100 km a pod sedlem umístěné palivové nádrži o objemu 4,9 litru disponuje stroj dojezdem přes 260 km. Všude tam, kde je to možné, jsou do architektury motoru začleněny technologie pro snižování tření, jako jsou například řemeny s oboustranným ozubením. Elektronicky řízený bezkartáčový startér je integrován přímo na konec klikového hřídele a slouží jako startér i jako alternátor. Vzhledem k tomu, že motor roztáčí přímo, odpadá veškerý hluk daný zapojením převodů či ozubených kol. Pokud skútr stojí a je stisknutá brzda, funkce Idling Stop motor po třech sekundách chodu na volnoběh automaticky vypne a po otočení rukojetí plynu znovu ihned nastartuje. Použití této funkce je velmi snadné díky alternátoru s integrovaným startérem a systému zpětného natočení, který vrací klikový hřídel zpět do polohy před sáním vzduchu, a díky dekompresnímu mechanizmu, jenž potlačuje odpor roztáčení klikového hřídele kvůli kompresi. Motor modelu Vision 110 navíc nově splňuje emisní normu EURO5.

Mohlo by vás zajímat:  Řada 125 cm³ skútrů a motocyklů Honda se rozšiřuje o model VISION 110

Pokročilý, lehký ocelový rám nové generace Smart Architecture Frame (eSAF) nahrazuje konstrukci se spodní páteřní trubkou použitou u předchozího modelu. Díky využití laserem svařované lisované oceli a pečlivě vyvážené tuhosti nabízí dobrou ovladatelnost, vysokou stabilitu, komfort jízdy i odolnost – což je ideální pro širokou škálu každodenních úkolů, pro které byl Vision 110 navržen.

Technické parametry

MOTOR  
Typ Čtyřtaktní vzduchem chlazený jednoválec, ventilový rozvod SOHC
Zdvihový objem (cm³) 109,5 cm3
Počet ventilů na válec 2 ventily
Vrtání ´ zdvih (mm): 47,0 x 63,1 mm
Kompresní poměr 10:1
Maximální výkon 6,4 kW při 7 500 ot./min.
Max. točivý moment 9,0 Nm při 5 750 ot./min.
Olejová náplň 0,8
PALIVOVÝ SYSTÉM  
Karburace Elektronické vstřikování paliva PGM-FI
Objem palivové nádrže 4,9 l
Spotřeba paliva 1,83 l/100 km
ELEKTRICKÁ SOUSTAVA  
Startér Elektrický
Kapacita baterie GTZ6V 5,3Ah MF
Výkon alternátoru 390 W / 5 000 ot./min.
HNACÍ ÚSTROJÍ  
Typ spojky Automatická, odstředivá
Typ převodovky CVT (klínový řemen)
RÁM  
Typ Rám z ocelových trubek
PODVOZEK  
Rozměry (DxŠxV) 1 925 mm x 686 mm x 1 115 mm
Rozvor kol 1 280 mm
Záklon rejdového čepu 26° 30’
Závlek 71 mm
Výška sedla 785 mm
Světlá výška 175 mm
Pohotovostní hmotnost 100 kg
Poloměr otáčení 1,8 m
ZAVĚŠENÍ KOL  
Typ vpředu Teleskopická vidlice, ⌀31 mm
Typ vzadu Kyvné rameno s jedním tlumičem
KOLA  
Velikost ráfku přední 16M/C X MT1.85
Velikost ráfku zadní 14M/C X MT1.85
Pneumatika vpředu 80/90-16 palců
Pneumatika vzadu 90/90-14 palců
BRZDY  
Systém, Typ Kombinovaná brzdová soustava
PŘÍSTROJE A ELEKTRONIKA  
Přístrojový panel 12V zásuvka
Světlomet Žárovka
Zadní světlo Žárovka
Zdroj a foto: Honda