Přesně 15. března 2021 slaví legendární Moto Guzzi 100 let. Století historie, sto let pozoruhodných motocyklů, vítězství, dobrodružství a ikonických postav, které vytvořily legendu s orlem ve znaku. Moto Guzzi slaví tento výjimečný milník v časech, kdy zažívá zcela nové období úspěchu.
Modelová řada motocyklů prošla výraznou modernizací včetně využití nejmodernějších elektronických asistenčních systémů. Základní hodnoty, které tvoří styl a autenticitu značky však zůstaly zachovány. Každý motocykl Moto Guzzi je vyroben v továrně v Mandellu del Lario s řemeslnou péčí a důrazem na unikátní, autentický charakter. Klasický styl Moto Guzzi se umně spojuje s moderními technologiemi a odráží konstruktérskou filozofii, která vytváří výjimečný vztah mezi strojem a jezdcem.
Prezident a CEO společnosti Piaggio Group, Roberto Colaninno řekl: “Sté výročí značky Moto Guzzi je okamžikem, na který může být hrdá jak společnost Piaggio Group, pod kterou značka s orlem ve znaku vstoupila v roce 2004, i celý italský průmysl, nejen jeho motocyklový sektor. Inovativní schopnosti, odvaha předběhnout čas,soutěživý duch, láska k produktům a úzkostlivá pozornost na kvalitu jsou hodnoty, které Moto Guzzi po celá léta kombinuje se svým výjimečným vztahem k lokální komunitě. Už od roku 1921, každý motocykl značky Moto Guzzi, který vyjel do světa, byl vyroben v Mandellu – na místě, kde byla společnost přesně před sto lety založena. A stejně tak tomu bude i ve druhém století existence značky. Moto Guzzi je příkladem italské dokonalosti,” dodal Colaninno. “Značka se zapsala do historie naší země, aniž by ztratila cokoli ze svého mladického ducha a nadále se stává zdrojem opravdové vášně pro tisíce Guzzistů na celém světě.”
Logo s orlem, nezaměnitelný znak Moto Guzzi, pomohlo vytvořit legendu značky, která byla vždy nerozlučně spjata s italskou historií.
Historie znaku orla s rozpjatými křídly sahá do období První světové války, kdy zakladatelé značky, Carlo Guzzi a Giorgio Parodi, sloužili v Italské královské letecké armádě (Italian Royal Navy´s Aviation). Během války se tito dva přátelé a pilot Giovanni Ravelli rozhodli začít vyrábět motocykly, jakmile konflikt skončí. Ravelli však zahynul při nehodě v roce 1919 a svého snu se nedožil. Guzzi a Parodi si vybrali znak Orla jako symbolickou připomínku svého kamaráda.
Během sta let značka Moto Guzzi získávala vavříny na závodních okruzích po celém světě, přičemž pro italské barvy získala působivých 14 titulů ve světových šampionátech. Její logo nesl motocykl držící rychlostní rekord, byla symbolem růstu země hledící do budoucnosti, vyráběla motocykly pro policii a armádu. Svoje pole působnosti rozšířila na mezinárodní úroveň, když vybavila motocykly kalifornskou policii a nedávno také policejní složky v Berlíně a mnoha dalších evropských městech, nebo také hradní stráž v Jordánsku. Moto Guzzi je také motocyklem elitních jednotek Corazzieri, které doprovází prezidenta Itálie.
Od úplného začátku byly Moto Guzzi oblíbenými motocykly dálkových cestovatelů. V roce 1928 Giuseppe Guzzidojel k polárnímu kruhu na svém GT “Norge” a položil základ tradici, která pokračuje dodnes. Cestovatelé po celém světě denně usedají na své Moto Guzzi a vydávají se do vzdálených krajin.
V současnosti je Moto Guzzi jednou z hlavních divizí společnosti Piaggio Group, předního evropského výrobce motocyklů a skútrů, který zachoval původní charakter značky Moto Guzzi, podpořil její hodnoty a vrátil ji na čelní pozice.
Zpět do závodního světa značku vrátí seriál Moto Guzzi Fast Endurance Trophy, který se bude letos konat v evropském měřítku, zatímco přední místa na trhu zajistí nová rodina motocyklů Moto Guzzi, která osloví mladší publikum. Klasický model V7, který se nedávno představil s novým dvouválcem o objemu 850 cm3, a klasické enduro V85 TT, určené na cestování a navržené pro pohodlí a snadnou ovladatelnost, jsou bestsellery značky, která zažívá po dlouhých letech obrození.
Moto Guzzi byla vždy obdivovanou a respektovanou motocyklistickou značkou po celém světě. Bez ohledu na to, jaký model vlastní, se majitelé zúčastní Světových dnů Moto Guzzi v Mandellu del Lario od 9. do 12. září 2021 – hlavní události pořádané na oslavu výjimečného stého výročí Moto Guzzi.
Moto Guzzi World Days jsou vždy povinnou a toužebně očekávanou akcí pro všechny nadšence, a teď se po deseti letech od posledního ročníku vrací. Desítky tisíc nadšenců se sjedou z celého světa na jedinečnou a nezapomenutelnou událost, která se koná díky spolupráci Moto Guzzi, výboru Motoraduno Internazionale Committee a místních úřadů Mandella del Lario.
100 LET HISTORIE NEJAUTENTIČTĚJŠÍ ZNAČKY VE SVĚTOVÉM MOTOCYKLISMU
Přesně na den byla společnost „Società Anonima Moto Guzzi“ založena 15. března 1921, a to s cílem „vyrábět a prodávat motocykly a vyvíjet další aktivity související nebo spojené s kovodělným průmyslem”. To byl také moment, kdy zakladatelé značky Carlo Guzzi a Giorgio Parodi, zvolili orla s rozepjatými křídly za logo společnosti, jako vzpomínku na svého kamaráda z války, Giovanni Ravelliho. Tato trojice spolu sloužila v Italské královské letecké armádě (Italian Royal Navy´s Aviation), kde dostali nápad založit po válce firmu na výrobu motocyklů. Ravelli zemřel v roce 1919 během zkušebního letu a jeho dva přátelé se rozhodli jako vzpomínku na něj dát do znaku firmy symbol letecké divize. Od té doby je orel, který se rychle stal notoricky známým po celém světě, symbolem Moto Guzzi.
Tak se začala v Mandellu del Lario psát historie Moto Guzzi. Ve stejné budově, kde se motocykly Moto Guzzi vyrábí dodnes, bylo otevřeno výkonné ústředí průmyslového podniku, který se zapsal do historie světového motocyklismu např. modelem GT 500 Norge (1928), na němž dojel Giuseppe Guzzi, bratr zakladatele Carla, k polárnímu kruhu, nebo modely Airone 250 (1939) či Galletto (1950), který přispěl k masové motorizaci v poválečném období.V padesátých letech byl otevřen aerodynamický tunel – první na světě v motocyklovém segmentu, který je stále přístupný návštěvníkům mandellské továrny – vytoužený úzce spolupracujícím týmem neobyčejných konstruktérů, do nějž patřili Umberto Todero, Enrico Cantoni a designér, který se brzy stal legendou: Milánský rodák Giulio Cesare Carcano, otec modelu Otto Cilindri (1955) s neuvěřitelnou maximální rychlostí 285 km/h a prototypů, které v období 1935 až 1957 vyhrály celých 15 světových rychlostních titulů a 11 závodů Tourist Trophy.
V šedesátých letech, po lehkých motocyklech Stornello a Dingo, vdechl Moto Guzzi život 700 cm3 motor V-twin s válci rozevřenými v úhlu 90° a s kardanovým sekundárním převodem. Ten byl předurčen k tomu, stát se jedinečným symbolem výrobce z Mandella díky legendárním modelům jako V7 Special, V7 Sport, California a Le Mans. Tento motor byl při zachování stejné architektury neustále modernizován až do současnosti, kdy s podporou vyspělých elektronických řídících prvků pohání nejoblíbenější soudobé Moto Guzzi jako V7 a V9 ve verzích Roamer, Bobber či V85 TT, první klasické enduro na světě.
Při příležitosti oslav stého výročí je celá modelová řada Moto Guzzi k dispozici ve speciálním barevném provedení Centennial Livery. Tato exkluzivní edice inspirovaná legendárním závodním motocyklem Otto Cilindri je v prodeji pouze v roce 2021.