Dnes vám přinášíme pokračování příběhu naší čtenářky o její nové motorce, kterou jsme již měli v prvním testu. Pokud jste si domu pořídili tento stroj taky, podělte se s námi o své zkušenosti na našem facebookovém profilu.
……. A bylo 10. března. Po práci jsem se sebrala a vyrazila s přítelem do Y-moto. Vešla jsem do prodejny a hrnula se rovnou k prodejnímu stolu. Velmi příjemný mladý muž se zeptal: „Co si přejete?“ a já po chvilce váhání řekla tu nejkrásnější větu: „Přišla jsem si koupit novou motorku.“
Prodejce mi otevřel katalog a ptal se na barvu. Podívala jsem se ještě jednou na všechny varianty barev a vybrala si Race Blu v základní verzi, která nedisponuje systémem ABS. Podrobně jsem s prodejcem probrala veškeré formality – dobu dodání, složení zálohy a postup s přihlašováním. Dostala jsem vizitku, potvrzení o složené záloze a s úsměvem na tváři se rozloučila.
Po 10 dnech přišel očekávaný telefonát od prodejce a na druhé straně se ozvalo, že moje mašina je připravena na prodejně. S velkou radostí jsem se domluvila na vyzvednutí hned druhý den. Ještě ten den jsem řešila povinné i havarijní pojištění. Další den jsem přijela na prodejnu, doplatila zbytek kupní ceny, dostala instrukce a vyřídila veškeré papírování. Bohužel na velký technický průkaz a manuál bylo nutné ještě nějaký ten den počkat. Prodejce mi vyvezl motorku před prodejnu a popřál hodně šťastných kilometrů. Moje motorka skončila v garáži u kamaráda, protože moje stání zatím není připraveno. Před garáží bylo uděláno pár fotografií a pak jsem jí zamávala.
Druhý den jsem přeci jen dostala chuť si motorku vyzkoušet a tak jsem s přítelem vyrazila na malou projížďku po jihu. Prvních 1000 km se musí motorka používat v záběhovém řežimu a tak jsem to pečlivě dodržovala. Pod helmou jsem měla celou dobu velký úsměv a cítila se jak Alenka v říši divů. Po pár kilometrech mi motorka sedla a tak jsem si troufla na větší náklon v zatáčkách a vyšší rychlost. Kluci na svých sportech projížděli zatáčkami s lehkou elegancí a já se o kus dál kochala se svým novým miláčkem pomalejším tempem. Projížďka byla zakončena né zrovna příjemným deštěm, ale naštěstí jsem měla jen vlhké rukávy a krásných 395 km na tachometru.
Další vyjížďka se konala o týden později. Jelo se do Liberce pro ochranu motorky. Vzhledem k tomu, že Yamaha MT-07 bude opravdu hitem této sezóny, si člověk specializující se na výrobu doplňků k motorkám nechal záležet na měření a vymýšlení parádního padáku na rám. Při této příležitosti mi rovnou namontoval padáky na kola. Padáky na rám budou cca do 14 dnů. Cestou domů proběhl oběd a parádní zastávka na Dubé u benzínky. Přiběhlo několik jezdců a hned začali otázky směřované k motorce. Bylo to velmi příjemné a ráda jsem se podělila o svoje první dojmy a informace. Jaké bylo moje velké překvapení při otevření motorkářského webu, kde jsem měla velmi milé přání od lidiček, které jsem ten den potkala.
Nyní má Yamaha 700 km a před sebou ještě jednu vyjížďku než dojde k první garanční prohlídce.
Moje první dojmy a postřehy? Je to velmi milá, příjemně vypadající motorka s ostrými rysy připomínající vosu. Posez je vzpřímený a to mi vyhovuje. Zvuk má celkem přijatelný a díky ukazateli zařazené rychlosti jsem spokojenější. Její modrý rám a kola dodávají celkovému vzhledu šmrnc. Odpustí hodně chyb, a tak bych svému řadovému dvouválci chtěla poděkovat, že mě vozí.