Během posledního desetiletí zaznamenal globální trh motocyklů významné změny, protože potřeby jezdců se vyvíjely v souladu s vnějšími okolnostmi. Kromě těchto změn se zpřísnily emisní předpisy. Evoluce kategorie Supersport patří bezesporu k těm nejpatrnějším z těchto změn. Yamaha Motor Europe zůstává věrná původu své značky a DNA, zůstává oddána segmentu silničních supersportů i v budoucnu a je přesvědčena, že produktová řada v tomto sektoru – založená na platformových modelech jako R125, R3 nebo R7 – bude i nadále zajímavá.
V souladu se změnou poptávky a potřeb zákazníků přijala společnost Yamaha Motor Europe rozhodnutí, že budoucnost jejích modelů Supersport zaměřených na trať bude od roku 2025 věnována výhradně použití na závodních tratích. To neznamená, že je to konec pro ikonickou R1. Globální výroba R1 bude pokračovat i v roce 2025 a dále, stejně jako vývojový program, díky kterému si motocykl v posledních letech zajistil světové tituly v mistrovstvích světa FIM Superbike a Endurance. R1 zůstává oblíbenou volbou pro jezdce a týmy, kteří chtějí zajistit konkurenceschopný a cenově výhodný balíček jak pro běžné denní použití na dráze, tak pro závodění, od klubové úrovně až po národní a mezinárodní závodní série.
Z tohoto důvodu společnost Yamaha důsledně investovala do zpřístupnění řady dílů GYTR® Performance pro R1 zákazníkům, přičemž využila zkušeností inženýrů odpovědných za vývoj R1 WorldSBK, které letos vedl šestinásobný World Superbike. Yamaha Motor Europe a její distributoři také vytvořili specializovanou síť GYTR PRO SHOPS na podporu jezdců, kteří chtějí na závodních okruzích vytěžit maximum z kteréhokoli z jejích modelů Supersport řady R. Každý GYTR PRO SHOP provozuje prodejce Yamaha s vášní pro motocyklové závody. Mezi příklady patří Crescent Motorcycles, kteří provozují oficiální tým Yamaha WorldSBK, tým GRT Yamaha WorldSBK, který nedávno otevřel svůj GYTR PRO SHOP na okruhu Misano World Circuit, Yamaha Austria Racing Team, úřadující šampioni EWC, a Ten Kate Racing, nejúspěšnější WorldSSP Team vůbec.
Zatímco R1 je standardně připravena na dráhu, mnoho zákazníků zaměřených na dráhu přemění svoji R1 ze silničního stroje na čistě traťovou zbraň. S přechodem R1 na model zaměřený na trať od roku 2025 a dále bude tento krok zjednodušen a poskytne zákazníkům více příležitostí k přístupu k dílům GYTR zvyšujícím výkon.
V průběhu roku 2024 budou silniční homologované R1 a R1M stále dostupné u všech prodejců Yamaha a pro zdůraznění jejich současného závazku v tomto segmentu společnost Yamaha Motor Europe potvrdila populární a prestižní akci Yamaha Racing Experience. Na okruhu Circuito de Jerez Angel Nieto ve dnech 3. a 4. července 2024 jsou majitelé R1 GYTR PRO 25th Anniversary a majitelé R1M 2024 zváni (zdarma), aby se připojili k tomuto pohlcujícímu závodnímu zážitku, který nabízí široký program ježdění a navíc přítomnost legendárního ambasadora značky Yamaha a majitele R1 GYTR Valentina Rossiho, týmu Pata Prometeon Yamaha WorldSBK a dalších oficiálních jezdců Yamaha.
Závodění je v DNA Yamahy. Yamaha je odhodlána zachovat si tuto důležitou součást své identity a posouvat se kupředu neustálým vývojem celé řady supersportů jak na dráze, tak na silnici, svou strategií GYTR a jedinečným bLU cRU.