Vzrušující novinka roku 2017: Harley-Davidson Road King Special

Harley-Davidson uvádí na trh novinku Road King Special, motocykl s odvážným novým charakterem v temně černém stylu. Pro mnoho jezdců byl vždy Road King tím pravým klasickým touringovým motocyklem Harley-Davidson. V roce 2017 začíná téměř 70letá historie tohoto modelu psát svoji novou kapitolu a „Král silnic“ se vrací jako novinka aktuálního modelového roku, s novým motorem Milwaukee-Eight, s lepšími jízdními vlastnostmi a v moderním dominantním stylu.

Nový Harley-Davidson Road King Special, poháněný motorem Milwaukee-Eight 1750 cm³, posouvá styl touringů Harley-Davidson novým směrem. Vylepšený motor a styl doplňuje i nové odpružení. Nová konstrukce předních vidlic podporuje lepší tlumení a kompletně přepracované zadní odpružení nyní umožňuje hydraulické nastavení předpětí (místo předchozího vzduchového).

Temně černé přední části dominuje masivní těleso světlometu, charakteristický prvek tvarů Road King Special, ještě zvýrazněný absencí standardního čelního štítu. Celkový dojem posilují vysoká řídítka typu „mini-ape“, jež umožňují jezdci zaujmout agresivní a zároveň pohodlnou jízdní pozici.

Kryt motoru, řídítka a ruční ovladače, zrcátka, směrovky, boční kryty motoru a vzduchového filtru, koncovky a kryty výfuků modelu Road King Special jsou také provedeny v černé barvě. Chrom najdeme pouze na některých klíčových součástech motoru – kryty vahadel, trubice zdvihacích tyček a kryty zdvihátek – aby vynikl ikonický tvar motoru Milwaukee-Eight. Motor má nový kryt zapalování se stejným povrchovým zpracováním, jaké využívá konzola na nádrži a vzduchový filtr.

Nová lesklá černá kola Turbine jsou odlitá z hliníkových slitin. Přední kolo o průměru 19 palců doplňuje úzký blatník. Protažené sedlové brašny vzadu kopírují křivku výfuků a navozují dojem sníženého podvozku, aniž by bylo nutné zkracovat zdvihy odpružení. Zadní kryty vyplňují prostor mezi sedlovými brašnami a zadním blatníkem a ve spojení s nízko osazeným držákem registrační značky posilují snížené linie zádi motocyklu.

Mohlo by vás zajímat:  All American Fest odstartuje již dnes

Standardní výbavou modelu Road King Special je bezpečnostní systém Harley-Davidson Smart Security.

Nové motory Milwaukee-Eight u všech motocyklů Harley-Davidson Touring 2017 nabízí rychlejší reakci na rukojeť plynu, vyšší výkon pro předjíždění, čistší zvuk, plynulejší jízdu a intenzivnější pocit z jízdy, který jezdci vyžadují od motocyklů Harley-Davidson Touring.

Road King Special je prvním modelem, který přichází s motorem Milwaukee-Eight s temně černým povrchovým zpracováním. Motory Milwaukee-Eight mají o 10 % vyšší točivý moment než předchozí motory používané u motocyklů řady Touring. Kromě navýšeného zdvihového objemu mají tyto motory také větší kompresní poměr a čtyřventilové hlavy válců s 50% nárůstem kapacity sání a výfuku. Ventily není nutné seřizovat, konstrukce zdvihátek ventilů umožňuje nastavit ventilové vůle v továrně pro celou dobu životnosti motoru. Dvě zapalovací svíčky na válec přispívají k účinnějšímu spalování. Rozvody s jednou vačkovou hřídelí jsou lehčí, mechanicky jednodušší a mají nižší vnitřní tření i menší hlučnost.

Motor Milwaukee-Eight váží stejně jako jeho předchůdci, takže jeho vyšší výkon přímo přispívá k rychlejší akceleraci motocyklu. Motocykly s pohonnou jednotkou Milwaukee-Eight 107 zrychlují o 11 % rychleji 0-100 km/h, což odpovídá 2-3 délkám motocyklu, a o 11 % rychleji 100-130 km/h na nejvyšší rychlostní stupeň, tedy o 1-2 délky motocyklu, v porovnání s motory Twin Cam High Output 103. Motor Milwaukee-Eight přináší vyšší komfort řidiče a spolujezdce v důsledku lepšího odvodu tepla. Cílené chlazení motoru Milwaukee-Eight 107 směruje chladicí olej k ejexponovanějším oblastem hlav válců.Motor Milwaukee-Eight je uložený v gumových silentblocích a používá vyvažovací hřídel, díky které dokáže vyrovnat 75 % primárních vibrací při volnoběžných otáčkách. Zachovává si tradiční pocit motorů Harley V-Twin, ale hladký chod při vyšších rychlostech přináší pohodlnější jízdu pro jezdce i spolujezdce.

Mohlo by vás zajímat:  Nový radarový asistenční systém Bosch poprvé použitý společností KTM

V důsledku lehčích ventilů, optimalizovaného provedení krytů a vylepšení převodového ústrojí má nová pohonná jednotka nižší mechanický hluk. Sání a vzduchový filtr jsou konstruovány tak, aby tlumily hluk sání, ale současně zajišťovaly maximální kapacitu. Nižší mechanický hluk pohonné jednotky dává vyniknout legendárnímu dunění dvouválcového motoru Milwaukee-Eight, a přitom umožňuje splnit všechny globální emisní a hlukové normy.

Nové zadní tlumiče využívající emulzní technologii umožňují o 15 až 30 % větší rozsah nastavení předpětí než předchozí standardní tlumiče modelů Touring. Přední odpružení využívá novou technologii s dvojitým průtokovým ventilem, která se vyznačuje výkonným tlumením díky kazetové konstrukci používané u závodních strojů a lineárními parametry útlumu a sníženou hmotností. Propojené brzdy Reflex se systémem ABS jsou zárukou výkonného a dobře regulovatelného brzdného účinku.

Harley-Davidson Road King Special bude nabízen ve čtyřech barevných kombinacích: Vivid Black, Charcoal Denim, Hot Rod Red Flake Hard Candy Custom a Olive Gold.

[ngg_images source=“galleries“ container_ids=“247″ display_type=“photocrati-nextgen_basic_thumbnails“ override_thumbnail_settings=“0″ thumbnail_width=“100″ thumbnail_height=“75″ thumbnail_crop=“1″ images_per_page=“0″ number_of_columns=“0″ ajax_pagination=“0″ show_all_in_lightbox=“0″ use_imagebrowser_effect=“0″ show_slideshow_link=“0″ slideshow_link_text=“[Show as slideshow]“ order_by=“sortorder“ order_direction=“ASC“ returns=“included“ maximum_entity_count=“500″] 

Technická specifikace

ROZMĚRY:

  • Délka: 2420 mm
  • Výška sedla, nezatížené: 695 mm
  • Světlá výška: 125 mm
  • Úhel hlavy řízení (%): 26
  • Závlek: 170 mm
  • Rozvor: 1625 mm
  • Pneumatiky, přední: 130/60B19 61H
  • Pneumatiky, zadní: 180/55B18 80H
  • Objem palivové nádrže: 22.7 l
  • Objem olejové nádrže: 4.9 l
  • Suchá hmotnost: 355 kg
  • Pohotovostní hmotnost: 372 kg
  • Objem kufrů, brašen: 0.07 m3
Mohlo by vás zajímat:  2025 Honda CB1000 Hornet SP

MOTOR

  • Motor: Milwaukee-Eight 107
  • Vrtání: 100 mm
  • Zdvih: 111.1 mm
  • Objem: 1 745 cm³
  • Kompresní poměr: 10.0:1
  • Palivový systém: Electronic Sequential Port Fuel Injection (ESPFI)

PŘEVODOVÉ ÚSTROJÍ

  • Primární převod: Řetěz, 34/46 poměr
    • RS1: 9.593
    • RS2: 6.65
    • RS3: 4.938
    • RS4: 4
    • RS5: 3.407
    • RS6: 2.875

PODVOZEK

  • Výfukový systém: Černý dvojitý výfuk 2-1-2 s kónickými tlumiči
  • Kola, přední: Lité hliníkové kolo Black Turbine
  • Kola, zadní: Lité hliníkové kolo Black Turbine
  • Brzdy: 320 mm, 4pístkové přední a zadní

VÝKON

  • Točivý moment: 150 Nm při 3250 ot./min
  • Úhel náklonu, pravý (%): 32
  • Úhel náklonu, levý (%): 31
  • Spotřeba paliva: Kombinovaná 5.7 l/100 km
  • Emise CO2: 131 g/km

ELEKTROINSTALACE

  • Kontrolní světla: Dálková světla, zapnutá světla, zapnuté světlo předního blatníku, neutrál, nízký tlak oleje, diagnostika motoru, směrová světla, bezpečnostní systém, 6-stupňová převodovka, varování nízké hladiny paliva, tempomat, ABS
  • Přístroje: Elektronický rychloměr montovaný na nádrži s ergonomickými ovládacími prvky a intuitivním designem. Zahrnuje nový spouštěcí spínač pro počítadlo kilometrů, TRIP A, TRIP B, hodiny, dojezd, tachometr, a indikátor zařazené rychlosti