Více výkonu, více praktičnosti a nový vzhled pro modely Honda CRF1100L Africa Twin a CRF1100L Africa Twin Adventure Sports

24YM CRF1100L AFRICA TWIN ADVENTURE SPORTS

Prémiová cestovní endura značky Honda – CRF1100L Africa Twin a CRF1100L Africa Twin Adventure Sports – vstupují do roku 2024 s významným navýšením výkonu, novými technologiemi a s dalšími vylepšeními, která dále posouvají jejich hlavní schopnosti a atraktivitu.

Srdcem řady Africa Twin zůstává populární řadový dvouválcový motor o objemu 1084 cm3, pro rok 2024 však přichází s výrazně vyšším výkonem i točivým momentem v nízkých a středních otáčkách. Maximální výkon 75 kW zůstal zachován, maximální hodnota točivého momentu však vzrostla o 7 % a nově tak dosahuje 112 Nm, jež jsou namísto při 6 250 ot./min. dostupné již při 5 500 ot./min. Kompresní poměr vzrostl z 10,1:1 na 10,5:1, což spolu se změnami časování ventilů, sacích kanálů a nastavení elektronické řídicí jednotky umožňuje motoru získat z každého zdvihu více výkonu.

CRF1100L Africa Twin

K vyššímu výkonu přispěly také další změny výfukového systému, mimo jiné nový tlumič výfuku vyznačující se příjemným pulzujícím zvukem při nízkých otáčkách a silným hlubokým tónem, jenž nastupuje s rostoucími otáčkami.

CRF1100L AFRICA TWIN

Oba modely budou dostupné buď s manuální převodovkou, nebo s dvouspojkovou převodovkou (DCT). Od prvního představení dvouspojkové převodovky v modelu VFR1200F v roce 2009 společnost Honda v Evropě prodala přes 240 000 motocyklů vybavených touto technologií. Pro rok 2024 byla převodovka DCT pro model Africa Twin vylepšena tak, aby dokázala lépe využít vyšší výkon motoru a k podřazování docházelo dříve. Systém také využívá vylepšenou detekci průjezdu zatáčkou a nově nabízí přirozenější „hladší“ pocit a lepší zpětnou vazbu při rozjezdu a při jízdě na první a druhý rychlostní stupeň.

Mohlo by vás zajímat:  Rekordní víkend na Mistrovství světa Superbiků v Mostě

V minulém roce byli sourozenci z řady Africa Twin nejprodávanějšími motocykly značky Honda, přičemž 49 % majitelů CRF1100L Africa Twin a dokonce plných 71 % majitelů verze CRF1100L Africa Twin Adventure Sports si svůj stroj vybralo s unikátní převodovkou DCT.

Hlavní novinka pokud jde o změny podvozku: atletická, lehká a sportovní CRF1100L Africa Twin bude nyní volitelně k dispozici s elektronicky řízeným podvozkem Showa Electronically Equipped Ride Adjustment (Showa EERA), u něhož byla nastavení odpružení vytvořena specificky pro tento stroj. Technologie Showa EERA, která byla dosud dostupná pouze u verze Adventure Sports, nabízí optimalizované tlumení za všech jízdních podmínek, ale také možnost měnit předpětí zadní pružiny za jízdy prostřednictvím 6,5palcového dotykového displeje.  K dispozici je 5 režimů – SOFT, MID, HARD, OFF-ROAD a USER. Systém je díky své flexibilitě schopen tlumení nastavit a naprogramovat tak, aby se stiskem jediného tlačítka přizpůsobilo preferencím jezdce.

Model CRF1100L Africa Twin si ponechal 21palcové přední kolo zaměřené na jízdní vlastnosti v terénu a nyní je standardně vybaven bezdušovými pneumatikami Metzler Karoo Street, které umožňují rychlou opravu defektu při jízdě bez nutnosti demontáže kola. A pokud se jezdec chce vydat zcela mimo silnice, jsou pro použití schváleny také špalíkové pneumatiky Michelin Anakee Wild.

Aby byla jízda na dlouhé vzdálenosti ještě pohodlnější, nachází se na upravené, agresivně navržené přední kapotáži nový větší plexi štít, jenž je nastavitelný v 5 polohách. Ten v závislosti na volbě jezdce nabízí maximální výhled dopředu nebo zvýšenou ochranu proti větru.

Mohlo by vás zajímat:  Úsvit nové temnoty: Nová Yamaha MT-07

Model CRF1100L Africa Twin bude dostupný v červené Grand Prix Red a v matné černé metalíze Matt Ballistic Black Metallic. Verze CRF1100 Africa Twin s podvozkem Showa EERA bude kromě výše uvedených barev nabízena také se třetí barvou – perleťovou bílou Pearl Glare White a v trikolóře Glint Wave Blue Metallic Tricolour. Součástí standardní výbavy této verze budou navíc vyhřívané rukojeti a 12V zásuvka.

CRF1100L Africa Twin Adventure Sports 

CRF1100L AFRICA TWIN ADVENTURE SPORTS

Verze CRF1100L Africa Twin Adventure Sports určená k překonávání kontinentů, která v roce 2022 představovala 56 % všech strojů Africa Twin prodaných v Evropě, rovněž pro rok 2024 přichází s celou řadou výkonnostních a praktických vylepšení, jež dále zvyšují její atraktivitu pro dlouhé cestování po silnicích.

Nejviditelnější změnou oproti předchozímu modelu je výrazná proměna přídě stroje. S ohledem na použití nového 19palcového kola došlo ke zkrácení zdvihu nyní standardního odpružení Showa EERA o 20 mm. Spolu s použitím širší přední pneumatiky tak jezdec získává lepší přilnavost předního kola a lepší zpětnou vazbu o chování stroje, zejména při jízdě ve dvou nebo se zavazadly, aniž by se tím dramaticky zhoršily vlastnosti pro jízdu v terénu. Tato změna zároveň přispěla ke snížení těžiště modelu CRF1100L Africa Twin Adventure Sports, čímž se zlepšila ovladatelnost v nízkých rychlostech a jezdec snáze dosáhne na zem.

CRF1100L Africa Twin Adventure Sports byla navržena pro cestování na dlouhé vzdálenosti. Proto byla její kapotáž agresivně přepracována tak, aby lépe odkláněla proudící vzduch od těla jezdce, a aby stroji poskytovala lepší aerodynamiku. Stejně jako její sourozenec disponuje plexi štítem nastavitelným do 5 poloh. Sedlo je nové a je tvořeno o +15 mm silnější vrstvou uretanové pěny, jejíž hustota byla optimalizována s ohledem na snížení únavy při delších cestách.

Mohlo by vás zajímat:  Kawasaki Z500 a Ninja 500 roku 2025

Model CRF1100L Africa Twin Adventure Sports bude dostupný v matné černé metalíze Matt Ballistic Black Metallic a v provedení trikolóra s perleťovou bílou Pearl Glare White.

Aby si mohl každý majitel svoji Hondu Africa Twin přizpůsobit svým představám, je k dispozici řada příslušenství, jež zvyšuje odolnost a výkony v terénu, komfort na dlouhých cestách a praktičnost tohoto modelu. Příslušenství je dostupné buď jednotlivě nebo ve formě čtyř paketů – Rally, Adventure, Urban a Travel. Součástí jsou například zavazadla s objemem až 128 litrů, přídavná ochrana podvozku nebo snížené sedlo.