Vespa GTS 310

Jedná se o nejvýkonnější, nejdynamičtější a nejrychlejší model v téměř osmdesátileté historii tohoto legendárního skútru. Základem této evoluce je nový motor o objemu 310 cm3 vycházející ze současného kapalinou chlazeného motoru o objemu 278 cm3. Tato mimořádná pohonná jednotka přináší klíčová vylepšení, kdy více než 70 % součástek je zcela nových. Zdvih jednoválce se zvětšil z 63 na něco málo přes 70 mm, čímž se zvýšil zdvihový objem z 278 na 310 cm3 a výkon na 25 k. Zvýšil se také točivý moment a delší zdvih nabízí ještě větší flexibilitu při jízdě.

Tato technická vylepšení dále vylepšují již tak výjimečně pohodlnou jízdu na Vespě. Točivý moment je k dispozici již při nízkých rychlostech a ihned po přidání plynu, což skútru umožňuje silnou a zároveň progresivní akceleraci při jízdě ve městě, kde je nutné často zpomalovat a zrychlovat. Vibrace a hlučnost byly již u předchozích modelů minimální, avšak nový motor je snižuje ještě více. Celkově tento motor představuje jasnou technickou evoluci, která přináší zcela nové pocity z jízdy v sedle Vespy GTS 310. Kombinuje výkon a plynulost a činí každou jízdu ještě snadnější a příjemnější.  Nový agregát činí z Vespy GTS ideální dopravní prostředek nejen do města, ale i na víkendové výlety nebo letní projížďky, které jsou odjakživa součástí charakteru italské značky. Pohonné ústrojí obsahuje mimo jiné nové vstřikovače, nakloněný válec, nový startovací systém a konstrukci klikové skříně, která výrazně snižuje mechanický hluk a hluk hnacího řemene. Nový motor splňuje normu Euro 5+ a je nejen výkonnější, ale také efektivnější, takže nabízí nižší spotřebu paliva a nižší emise. GTS 310 upevňuje postavení značky Vespa jako technologického lídra. Neustálé úsilí o to, aby byla Vespa vždy vybavena nejlepšími technologickými řešeními doby, je jedním z tajemství jejího úspěchu. Úspěchu, který lze měřit více než devatenácti miliony prodaných kusů na všech kontinentech světa nebo dvěma miliony nových Vesp, které vyjely na silnice po celém světě jen za posledních deset let. Díky tomu se Vespa stala ikonou současného světa, která nepodléhá módním výstřelkům a trendům.

Styl a funkčnost

Technologie a styl se v designu Vespy dokonale doplňují, což z ní činí jedno z nejoblíbenějších a nejuznávanějších designových děl všech dob. Je výsledkem neustálého vývoje původní myšlenky, která již od prvního náčrtu stavěla člověka do centra pozornosti, a dbala na dokonalou ergonomii. Vespa GTS představuje novodobé pojetí této původní myšlenky s nepopiratelně moderním stylem, ale s kořeny hluboce ukotvenými v italských designových tradicích. Linie modelu GTS zachovávají křehkou rovnováhu mezi tradicí a modernou a jsou propracované s pečlivou pozorností věnovanou i těm nejmenším detailům. Stejně jako po celou dobu existence značky Vespa plní ocelová karoserie také funkci podvozku, který nese hmotnost centrálně umístěného motoru a mechanických částí. Tato jedinečná konstrukční filozofie je klíčem k odolnosti, bezpečnosti a dynamice Vespy. Jízda je vždy vynikající, ať už ve městě nebo mimo něj. Vespa umně kombinuje vynikající ovladatelnost s jistou stabilitou, mimo jiné díky pneumatikám namontovaným na 12palcových ráfcích a kotoučovým brzdám na obou kolech. Vespa GTS je také vybavena pokročilým systémem ASR (elektronickou kontrolou trakce), která zabraňuje protáčení zadních kol. Balíček elektronických bezpečnostních asistentů doplňuje protiblokovací systém ABS; oba jsou součástí standardní výbavy celé rodiny Vespa GTS.

Mohlo by vás zajímat:  Představuje se Vespa Primavera Batik

 

Elegantní řídítka, která byla vždy jedním z klíčových stylistických prvků různých modelů Vespa, jsou vybavena charakteristickým kulatým full-LED světlometem. Ovládací prvky jsou seskupeny do dvou chromovaných bloků, které připomínají systém řazení na řídítkách raných modelů Vespa. Toto řešení umožňuje jezdci snadno a intuitivně ovládat různé funkce skútru. Celkově čistý design pokračuje i za plexi štítem, kde ovladač bezklíčového zapalování nahrazuje tradiční spínací skříňku na klíček. Černý povrch předkolenní části je navíc integrovaný do jednoho celku, kde uprostřed najdete tradiční háček na tašku. V zadní části motocyklu se nacházejí směrová LED světla a zadní světlo, které vytváří výrazný čtvercový světelný podpis. Vespa GTS 310 je vybavena pohodlnějším sedlem a jezdec může těžit z vylepšené ergonomie, která mu usnadňuje položení nohou na zem. I sedlo pro spolujezdce je prostorné a pohodlné. Přihrádka před koleny jezdce zvětšuje úložné prostory Vespy GTS 310, a zároveň se uvnitř nachází USB port, který slouží k nabíjení mobilního telefonu nebo jiných elektronických zařízení.

Verze a barvy

Vespa GTS se dodává ve třech různých verzích navržených tak, aby odrážely životní styl jezdce.

Nejklasičtější varianta Vespa GTS je střídmá a minimalistická, avšak zároveň sofistikovaná. Dostupná je v barvách Beige Avvolgente, Nero Convinto a Verde Amabile – jde o explozi metalických odstínů, které ztělesňují autentickou podstatu Vespy. Každý detail je zvýrazněn stylovými chromovanými prvky, včetně hrany karoserie, typického ozdobného prvku na přídi ve tvaru „kravaty“, pružiny předního odpružení, rámečku světlometu a krytu výfuku. Šedé sedlo, s vertikálním prošíváním a tónovanými švy, ladí s gripy a gumovými vložkami na stupačkách, které jsou také šedé. Ráfky kol jsou rovněž lakovány šedou barvou.

Mohlo by vás zajímat:  Estetická vylepšení modelů CRF1100L Africa Twin pro rok 2025

Vespa GTS Super se inspiruje legendárními sportovními modely jako Vespa GS 150 z roku 1955, Vespa 180 SS z roku 1965 a T5 „Pole Position“ z roku 1985. Je snadno rozpoznatelná díky ráfkům v grafitové barvě s diamantově broušeným povrchem a dvojitě potaženým sedlem s lemováním. Nabízí se ve dvou lesklých pastelových barvách: Bianco Innocente a Rosso Coraggioso, stejně jako v metalickém odstínu Nero Convinto. Celkový chromovaný vzhled doplňují sportovní černé detaily, jako gripy a gumové vložky na stupačkách, stejně jako pružina předního odpružení.

Vespa Gts SuperSport je vrcholnou sportovní verzí Vespy: její výrazný a odvážný charakter je okamžitě patrný díky grafitovým ráfkům s unikátní grafikou a černým detailům, včetně lemování, které vede po hranách karoserie. Typická „kravata“ na předním štítu získala nový design v karbonovém stylu, který ještě více vyniká díky fluorescenčním oranžovým detailům. Sedlo je černé s horizontálním prošíváním a kontrastním dvojitým stehem ve fluorescenční oranžové barvě. Tento model je dostupný v pěti různých barvách, doplněných speciálně navrženou grafikou: lesklé barvy Blu Eclettico a Bianco Innocente doplňují Grigio Travolgente Opaco, Nero Convinto Opaco a Verde Ambizioso Opaco.

Vždy ve spojení se systémem VESPA MIA

Systém konektivity VESPA MIA (který je součástí standardní výbavy modelu GTS Supersport a je k dispozici jako příslušenství pro celou rodinu GTS) a aplikace Vespa propojují mobilní zařízení se systémem iOS nebo Android prostřednictvím Bluetooth s palubním systémem a nabízejí exkluzivní funkce, které poskytují ještě větší zážitek z jízdy. Po připojení chytrého telefonu se na displeji Vespy zobrazí všechna oznámení o příchozích hovorech a zprávách. Systém také umožňuje jezdci spravovat hovory pomocí praktického joysticku na ovládacím panelu a používat hlasové povely smartphonu k uskutečňování hovorů nebo přehrávání hudby. Kromě funkcí infotainmentu je aplikace také vynikajícím zdrojem užitečných informací o stavu skútru, jízdních parametrech a cestovních statistikách, které si jezdec může zobrazit přímo na svém chytrém telefonu.

Příslušenství

Jak je u Vespy tradicí, nový model GTS 310 přichází se širokou škálou příslušenství, které jezdci umožňuje přizpůsobit si motocykl a zvýšit jeho komfort i funkčnost.

Mohlo by vás zajímat:  Nový vzhled modelu Honda MSX125 Grom pro rok 2025

Nová přilba Vespa Argentario. Tato exkluzivní jet helma je vyrobena z ABS materiálu a má stylové chromované lemování, průhlednou hlavní clonu s úpravou proti poškrábání a pohodlnou vnitřní sluneční clonu. Nový ventilační systém pomáhá rychle odvádět teplo a zároveň udržuje vnitřní tkaninu chladnou a pohodlnou. Vnitřní podšívku lze snadno vyjmout a vyprat. V souladu s tradicí značky Vespa, která klade důraz na sofistikovanost a styl, je tato přilba k dispozici v řadě barev, které dokonale ladí se skútrem.

36litrový top box je lakován tak, aby ladil s karoserií motocyklu, a je vybaven polstrovaným opěradlem pro optimální pohodlí spolujezdce. Jako stylová alternativa k top boxu je určena kožená brašna Vespa se speciálními zesílenými panely na dně a rukojetích, kterou lze pohodlně přepravovat na zadním nosiči zavazadel. Brašna je navržena jako doplněk pro naprosto komfortní přepravu a k nosiči zavazadel se připevňuje pomocí rychloupínacího systému.

Přední a zadní nosiče zavazadel, dostupné v chromovaném nebo černém provedení, patří mezi nejklasičtější a nejoblíbenější doplňky Vespy. Vyjadřují její výraznou osobnost a dlouholetou tradici jako skútru určeného na cestování. Nově je dostupná sportovní verze zadního nosiče, jehož šikmý design nad zadním světlem zvýrazňuje sportovní linie GTS.

Ochranný rám a kryt předního blatníku – ochranné prvky vyrobené z ocelových trubek, které zajišťují nejlepší možnou ochranu Vespy a jsou zároveň výrazným estetickým prvkem. Dodávají se v chromovaném nebo černém provedení.

Ochranu jezdce před větrem zajišťuje plexi štít, který je vyroben z methakrylátu odolného proti nárazům a odštípnutí a je k dispozici ve dvou různých verzích: vysoký, pro maximální ochranu, a střední. Pro ty, kteří dávají přednost kompaktnějším sportovním liniím, je k dispozici také kvalitní kapotáž v průhledném nebo kouřovém provedení.

Deka na nohy je vyroben z termoizolačního materiálu, snadno se instaluje a zajišťuje pohodlí při jízdě po celý rok. Kolekci příslušenství doplňuje protiskluzová, voděodolná gumová rohož, venkovní plachta a elektronické zařízení proti krádeži.

Sportovní jednomístné sedlo má dvojitý potah s vodoodpudivou úpravou a výrazné kontrastní prošívání.

Systém konektivity VESPA MIA, který je součástí standardní výbavy verze SuperSport, je k dispozici jako příslušenství pro Vespu GTS a GTS Super.

Pro maximální pohodlí i v zimním období jsou k dispozici vyhřívané gripy a sedlo Comfort+, které lze pohodlně nastavit pomocí modulu pro správu vyhřívaného příslušenství. Ten vyžaduje k provozu systém VESPA MIA a umožňuje jezdci upravit nastavení vyhřívání gripů a sedla pomocí ovládacích prvků.