Tým Honda Endurance Racing s Randym de Punietem, Sébastienem Gimbertem a Yonnym Hernandezem se ve druhém kole Mistrovství světa ve vytrvalostních závodech FIM 2018/2019 probojovali až na slavné pódium hrdinů Le Mans 24 Heures Moto. Trio přišlo na tribunu se svojí Hondou CBR1000RR Fireblade SP2. O boji o vítězství se rozhodlo pouze v posledních třech minutách.Další CBR1000RR Fireblade SP2 se dostal do top-8 s týmem #55 National Motos Honda (Emeric Jonchiere, Stéphane Egea, Baptiste Guittet).
Tým Honda Endurance Racing vstoupil na pódium 42. ročníku závodu 24 Heures Motos v Le Mans. U druhého kola mistrovství světa ve vytrvalostních závodech FIM 2018/2019 se Randy de Puniet, Sébastien Gimbert a Yonny Hernandez po vysilující celodenní vzdálenosti probojovali na hrdinskou druhou pozici.
Poté, co byli v úvodních fázích v čele závodu, se rozbilo zadní světlo a muselo být opraveno včetně spínače okruhu. To stihli se ztrátou jen o něco málo více než tři minuty.
Tým pak opět vyrazil na trať a pokračoval v bitvě na 11. pozici. Ale trio Fireblade skládající se z Punieta, Hernandeze a Gimberta se nevzdalo a brzo bojovalo nejen o pozice na stupních vítězů, nýbrž se přiblížilo k vedoucímu týmu.
Ani malá nehoda de Punieta nemohla zabránit týmu, aby se vrátil zpět do čela. De Puniet měl štěstí, že i se svým modelem Fireblade SP2 vyvázl z nehody bez újmy. Mohl pokračovat bez toho, aby musel zastavit na opravu.
V noci se tým většinou spoléhal na de Punieta a vysílal ho na každou druhou štaci. Bývalý jezdec MotoGP nezklamal a krátce po sedmé hodině zajel nejrychlejší kolo závodu v 1’36.819 minutách.
Tým Honda Endurance Racing byl neustále nejrychlejším týmem na trati, čímž dohnal ty téměř čtyři ztracené minuty kvůli opravě a malé nehodě. V ranních hodinách se #111 Fireblade se svými protivníky neustále předbíhali v boji o vítězství a pódium.
Závod se nakonec ukázal jako jeden z nejtěsnějších a nejzajímavějších v historii vytrvalostních závodů a tým Honda Endurance Racing se v posledních třech minutách závodu umístil na druhém místě za SRC Kawasaki.
Tým musel zajet do depa natankovat, aby neohrozil výsledek na tribuně a tím bohužel předal soupeřům nejvyšší stupeň na stupních vítězů. Ani desetiminutová jízda safety car v posledních 15 minutách závodu by neumožnila splnění snu o vítězství na závodu 24 Heures Moto.Každopádně druhé místo je velký úspěch pro tým, který začal s úplně novou posádkou a novou řadou Honda CBR1000RR Fireblade SP2.
Pro tým National Motos Honda na # 55 Fireblade to byl také dobrýzávod. Trio Emeric Jonchiere, Stéphane Egea a Baptiste Guittet začalo na 25. pozici a skončilo v druhé polovině top-10 na osmém místě.
Vedoucí mistři světa ve vytrvalostních závodech F.C.C.TSR Honda France, v letošním Le Mans neměli štěstí, protože Mike di Meglio měl na začátku závodu nehodu, čímž se tým dostal mezi poslední. Fireblade byl opraven v rekordním čase, čímž se trio di Meglio, Freddy Foray a Josh Hook dostalo zpátky na dráhu s cílem probojovat se v závodu nahoru.
F.C.C.TSR Honda France se právě probojoval zpět na osmé místo v závodním hodnocení, když nastal další problém, při kterém musel být celý brzdový systém vyměněn a nahrazen. Jakmile se tým vrátil na trať, Foray se srazil s jiným jezdcem. Motorka se smýkla podél trati, což mělo za následek poškození krytu motoru a ztrátu oleje. Tým stále tvrdě pracoval, aby nejen opravil díru, ale také vyměnil vnitřní části, což znamenalo další ztrátu dvou hodin v depech.
Tým se nevzdal ani potom a poslal motorku zpět bez šance na získání bodů na mistrovství světa s cílem „vyhovět“ duchu vytrvalosti tím, že dokončí závod – a tak se tým F.C.C.TSR Honda France umístil na 35. místě v oficiálním žebříčku závodu.