Test Honda CBR650R (2019)

test-2019-honda-cb650r-n

Honda CBR650R je vlastně technické dvojče Hondy CB650R. Má upravený posez a člověk na ní tím pádem víc leží. Jiné je také nějaké to oplastování. Tahle motorka je čistokrevná „silnička“ a mě zajímalo, jak se na ní jezdí.

Co se týče ovládání, na levém řidítku nalezneme ovladače pro kontrolu trakce, blikače, klakson (prvních pár km jsem spíš troubil, když jsem potřeboval vypnout blikače), varovné blikače, přepínač pro světelnou houkačku a dálková světla. Přímo na levém heftu je pak tlačítko pro aktivaci jejich vyhřívání. Uprostřed je umístěný LCD displej, který je trošku strohý na zobrazené informace, ale zase na druhou stranu, na CBR člověk potřebuje vidět hlavně rychlost, otáčky a stav paliva, aby nemusel tlačit k benzínce. A přesně to displej zobrazuje. Je tu aktuální rychlost, otáčky, stav paliva v nádrži, zařazený převodový stupeň, čas, nájezd (celkový i denní) a indikátor řazení nahoru. Na pravém řidítku nalezneme jen tlačítko startéru a chcípák.

Sedám na motorku a vyrážím vstříc novým dobrodružstvím. Prvních pár kilometrů jsem si připadal jako vosa na bonbonu a hledal tu správnou pozici, ale když už jsem se usadil, jízda byla v pohodě. Reakce na plyn je výborná a motor reaguje plynule. Nedá se ale čekat, že když „za to“ řidič vezme, tak motorka okamžitě vystřelí. V nízkých otáčkách si motor pěkně přede, ale největší tornádo začíná ve vyšších otáčkách, kde se motorka cítí nejlépe. Když se k tomu všemu přidá klikatá silnice, zábava je jistojistě zaručena. Motorka se dá s naprostou lehkostí překlápět z jedné strany na druhou. Škoda je pak sériového zvuku motoru, který se line z výfuku. Za mě by si CéBRo zasloužilo pěkný laďáček, aby motorka ještě více vynikla. 

Mohlo by vás zajímat:  Dva modely a tři barevné možnosti pro 2025 Kawasaki Eliminator

test-2019-honda-cb650r- (4)

Na CBR650R je lepší spojka, která se dá lehce ovládat i jedním prstem, a přepracovaná je i převodovka. S touto kombinací se tam kvalty hrnou jedna, dvě. Jediné, co jsem postrádal, byl asistent řazení – quickshifter, ale je to otázka příplatku za 5100 Kč. A věřte mi, že by byla škoda si nepřiplatit, protože pak je ta sportovnější jízda ještě dokonalejší. Má to ale samozřejmě i stinnou stránku, díky celkem malé nádrži (nějakých 15,5 litrů) se celkem dost zkracuje i případný dojezd. Mně třeba nepadla spotřeba pod 6,5 l/100 km.

Podvozek je naladěný naprosto skvěle, není cítit žádné odskakování při přejezdu nerovností. Na zadním tlumiči se dá dokonce nastavit předpětí v 10 úrovních. O zastavení se starají vynikající, nevadnoucí brzdy se systémem ABS. Dávkují se přesně a reagují na pokyn páčky nebo pedálu okamžitě, ale přesto s citem.

Jsem velký fanda LED osvětlení a na CBR650R bych uvítal svícení předních blikačů. Maličkost, ale některé potěší. Jinak CBR650R je vybavena full LED osvětlením.

Honda CBR650R je příjemně svižná motorka, která skvěle sedí. Motor není kousavý a zkrotit by ho mohl i začínající jezdec. Potěšila také celková lehkost motorky. Na druhou stranu by si zasloužila lepší zvuk, což se dá řešit instalací aftermarketového tlumiče, a neškodila by ani větší palivová nádrž. Jezdit na ní je ale velká zábava.

 

Mohlo by vás zajímat:  2025 Honda MSX125 Grom

Technické údaje Honda CBR650R:

Motor

Vrtání × zdvih (mm)67 mm x 46 mm
KarburaceElektronické vstřikování paliva PGM-FI
Kompresní poměr11.6
Emise C02 (g/km)112
Zdvihový objem motoru (cm3)649 cm3
MotorKapalinou chlazený čtyřtaktní řadový čtyřválec DOHC se 16 ventily
Max. výkon70 kW při 12 000 ot./min.
Max. točivý moment64 Nm při 8 500 ot./min
StartérElektrický
Vrtání škrticí klapky32

Kola

ABS Systemdvoukanálové s ABS
Přední brzdydva 310mm x 4,5mm kotouče se čtyřpístkovými třmeny
Zadní brzdyHydraulický 240mm x 5mm kotouč s jednopístovým třmenem a ABS
Přední zavěšení41mm obrácená teleskopická vidlice
Zadní zavěšeníTlumič Monoshock s nastavitelným předpětím s 10 úrovněmi nastavení, hliníková kyvná vidlice
Velikost přední pneumatiky120/70ZR17M/C
Velikost zadní pneumatiky180/55ZR17M/C
Přední kola17M/C X MT3,50 litý z hliníku
Zadní kola17M/C X MT5,50 litý z hliníku

Rozměry a hmotnost

Kapacita akumulátoru (V – Ah)YTZ10/FTZ10S 8,6h MF
Úhel sklonu25,5°
Rozměry (D × Š × V) (mm)2 130 mm x 750 mm x 1 150 mm
Typ rámuOcelový
Objem palivové nádrže (litry)15,4 litru
Světlá výška (mm)130 mm
SvětlometyLED
Pohotovostní hmotnost (kg)207 kg
Výška sedla (mm)810 mm
Závlek (mm)101 mm
Rozvor (mm)1 450 mm

Převodovka

SpojkaVícelamelová v olejové lázni
Stálý převodO-kroužkový řetěz
Převodovka6stupňová manuální
Typ převodovky6 rychlostí

Přístroje a elektronika