Těsné souboje v nekonečném pískovišti. Michek dojel šestnáctý

Čtvrtá největší poušť světa naplno odhalila své krásy. „Pustá končina“ nabízí nekonečný pohled na pískem zaváté kopce a nyní se v ní v motocyklové kategorii odehrávají velmi těsné souboje. I když Martin Michek v jedenácté etapě dojel pouze devět minut za nejrychlejším, stačilo to na 16. místo. „Je to motokros na 400 kilometrů, jezdci letí v tom písku naplno. Navíc ta motocyklová kategorie je obrovsky vyrovnaná a prestižní,“ dodal Ervín Krajčovič, šéf týmu ORION – Moto Racing Group. Michek na Dakaru klesl na třinácté místo a po maratonské etapě nejtěžší dálková soutěž graduje do finále.

Tohle jsou pravé dakarské kulisy – kam oko dohlédne, tam jsou vidět pouze duny a písek. Saudskoarabská poušť Rub al-Chálí měří asi 1000 kilometrů od východu k západu, celkovou plochou předčí Nizozemsko, Belgii a Francii dohromady. „Je to fakt pecka, vypadá to tady krásně,“ básnil o Pusté končině Krajčovič. „Sice v pět hodin ráno jsme tu měli dlouhé kalhoty a rukáv, ale od osmé hodiny se tu udělá vždycky velké vedro. Pravá a nádherná poušť.“

Unikátní prostředí si pochvaluje také Michek, i když jízda v tom terénu není vůbec jednoduchá. „Všude samé měkké duny, je to v nich fakt ostrý. Motorka se tam hodně zapichuje, člověk musí být neustále ve střehu. Jsem rád, že jsem to dojel v klidu a v pohodě,“ popisoval českobudějovický Michek, kterého překvapila obrovská vyrovnanost mezi výkony jezdců. „Jede se pila až na hrot.“

Mohlo by vás zajímat:  Tým ORION – Moto Racing Group trénuje v Tunisu na Dakar

Druhým netovárním jezdcem

To však jen potvrzuje, že právě motocyklová kategorie je na Dakarské rallye dlouhodobě nejprestižnější, figuruje v ní nejvíce továrních značek. „Mají o ní zájem jak skvělí závodníci, tak fabrické týmy. Byli jsme se podívat ke trati a opravdu jezdci nevynechají ani jeden metr, ve kterém mohou letět naplno. Navíc když v této poušti rychlostně zpomalí, mohou zapadnout. Je to tu hodně zrádné,“ dodal Krajčovič z českého týmu ORION – Moto Racing Group.

V první patnáctce celkového pořadí jsou pouze tři jezdci ze soukromého týmu. A to na devátém místě Američan Mason Klein z BAS World KTM Racing, poté je právě Michek a za ním pak na čtrnácté příčce Slovák Stefan Svitko ze Slovnaft Rally Teamu.

Michek má také velkou výhodu, v této poušti už jel v minulém roce. V rámci Abu Dhabi Challenge se tu jel závod v rámci mistrovství světa dálkových rallye. „Určitě z toho těží, i když ta soutěž vedla po jiné trase. Věděli jsme, do čeho ale jdeme a uzpůsobili jsme k tomu přípravu,“ dodal Krajčovič.