V-Strom 650 ABS na první pohled zaujme svým sportovním profilem. Čelní štít a sportovní, dynamická kapotáž poskytují lepší ochranu proti větru, omezují hluk při proudění vzduchu a výrazně snižují únavu jezdce. Nové přívody vzduchu pod světlometem pomáhají snížit tlakový rozdíl, vznikající za kapotáží. Nádrž pohodlně pojme 20 litrů paliva. Její tvar se zužuje směrem dozadu, nabízí dostatek místa pro kolena a umožňuje pohodlné řízení při stoji ve stupačkách. Sportovní vzhled zadní části podtrhuje tlumič výfuku, který míří šikmo vzhůru. Nosič zavazadel s integrovanými bočními madly je připravený pro montáž vrchního kufru a pomáhá při manipulaci na místě.
Multifunkční přístrojový panel s nnalogovým otáčkoměrem a LCD displejem s nastavitelným jasem ukazuje rychlost, ujetou vzdálenost, teplotu chladící kapaliny, obsahuje hodiny a palivoměr. Krom toho nově i zařazený rychlostní stupeň, okolní teplotu a průměrnou spotřebu paliva. Zajímavostí je nepochybně kontrolka, signalizující pokles teploty pod 3° C. V-Strom je nyní nově vybavený elektronickým imobilizérem, který pomáhá předcházet krádeži motocyklu.
Vrtání a zdvih motoru zůstaly zachovány z předchozích modelů, ale ostatní části motoru byly důkladně přepracovány s důrazem na průběh výkonu a kroutícího momentu v nízkých a středních otáčkách s daleko lepší odezvou na přidání plynu. Válce motoru jsou upraveny metodou SCEM (Suzuki Composite Electrochemical Material), která snižuje tření, lépe chrání proti opotřebení pístu a pístních kroužků a lépe odvádí teplo.
Šestistupňová převodovka je přizpůsobena pro aktivní, sportovní jízdu. Těsněji je odstupňovaný první až pátý převodový stupeň, poslední převodový stupeň je nastaven pro pohodlnou cestovní rychlost. Pro přesnější řazení bylo přepracováno ovládání spojky vačkou a nová je i kulisa řazení. Pro nižší hlučnost spojky je zde nové, dvojité víko.
Výrazné změny se dočkalo i chlazení motoru. Inovovaná řídící jednotka spolu se systémem vstřikování paliva s dvojitou klapkou sání SDTV (Suzuki Dual Throttle Valve) zlepšuje odezvu na plyn, snižuje spotřebu paliva a udržuje emise motoru na nízké úrovni. Spotřeba paliva se snížila o 10%, takže si běžně vystačíte se čtyřmi litry na 100 km.
Technické parametry
typ motoru | čtyřdobý kapalinou chlazený dvouválec do V (90°), DOHC |
zdvihový objem (cm3) | 645 |
vrtání x zdvih (mm) | 81×62,6 |
max. výkon (kW/PS) | 52/70,6 při 8800 min-1 |
max. kroutící moment (Nm) | 62 při 6500 min-1 |
spouštěč | elektrický |
objem nádrže (l) | 20 |
spotřeba (l/100 km) | 4,1 |
převodovka/sek.převod | 6 rychlostí/řetěz |
rozměry délka/šířka/výška (mm) | 2275/835/1405 |
rozvor (mm) | 1560 |
světlá výška (mm) | 170 |
výška sedla (mm) | 835 |
pohotovostní hmotnost (kg) | 213 |
odpružení předního kola | Teleskopická vidlice, vinutá pružina, olejový tlumič |
odpružení zadního kola | Kyvná vidlice, vinutá pružina, olejový tlumič |
brzdy přední | kotoučová, dvojitá, systém ABS |
brzdy zadní | kotoučová, jednoduchá, systém ABS |
pneumatiky přední | 110/80 R19 M/C 59V bezdušová |
pneumatiky zadní | 150/70 R17 M/C 69V bezdušová |
emisní norma | Euro 4 |
emise CO2 (g/km) | 94 |
bezpečnostní zapalování SAIS | Ano |