SUZUKI V-Strom 650 ABS. Vzhůru za dobrodružstvím

V-Strom 650 ABS na první pohled zaujme svým sportovním profilem. Čelní štít a sportovní, dynamická kapotáž poskytují lepší ochranu proti větru, omezují hluk při proudění vzduchu a výrazně snižují únavu jezdce. Nové přívody vzduchu pod světlometem pomáhají snížit tlakový rozdíl, vznikající za kapotáží. Nádrž pohodlně pojme 20 litrů paliva. Její tvar se zužuje směrem dozadu, nabízí dostatek místa pro kolena a umožňuje pohodlné řízení při stoji ve stupačkách. Sportovní vzhled zadní části podtrhuje tlumič výfuku, který míří šikmo vzhůru. Nosič zavazadel s integrovanými bočními madly je připravený pro montáž vrchního kufru a pomáhá při manipulaci na místě.

Multifunkční přístrojový panel s nnalogovým otáčkoměrem a LCD displejem s nastavitelným jasem ukazuje rychlost, ujetou vzdálenost, teplotu chladící kapaliny, obsahuje hodiny a palivoměr. Krom toho nově i zařazený rychlostní stupeň, okolní teplotu a průměrnou spotřebu paliva. Zajímavostí je nepochybně kontrolka, signalizující pokles teploty pod 3° C. V-Strom je nyní nově vybavený elektronickým imobilizérem, který pomáhá předcházet krádeži motocyklu.

Vrtání a zdvih motoru zůstaly zachovány z předchozích modelů, ale ostatní části motoru byly důkladně přepracovány s důrazem na průběh výkonu a kroutícího momentu v nízkých a středních otáčkách s daleko lepší odezvou na přidání plynu. Válce motoru jsou upraveny metodou SCEM (Suzuki Composite Electrochemical Material), která snižuje tření, lépe chrání proti opotřebení pístu a pístních kroužků a lépe odvádí teplo.

Šestistupňová převodovka je přizpůsobena pro aktivní, sportovní jízdu. Těsněji je odstupňovaný první až pátý převodový stupeň, poslední převodový stupeň je nastaven pro pohodlnou cestovní rychlost. Pro přesnější řazení bylo přepracováno ovládání spojky vačkou a nová je i kulisa řazení. Pro nižší hlučnost spojky je zde nové, dvojité víko.

Mohlo by vás zajímat:  Ikonický Pirelli kalendář 2025: Návrat ke smyslnosti pod taktovkou Ethana Jamese Greena

Výrazné změny se dočkalo i chlazení motoru. Inovovaná řídící jednotka spolu se systémem vstřikování paliva s dvojitou klapkou sání SDTV (Suzuki Dual Throttle Valve) zlepšuje odezvu na plyn, snižuje spotřebu paliva a udržuje emise motoru na nízké úrovni. Spotřeba paliva se snížila o 10%, takže si běžně vystačíte se čtyřmi litry na 100 km.

Technické parametry

typ motoručtyřdobý kapalinou chlazený dvouválec do V (90°), DOHC
zdvihový objem (cm3)645
vrtání x zdvih (mm)81×62,6
max. výkon (kW/PS)52/70,6 při 8800 min-1
max. kroutící moment (Nm)62 při 6500 min-1
spouštěčelektrický
objem nádrže (l)20
spotřeba (l/100 km)4,1
převodovka/sek.převod6 rychlostí/řetěz
rozměry délka/šířka/výška (mm)2275/835/1405
rozvor (mm)1560
světlá výška (mm)170
výška sedla (mm)835
pohotovostní hmotnost (kg)213
odpružení předního kolaTeleskopická vidlice, vinutá pružina, olejový tlumič
odpružení zadního kolaKyvná vidlice, vinutá pružina, olejový tlumič
brzdy předníkotoučová, dvojitá, systém ABS
brzdy zadníkotoučová, jednoduchá, systém ABS
pneumatiky přední110/80 R19 M/C 59V bezdušová
pneumatiky zadní150/70 R17 M/C 69V bezdušová
emisní normaEuro 4
emise CO2 (g/km)94
bezpečnostní zapalování SAISAno