Red Bull KTM a Aki Ajo společně v Grand Prix na dalších pět let

Red Bull KTM Ajo zůstane jedním z hlavních pilířů KTM GP Academy až do roku 2026 poté, co továrna a šéf týmu Aki Ajo prodloužili vztah, který doposud přinesl 60 vítězství Grand Prix ve dvou kategoriích a dva mistrovství světa Moto3 ™. Spojení mezi 52letým Finem a KTM začalo ve fantastickém stylu v roce 2012, kdy Red Bull KTM Ajo získal vůbec první titul v Moto3. O čtyři roky později Ajo dohlížel na autoritativní kampaň šampionátu Brada Bindera v Moto3.

Za posledních deset sezón byla posádka Ajo základní součástí KTM GP Academy. Od pozorování a propagace mladých závodních hvězd ze sérií, jako je Red Bull MotoGP Rookies Cup a FIM CEV Junior World Championship, až po to, jak je učí požadavky závodů Grand Prix v Moto3 a poté dalšího vzdělávání v Moto2. Ukázkovým příkladem mohou být oba vítězové Red Bull KTM Factory Racing MotoGP Brad Binder a Miguel Oliveira. Tým zatím od roku 2012 zaznamenal v Moto3 39 vítězství a 83 pódií. V Moto2 dosáhl 21 vítězství a 57 výletů na pódium. Stejně jako dva tituly Moto3 pomohly Oliveira k vyznamenání mezi finalisty v letech 2015 (Moto3) a 2018 (Moto2). Binder byl v roce 2019 také světovou jedničkou v Moto2 a do loňského trezoru do MotoGP.

Mohlo by vás zajímat:  Podmol Dakar nepojede

Sedm kol MotoGP do roku 2021 bylo dosud vynikající. Red Bull KTM Ajo vyhráli čtyři závody Moto3, nováček Pedro Acosta a Jaume Masia zveřejnili své první kořisti na oranžové KTM RC4. Acosta v současné době vede pořadí Moto3. V Moto2 je míra výhry také čtyři ze sedmi, zatímco Remy Gardner a Raul Fernandez skončili na stupních vítězů společně doposud v pěti Velkých cenách.

Aki Ajo, ředitel týmu: „Jsme opravdu šťastní a vděční za udržení spolupráce s KTM v následujících letech. Toto je již naše desátá společná sezóna, proto se cítíme jako přirozený, ale skvělý způsob, jak pokračovat alespoň dalších pět let. Systém, který jsme vytvořili společně s KTM a Red Bull, počínaje Rookies Cup a pokračující přes Moto3 a Moto2 až po MotoGP, je v tomto paddocku zcela jedinečný a funguje dobře. Tento druh spojení nás motivuje v naší práci, protože můžeme rok co rok pracovat s mladými talenty, rozvíjet jejich dovednosti a snažit se je vzdělávat k dalšímu rozvoji kariéry. Těšíme se, až budeme pokračovat v dosahování slušných výsledků v Moto3 i Moto2. “

Mohlo by vás zajímat:  Harley-Davidson Factory Racing testoval na okruhu Barcelona-Catalunya po závodech MOTOGP

Pit Beirer, ředitel KTM Motorsports: „Tato nová dohoda je pro nás opravdu uspokojivá a pro nás je skutečným lákadlem. Akiho tým má zatím skvělou sezónu, ale již deset let je velmi důležitou součástí naší struktury. Jsme velmi nadšení pro rozvoj vlastního závodního talentu a hodně investujeme do úsilí Red Bull MotoGP Rookies, NTC a Moto3. Cítíme, že nám to dává silné spojení. Tímto způsobem chceme závodit a jsme nadšeni, že jsme dokázali, že by to mohlo v paddocku MotoGP fungovat. V roce 2012 jsme zde byli jako „host“. Měli jsme kolo, ambice a jen prostor v zadní části Akiho transportéru; neměli jsme ani vlastní kamion! Jsem šťastný a hrdý na to, že Aki je zvláštní součástí většího úsilí, což znamená, že jsme na Sachsenringu měli na trati více než 70 kol. Pomohl nám dorazit do MotoGP a my se chceme ještě posílit. “