Dne 20. července společnost Kawasaki Motors, člen skupiny Kawasaki Heavy Industries Group, uskutečnila první veřejnou demonstrační jízdu vodíkového motocyklu s motorem s vnitřním spalováním (ICE) na světě od sériově vyráběného výrobce motocyklů na okruhu Suzuka v Suzuka City, prefektura Mie, Japonsko
Vodíkový motocykl ICE byl navržen a vyroben jako součást výzkumu, který začal v březnu 2023, přičemž testovací jízdy začaly letos a vyvrcholily veřejnou ukázkovou jízdou. Ve stroji je namontován vodíkový motor založený na řadovém čtyřválcovém přeplňovaném motoru o objemu 998 cm3, který se nachází v motocyklu Kawasaki Ninja H2, s úpravami, které umožňují přímé vstřikování vodíkového paliva do válců. Podvozek motocyklu byl navržen pro umístění kanystrů s vodíkovým palivem a systému přívodu vodíkového paliva na palubě. Vodíkové ICE motocykly běží na vodíkové spalování, které vytváří dunění a pulzování, které si jezdci užívají při otáčení plynem, přičemž vydávají hlavně vodu*1. V rámci své uhlíkově neutrální iniciativy Kawasaki Motors v současné době provádí výzkum a vývoj s cílem realizovat funkční vodíkový motocykl ICE*2 jako uhlíkově neutrální možnost pro jezdce na počátku 30. let 20. století.
Kawasaki Motors je řádným členem HySE (Hydrogen Small mobility & Engine technology)*3, výzkumného sdružení zaměřeného na vodíkové technologie, které aktivně provádí základní výzkum vodíkových motorů, systémů plnění vodíku a systémů dodávky paliva za účelem výroby vodíku. motorová malá mobilní vozidla, včetně motocyklů. Za účelem dalšího posílení značky Kawasaki bude společnost Kawasaki Motors poskytovat produkty a služby, které splňují potřeby našich zákazníků a společnosti, včetně úsilí o dosažení uhlíkové neutrality, protože se snažíme prozkoumat všechny možnosti ve snaze o štěstí a radost všech. těch, jejichž životů se Kawasaki dotýká.
Referenční odkazy
Video z jízdy na vodíkovém motocyklu ICE na okruhu Autopolis*4 (Kawasaki Motors Japan)
*1: Při jízdě se spálí velmi malé množství motorového oleje, což má za následek tvorbu velmi malého množství CO2.
*2: Doba komerční dostupnosti se může lišit v závislosti na infrastruktuře dodávek vodíkového paliva a stavu právních předpisů v každé zemi.
*3: Výzkumné sdružení založené společnostmi Kawasaki Heavy Industries, Ltd., Kawasaki Motors, Ltd., Suzuki Motor Corporation, Toyota Motor Corporation, Honda Motor Co., Ltd., a Yamaha Motor Co., Ltd. v květnu 2023 pro účel základního výzkumu vodíkových motorů pro malá pohyblivá vozidla.
*4: Autopolis Co, Ltd. (Hita City, prefektura Oita)