Prototyp Yamaha Ténéré 700 Raid na rok 2022

Už od svého uvedení se z modelu Ténéré 700 stal pro značku Yamaha obrovsky úspěšný prodejní trhák. Po celé Evropě se tyto univerzální a obratné motocykly na odvážné výpravy do terénu prodávaly jako housky v krámě. Model Ténéré se stal vysněným strojem, na který spousta motorkářů toužebně čekala – nabídl jim legendární motor CP2 s vysokým točivým momentem, kompaktní podvozek a odpružení s dlouhým zdvihem. Jedná se o důstojného nástupce původního stroje, který v 80. letech 20. století odstartoval kategorii Adventure a tisícovkám majitelům umožnil objevovat všechny kouty světa.

Protože se Ténéré 700 cítí v terénu jako doma, mohly tisícovky jezdců uspokojit svou touhu po dobrodružství; zatímco někteří se vydávali na daleké cesty po silnicích, jiní se vrhali do vírů rallyových závodů a extrémních dobrodružných podniků. Řada majitelů do své Ténéré 700 investovala značné úsilí, aby si jí přizpůsobili obrazu svému. Příběhy, které pak sdíleli s ostatními, se staly inspirací nové generace objevitelů, kteří překonávali sami sebe a pouštěli se za hranice známého.

Tato narůstající vlna zájmu ve společnosti Yamaha podnítila snahu pochopit, jak bychom mohli Ténéré 700 vyladit do dokonalosti. Vydali jsme se proto znovu do legendárních afrických pouštních prostředí, ve kterých před 40 lety původní myšlenka Ténéré spatřila světlo světa. A právě teď se Yamaha pustila s hrdostí do psaní nové kapitoly historie modelu Ténéré – představujeme vám prototyp Ténéré 700 Raid, ve kterém jsme ve velké míře využili závodní díly GYTR (Genuine Yamaha Technology Racing).

Mohlo by vás zajímat:  Česká elita poměří síly v Chebu

Tento motocykl řady Raid se špičkovými výkonnostními parametry vyvinula evropská divize Yamahy, která si na pomoc povolala mimořádně zkušené offroadové jezdce, kterými nebyl nikdo jiný než Alessandro Botturi a Pol Tarrés. Jejich cílem bylo využít potenciál modelu Ténéré 700 Raid naplno a oba tito ambasadoři značky Yamaha ho také v marocké poušti důkladně proklepli.

Pořád jsme ale ještě na startovní čáře.

Prototyp Ténéré 700 Raid se už brzy vydá závodit za hranice známého. A napíše tak další kapitolu, která ukáže legendu jménem Ténéré všem motocyklovým dobrodruhům v tom správném světle.    

Technické údaje prototypu Ténéré 700 Raid

Motor

  • Celotitanový závodní výfuk Akrapovič
  • GYTR ECU
  • Vysokovýkonnostní vzduchové sání a filtr
  • Hnací řetězové kolo se 48 zuby
  • Naddimenzovaný chladič
  • Dva chladicí ventilátory
  • Nový kryt vodního čerpadla
  • Nový chladič oleje
  • Vysoce výkonná spojka Rekluse
  • Dvoudílný kryt spojky
  • Nová páčka spojky

Odpružení

  • Vysokozdvihá 48mm přední vidlice – 270 mm
  • Vrchní brýle vidlice s CNC opracováním
  • Nový vysokozdvihý zadní tlumič – 260 mm
  • Nové zadní zavěšení
Mohlo by vás zajímat:  Moto Guzzi Stelvio Duecento Tributo

Brzdy

  • Jediný přední kotouč se špičkovými parametry – 300 mm
  • Závodní brzdové destičky
  • Vylepšený přední hlavní válec brzdy
  • Nová páčka přední brzdy
  • Naddimenzovaný zadní kotouč o průměru 267 mm
  • Nový montážní držák třmenu
  • Ocelové opletené přední a zadní brzdové hadice