BMW představilo 16. října 2013 v Berlíně nový, dlouho očekávaný roadster BMW R nine-T. Tento model byl vyroben k oslavě výročí 90 let značky. Projekt byl v běhu dlouhou dobu a BMW již v roce 2008 světu ukázalo koncept. I u tohoto modelu krásně vynikne motor s označením „boxer“, který není schovaný pod spoustou plastů.
„Nine-T je unikátní tím, že v něm lze vidět celých 90 let značky BMW.“
Jádrem projektu je motor „boxer“ o objemu 1170ccm s vrtáním 101mm a zdvihem 73mm. Konstrukce motoru je sestavena pro poskytování zdravé dávky kroutícího momentu (maximální udávaný je 119 Nm při 6000 otáčkách) a výkonu ( maximální udávaný je 110 koní při 7750 otáčkách). Model nine-T je osazen šestistupňovou převodovkou. Převodový poměr byl zkrácen v naději získat optimální akceleraci a hladké řazení. Zadní kolo je poháněno standardně kardanem.
Sedlo spolujezdce lze nahradit za hliníkovou krytku, přičemž nine-T získá krásný vzhled sportovního café-raceru. Přední vidlice byla převzata z modelu S1000RR. Upside-down vidlice je ze zlatých eloxovaných trubek. Odpružení zadní části motocyklu je kombinací centrálního tlumice a jednoramenné kyvky. Přední guma má rozměry 120/70 ZR 17, zadní pak 180/55 ZR 17. O brzdný účinek se starají čtyřpístkové monoblokové třmeny v kombinaci s dvěma 320mm kotouči. Standardně je k dispozici ABS. Zadní kolo brzdí dvoupístkový třmen v kombinaci s 265mm kotoučem. K perfektnímu zvukovému projevu motoru lze pořídit titanové výfuky od firmy Akrapovič.
BMW vytvořilo model nine-T tak, aby bylo jednoduché jej modifikovat. Je tak bez větších obtíží možné sundat držák SPZ, blinkry nebo světla, nasadit širší zadní gumu apod. Cena a dostupnost tohoto modelu však doposud nejsou známy.
[nggallery id=24]
-JK-