Nové modely F 900 GS, F 900 GS Adventure a F 800 GS od BMW Motorrad významně dále rozšiřují nabídku v segmentu středních cestovních endur. Zatímco BMW F 800 GS je ideálním strojem zejména pro začínající jezdce, BMW F 900 GS Adventure je dokonale navrženo i pro náročné dobrodružné výlety a dlouhé cesty. Všechny tři modely prošly významným vylepšením a kromě nového pohonu nyní nabízejí ještě vyšší úroveň standardní výbavy. Model F 900 GS zaujme mnoha dalekosáhlými inovacemi. Zásluhou zdokonalení terénních schopností ve spojení s dramatickým snížením hmotnosti o 14 kg ve srovnání s předchůdcem byla posílena i sportovnost – tím se významně rozšířil rozsah poskytovaných schopností.
Pohon pokrokovým řadovým 2válcem se zvětšeným objemem, větším výkonem a regulací brzdného momentu.
Řadový 2válec nových modelů F 900 GS, F 900 GS Adventure a F 800 GS je známý již z modelů BMW F 900 R a F 900 XR a vyznačuje se zdvihovým objemem 895 cm3 (dříve 853 cm3). Tím dosahuje v modelech F 900 GS a F 900 GS Adventure výkonu 77 kW/105 k při 8500 1/min (dříve: 70 kW/95 k) a maximálního točivého momentu 93 Nm při 6750 1/min (dříve 92 Nm). V modelu F 800 GS dosahuje výkon 64 kW/87 k při 6750 1/min (dříve 57 kW/77 k) a točivého momentu 91 Nm při 6750 1/min (dříve 83 Nm). Ve srovnání s předchozími modely byl zvýšen výkon a točivý moment, současně došlo k celkovému zvýšení křivky točivého momentu. Výsledkem je znatelně větší hnací síla a rychlejší zrychlení.
K nárůstu zdvihového objemu došlo zvětšením vrtání válců o 2 mm na 86 mm při zdvihu 77 mm. Kromě toho byly upraveny hlavy válců a použity nové kované písty (dříve odlévané). Motor s kompresním poměrem 13,1:1 má nyní klikový hřídel s čepy klikového hřídele posunutými o 90 stupňů a intervalem zapalování 270/450 stupňů. Projev motoru doprovází mimořádně silný a emotivní zvuk, který je podobný zvuku motoru V2 s úhlem rozevření válců 90 stupňů. Tento zvukový zážitek podtrhuje nerezový výfukový systém. Nový model F 900 GS je standardně vybaven sportovním koncovým tlumičem výfuku od společnosti Akrapovič.
Dva jízdní režimy, ABS Pro a DTC jako standardní výbava. Jízdní režimy Pro s dalšími módy, možnost předvolby jízdního režimu a regulace brzdného momentu motoru jako volitelná výbava.
Nové modely GS řady F jsou standardně vybaveny dvěma jízdními režimy: Rain a Road. Nechybí ani protiprokluzový systém DTC, ABS naladěné pro zásahy v zatáčkách a dynamické brzdové světlo. Volitelně jsou k dispozici režimy Pro, které jízdní schopnosti nových modelů F 900 GS, F 900 GS Adventure a F 800 GS dále zintenzivňují dodatečnými módy, možnost předvolby jízdního režimu, funkce regulace brzdného momentu motoru a dynamický brzdový asistent DBC.
BMW F 900 GS s novou, výrazně lehčí plastovou palivovou nádrží a zadní stavbou. Nové plně nastavitelné přední teleskopické vidlice typu upside-down pro modely F 900 GS a F 900 GS Adventure.
Hlavním prvkem nových modelů je mostový rám svařený z hlubokotažných ocelových plechů, v němž je jako součást nosné konstrukce integrován 2válcový motor. Plastová palivová nádrž nového modelu F 900 GS o objemu 14,5 litru je zcela nová a oproti ocelové nádrži předchozího modelu je o 4,5 kg lehčí. F 900 GS má také zcela přepracovanou zadní část, díky níž vypadá ještě dynamičtěji a šetří přibližně 2,4 kg hmotnosti. Dalších 1,7 kg se uspořilo díky zadnímu tlumiči výfuku od společnosti Akrapovič. Přední kolo u modelů F 900 GS a F 900 GS Adventure je vedeno novými, plně nastavitelnými teleskopickými vidlicemi Showa typu upside-down.
Nový paket Enduro Pro pro nové F 900 GS a volitelný podvozek Dynamic ESA pro nové modely F 900 GS Adventure a F800 GS.
Nový model F 900 GS může získat ještě lepší terénní schopnosti po objednání volitelného paketu Enduro Pro, který obsahuje plně nastavitelné teleskopické vidlice s titanovým nitridovým povlakem, plně nastavitelnou centrální zadní pružicí jednotku, zvýšená řídítka a řetěz M Endurance. Elektronické odpružení Dynamic ESA (Electronic Suspension Adjustment) je k dispozici jako výbava na přání pro nové modely F 900 GS Adventure a F 800 GS.
Nové BMW F 900 GS s ergonomií optimalizovanou pro off-roadové ježdění, enduro stupačky a hliníkový boční stojánek. Vylepšená nastavitelná řadicí páčka a u modelu F 900 GS také nová páčka nožní brzdy.
Vylepšené terénní schopnosti nového modelu F 900 GS jsou zajištěny ergonomickým trojúhelníkem (řídítka – sedadlo – stupačky), který byl upraven pro jízdu v terénu. Nižší poloha stupaček ve spojení s výše umístěnými řídítky a novým tvarem palivové nádrže přináší jednoznačné výhody, zejména při jízdě vestoje v náročném terénu.
Všechny tři nové modely již standardně přicházejí s nastavitelnou řadicí páčkou. Zlepšení řazení šestistupňové převodovky bylo dosaženo novým ložiskem a přepracovanou řadicí páčkou. Model F 900 GS je také vybaven novou pákou nožní brzdy, která je umístěna výše.
Nový LED světlomet u F 900 GS. Všechny modely jsou vybaveny výkonnými LED světelnými jednotkami.
Ve srovnání s předchozím modelem poskytují LED světlomety nového BMW F 900 GS širší úhel kuželu potkávacích světel, a tím lepší osvětlení přímo před motocyklem. Nové modely F 900 GS Adventure a F 800 GS jsou rovněž standardně vybaveny LED světlomety. LED technika je použita také pro směrová světla a kontrolky všech tří variant.
Konektivita – bezkonkurenční množství informací a funkčnost v podobě velkého, dokonale čitelného barevného 6,5palcového TFT displeje. Nové BMW F 900 GS je standardně vybaveno multifunkčním držákem pro navigaci, akční kamery a další zařízení.
Nové modely GS řady F mají již ve standardní výbavě velký 6,5palcový TFT displej. To platí zejména pro BMW F 800 GS, které bylo dříve vybaveno analogovým displejem. Rozmanitost informací, kvalita jejich zobrazení a v neposlední řadě i uživatelská přívětivost nemají konkurenci. Telefonování, poslech hudby a navigace za jízdy jsou velmi pohodlné. Nové BMW F 900 GS je již standardně vybaveno 12mm držákem, který umožňuje montáž akčních kamer nebo jiných zařízení. Pro instalaci navigace BMW Motorrad ConnectedRide Navigator nebo držáku BMW Motorrad ConnectedRide Cradle je navíc nutná volitelná výbava „příprava pro navigaci“.
BMW F 900 GS s novými rozměry, čistým designem a barevným schématem, které podtrhují jeho terénní vlastnosti, sportovní charakter a dynamiku.
Nové BMW F 900 GS bylo kompletně přepracováno a nyní zaujme dynamickým designem, který na první pohled signalizuje zlepšené terénní vlastnosti a sportovní charakter, stejně jako o 14 kg sníženou hmotnost. Jedním z klíčových prvků nového designu je přepracovaná plastová palivová nádrž, která umožnila dosáhnout mnohem štíhlejšího a ergonomicky příznivějšího designu s objemem jen o 0,5 litru menším než u předchozího modelu. Nové, těsně přiléhající boční panely nádrže spolu s novým obložením chladiče dodávají novému modelu F 900 GS elegantní, sportovní a terénní výraz. Terénní schopnosti, sportovní charakter a dynamika se odrážejí také v zadní části, která je výrazně užší a dynamičtější než u předchozího modelu. Dynamický vzhled nového provedení modelu F 900 GS dále umocňuje sportovní zadní tlumič výfuku od společnosti Akrapovič. Nové F 900 GS je v základním provedení připraveno s černým metalickým lakem Blackstorm, ve verzi Passion s nemetalickým žlutým lakem São Paulo a ve verzi GS Trophy s kombinací nemetalické bílé a metalické modré Racing Blue.
Nové atraktivní modelové varianty a barevná provedení pro F 900 GS Adventure a F 800 GS.
Nový model F 900 GS Adventure je k dispozici jako základní varianta s černým metalickým lakem Blackstorm a jako modelová varianta Ride Pro v matné bílé White Aluminium. Nové F 800 GS má v základním provedení nemetalický bílý lak Lightwhite, ve variantě Sport modrý lak Racing Blue a jako verze Triple Black metalický černý lak Blackstorm.
Nové modely BMW F 900 GS, F 900 GS Adventure a F 800 GS zaujmou následujícími společnými prvky:
- Vyspělý řadový 2válec se zdvihovým objemem zvětšeným na 895 cm3 (dříve 853 cm3).
- Zvýšený výkon a točivý moment: F 900 GS a F 900 GS Adventure se 77 kW/105 k při 8500 1/min a 93 Nm při 6750 1/min. F 800 GS se 64 kW/87 k při 6750 1/min a 91 Nm při 6750 1/min.
- Verze o výkonu 35 kW/48 k pro řidičské oprávnění skupiny A2 (pouze F 800 GS).
- Značná kultivovanost díky dvěma protiběžným vyvažovacím hřídelům.
- Dva jízdní režimy Rain a Road a standardně dodávané systémy ABS Pro a DTC.
- Jízdní režimy Pro se dvěma dalšími módy, brzdový asistent DBC a regulace brzdného účinku motoru jako volitelná výbava.
- Mostový rám.
- Vylepšená činnost řadicí páčky.
- Propracovaná ergonomie a různé typy sedel.
- Praktická ochrana proti větru a povětrnostním vlivům.
- Výkonná LED světelná jednotka.
- Velký, dokonale čitelný 6,5palcový TFT displej s bezkonkurenční rozmanitostí poskytovaných informací a funkčností.
- Inteligentní nouzové volání pro rychlou pomoc v kritických situacích jako výbava na přání.
- Keyless Ride pro pohodlnou bezklíčkovou aktivaci funkcí zamykání jako výbava na přání.
- Výrazné laky a různé varianty podtrhují nezaměnitelné vlastnosti motocyklu typu enduro.
- Rozsáhlá nabídka volitelné výbavy, BMW Motorrad Originálního příslušenství a výbavy pro motorkáře.
Nejdůležitější prvky nového BMW F 900 GS:
- Snížení hmotnosti o 14 kg.
- Výrazně lehčí plastová palivová nádrž a zadní část.
- Nové díly kapotáže.
- Nové, plně nastavitelné teleskopické vidlice typu upside-down.
- Lehčí zadní kyvné rameno.
- Paket Enduro Pro jako volitelná výbava.
- Sportovní zadní tlumič od společnosti Akrapovič.
- Ergonomie optimalizovaná pro jízdu v terénu.
- Enduro stupačky.
- Vyhřívané rukojeti.
- Chrániče rukou.
- Hliníkový boční stojánek.
- Nová páka nožní brzdy.
- Nový LED světlomet.
- Multifunkční držák.
Nejdůležitější prvky nového BMW F 900 GS Adventure:
- Nové, plně nastavitelné teleskopické vidlice typu upside-down.
- LED světlomet.
- Nové boční panely.
- Vyhřívané rukojeti.
- Hliníkový ochranný kryt motoru.
- Nový volitelný paket Ride Pro.
Nejdůležitější prvky nového BMW F 800 GS:
- TFT displej ve standardní výbavě.
- Vyhřívané rukojeti.
- LED světlomet.
- Chrániče rukou.
- Držák kufru Variocase.
BMW F 900 GS, BMW F 900 GS Adventure, BMW F 800 GS, motorky, Keyless Ride, Ride Pro, BMW Motorrad