Nové F 750 GS je určeno jezdcům, kteří upřednostňují vzhled a koncepční pojetí cestovního endura v kombinaci s nízko umístěným sedlem, vysokým výkonem, nízkými náklady a všestrannými schopnostmi. Naproti tomu nové F 850 GS, které kromě výše zmíněného nabízí vyšší výkon a točivý moment, oplývá ještě větším zaměřením na cestování, doplněným o špičkové schopnosti v terénu.
Vývojáři dosáhli silného a emocionálně přitažlivého zvuku tím, že použili klikový hřídel s ojničními čepy odsazenými o 90° a interval zapalování 270°. Nežádoucí vibrace nového motoru jsou absorbovány dvěma vyvažovacími hřídeli. Hlavním cílem vývoje bylo zvýšit výkon motoru i jeho točivý moment. Kromě toho konstruktéři věnovali zvýšenou pozornost také snížení spotřeby paliva. Objem spalovacích prostorů nového motoru činí 853 cm3 (ve srovnání s 798 cm3 předchozího modelu), což představuje vrtání 84 mm a zdvih 77 mm. S výkonem 57 kW (77 k) při 7500 1/min a maximálním točivým momentem 83 Nm při 6000 1/min dosahuje nové F 750 GS působivé dynamiky. Nové F 850 GS generuje výkon 70 kW (95 k) při 8250 1/min a točivý moment 92 Nm při 6250 1/min. Nové F 750 GS tak dosahuje maximální rychlostí 190 km/h, zatímco F 850 GS zvládne přes 200 km/h.
V hlavě válců nových F 750 GS a F 850 GS jsou umístěny dva rotující vačkové hřídele poháněné ozubeným řemenem. Tyto hřídele ovládají čtveřici ventilů na každém z válců pomocí lehkých zdvihátek s minimální setrvačností. Rozvodový řetěz je umístěn na pravé straně motoru. Ventily jsou dimenzovány v souladu s optimalizovanými spalovacími prostory, což má za následek nejlepší možné využití výkonu a točivého momentu, stejně jako vyšší účinnost motoru.
Kompletní přenos hnací síly nového F 750 GS a F 850 GS byl také zcela přepracován. Primární převod na pravé straně motoru je tvořen prostřednictvím ozubených kol s čelním ozubením. Antihoppingová spojka s nastavitelným chodem páčky vyžaduje zřetelně nižší fyzickou námahu k ovládání. To jezdci usnadňuje nejen ovládání motocyklu, ale rovněž vede k výraznému snížení točivého momentu motoru v případě prudkého brzdění a nutnosti rychle podřadit o několik rychlostních stupňů. Výsledkem je nezablokované, volně se točící zadní kolo, a tudíž vyšší bezpečnost jezdce.
Hnací síla je na zadní kolo přenášena prostřednictvím šestistupňové převodovky se sekundárním pohonem, který je nyní umístěn na levé straně. V zájmu zlepšení jízdní dynamiky přenáší nově zkonstruovaná 6stupňová převodovka s optimalizovanými převody točivý moment prostřednictvím O-kroužkového řetězu umístěného vlevo (dříve vpravo). Pro rychlé změny převodových stupňů bez spojky nyní BMW Motorrad nabízí jako součást volitelné tovární výbavy funkci Shift Assistant Pro, která je k dispozici pro oba nové modely řady F.
Umístěním sekundárního pohonu na levé straně motocyklu bylo možné přesunout výfukový systém nového F 750 GS a F 850 GS na pravou stranu. Toto řešení je výhodné ve chvíli, kdy je nutné ručně manipulovat s motocyklem, což jezdec obecně dělá zleva. Nové modely F 750 GS a F 850 GS lze také vybavit sportovním výfukovým systémem HP, který je součástí nabídky volitelné tovární výbavy.
Jízdními režimy „Rain“ a „Road“ naplňují nové modely GS individuální požadavky jezdců, zatímco kombinace BMW Motorrad ABS a automatické kontroly stability ASC zajišťuje vysokou úroveň bezpečnosti. Modely F 750 GS a F 850 GS mohou být z továrny vybaveny volitelnými prvky, jako například jízdními režimy Pro – „Dynamic“, „Enduro“ a „Enduro Pro“ (posledně jmenovaný jízdní režim je k dispozici pouze pro F 850 GS) – stejně jako dynamickou kontrolou trakce DTC a systémem ABS Pro, umožňujícím intenzivní brzdění v zatáčkách.
F 750 GS a F 850 GS se vyznačují zcela novým vzhledem. Kromě základní verze jsou modely řady F k dispozici také ve stylových variantách Exclusive. Stylová varianta Rallye je dostupná výhradně pro nové F 850 GS.
Rychlé a ještě zřetelnější informace nabízí nová volitelná výbava, označovaná jako Connectivity. V ní je přístrojový štít tvořen 6,5palcovým barevným displejem. Ve spojení s integrovaným ovládáním prostřednictvím sdruženého ovladače BMW Motorrad nabízí jezdci rychlý přístup k funkcím motocyklu a konektivity. Výbava Connectivity umožňuje také telefonování a poslech hudby. Pokud jezdec například připojí chytrý telefon a nasadí helmu vybavenou komunikačním systém BMW Motorrad, pomocí TFT displeje získá rychlý přístup do historie přehrávané hudby a k funkcím telefonu. Tyto telefonní a multimediální funkce lze používat bez nutnosti instalovat aplikaci. Jezdec může na cestách poslouchat hudbu pomocí Bluetooth připojení.
[ngg_images source=“galleries“ container_ids=“321″ display_type=“photocrati-nextgen_basic_thumbnails“ override_thumbnail_settings=“0″ thumbnail_width=“100″ thumbnail_height=“75″ thumbnail_crop=“1″ images_per_page=“0″ number_of_columns=“0″ ajax_pagination=“0″ show_all_in_lightbox=“0″ use_imagebrowser_effect=“0″ show_slideshow_link=“0″ slideshow_link_text=“[Show as slideshow]“ order_by=“sortorder“ order_direction=“ASC“ returns=“included“ maximum_entity_count=“500″]