Nové BMW CE 04

„Je brzy ráno. Město se probouzí. Cestou do garáže vdechuji ještě chladný vzduch. Mám na sobě ležérně střiženou parku, která je módní i funkční zároveň. Chrániče jsou nenápadné, ale dodávají mi pocit bezpečí. Jsem připraven na začátek dne.

Moje BMW CE 04 stojí v garáži. Jsem nadšený z jeho futuristického designu. Nízká pozice baterie dodává skútru zcela novou podobu, která se jednoznačně odklání od zavedených zvyklostí. Jsem rád, že ho zase vidím. Je to skvělý pocit, stejně jako každý den.“

„První ptáci cvrlikají, městská džungle se probouzí. Zvuky města se začínají rozléhat. Vše se dává do pohybu. Lidé se začínají pohybovat, společně, ale také paralelně. Jejich cesty se různě kříží.

Co přinese nový den? Tapas s přáteli v malém baru u řeky? Nebo výstavu v muzeu moderního umění? Nejdřív jsou tu schůzky v kanceláři. Workshopy, návštěvy zákazníků. Takový je život.

Spáruji svůj telefon se skútrem a pohybem zápěstí aktivuji svoji bundu parka. Její diody se rozsvítí. 

Jedu tiše, ale chci být vidět. Všechno je tak jednoduché a plynulé.

Konečně zase vyrážím. Už když jsem snídal, nemohl jsem se dočkat. Ani ptáky svojí jízdou neplaším. Téměř neslyšně se proplétám svým okolím. Zase jsem součástí města.

Na semaforech se na mě lidé začínají dívat. Sedím vzpřímeně, ale uvolněně. Na displeji bliká nová zpráva, můj smartphone se přitom nabíjí v úložném prostoru.

Rozsvítila se zelená. Díky velkému točivému momentu mého skútru se mi daří ujíždět ostatním. Jsem raketa. Ale tichá.

Připadám si, jako bych seděl na motorce Bonanza, pamatujete si ji? Jsem cool a patří mi město, teď jsem ale propojený se světem a o krok napřed. Technologie a styl. Je tohle svoboda? Ano, jen lepší. Žádné dopravní zácpy, žádné hledání parkovacího místa. Pro mě je to všechno čas, který ušetřím.

Akcelerace, rychlost, zatáčky. BMW CE 04 je nejen zvládá, ale nově je i definuje. Doslova kloužu provozem, působí to, jako by se sedlo jen vznášelo. Cítím se tak akorát. Surfování v zatáčkách je prostě skvělé. Čistá zábava, od vlny k vlně.

Večer bylo dole u řeky krásně. Hodně jsme se nasmáli. Městská dálnice neodpouští chyby, můj skútr sprintuje pryč a moje parka svítí do noční tmy. Jsem dobře vidět a bezpečně dojíždím do cíle. Tiše vklouznu na příjezdovou cestu ke své garáži, opět téměř bez povšimnutí ptáků.

Dobrou noc, mé město. Ještě se uvidíme.“

BMW CE 04 je naše nová elektrická hvězda určená do měst. Kombinuje elektrický pohon s emocemi a zábavou při jízdě na motocyklu. Využívá nejnovější technologie a nejlepší bateriové články, které dodávají elektřinu také BMW iX. Stejně jako je tomu u CE 04, budou i všechny budoucí nové modely BMW Motorrad určené pro městskou mobilitu čistě elektrické.“ Oliver Zipse, předseda představenstva BMW AG.

Mohlo by vás zajímat:  Rekordní víkend na Mistrovství světa Superbiků v Mostě

Nové BMW CE 04 – tichá revoluce: Nová kapitola městské mobility na dvou kolech s elektrickým pohonem.

S novým BMW CE 04 pokračuje BMW Motorrad v důsledné realizaci své strategie elektromobility pro městské aglomerace. Jde o finální sériové provedení navazující na sérii koncepčních motocyklů, která začala v roce 2017 představením konceptu BMW Motorrad Concept Link a pokračovala téměř sériovým strojem BMW Motorrad Definition CE 04, představeným v roce 2020. BMW CE 04 otevírá zcela novou kapitolu městské mobility na dvou kolech. Díky elektrickému pohonu, pokrokovému designu a inovativním řešením konektivity spojuje nový skútr dopravní a komunikační funkce navržené přímo pro městské prostředí.

S maximálním výkonem 31 kW (42 k) má nové BMW CE 04 silný motor a nabízí mimořádnou radost z jízdy. Na klasickou disciplínu „rozjezd na semaforu“ z 0 na 50 km/h potřebuje jen bleskových 2,6 sekundy. I ve snížené výkonové třídě vozidel L3e-A1 je k dispozici hnací výkon 23 kW (31 k). Maximální rychlost obou verzí je 120 km/h, což je dostatečná hodnota pro rychlý přesun nejen ve městě, ale i na hlavních silnicích a dálničních tazích.

Nové BMW CE 04 má dostatečnou kapacitu baterie s hodnotou 60,6 Ah (8,9 kWh), což zajišťuje dojezd přibližně 130 km (verze se sníženým výkonem: 100 km). To umožňuje každodenní bezemisní jízdu ve městě, v příměstských oblastech i menší zábavné výlety po práci nebo o víkendu s klidem a bez starostí.

Inovativní elektrický pohon s kapalinou chlazeným elektromotorem.

Nové BMW CE 04 má elektromotor s permanentním magnetem umístěný v rámu mezi baterií a zadním kolem. Jde o obdobný motor, jaký se používá například v BMW 225xe Active Tourer. BMW Motorrad provedlo rozsáhlé jízdní testy, jejichž cílem bylo vyvinout specifický účinek rekuperace pro každý jízdní režim. To znamená, že potřebný výkon a jízdní vlastnosti jsou k dispozici v každé situaci na silnici.

Krátká doba nabíjení a technika nabíjení odvozená od systémů používaných v automobilech.

Lithium-iontovou baterii lze nabíjet pomocí integrovaného nabíjecího zařízení z běžné domácí zásuvky, z nabíječky Wallbox nebo na veřejné nabíjecí stanici. Při zcela vybité baterii trvá její nabití z běžné zásuvky v ideálním případě 4 hodiny a 20 minut. S rychlonabíječkou, která je k dispozici jako volitelné příslušenství a jejíž výkon dosahuje až 6,9 kW (standardní úroveň je 2,3 kW), se doba nabíjení při zcela vybité baterii zkrátí na pouhou 1 hodinu a 40 minut. Pokud je úroveň nabití baterie pouze 20 %, trvá její nabití rychlonabíječkou na 80 % jen 45 minut. V závislosti na trhu se s BMW CE 04 standardně dodává nabíjecí kabel pro běžné zásuvky s nabíjecím výkonem 2,3 kW.

Mohlo by vás zajímat:  Husqvarna Mobility se vrací na EICMA se svou nejnovější řadou modelů

Pro rychlé nabíjení z domácí nabíječky Wallbox nebo na veřejné nabíjecí stanici je potřeba nabíjecí kabel Mode 3. Stejně jako u automobilů BMW, jsou i pro BMW CE 04 k dispozici řešení BMW Charging, která zajišťují maximální flexibilitu zásluhou různých řešení a nabídek pro nabíjení doma, na cestách i v práci.

Systém ASC pro kontrolu trakce je standardní výbavou nového BMW CE 04 a je srovnatelný s automatickou kontrolou stability u motocyklů BMW se spalovacím motorem. ASC v případě prokluzu zadního kola okamžitě odpovídajícím způsobem omezí točivý moment motoru. Systém DTC (Dynamic Traction Control), který je k dispozici jako volitelná výbava, přináší ještě větší bezpečnost jízdy. Umožňuje ještě bezpečnější akceleraci, zejména v náklonu.

Tři jízdní režimy „ECO“, „Rain“ a „Road“ pro efektivní každodenní používání jako standard. Jízdní režim „Dynamic“ pro ještě větší radost z jízdy jako volitelná výbava.

Při vývoji BMW CE 04 kladlo BMW Motorrad velký důraz na to, aby jezdci poskytlo možnosti individuální volby mezi maximální efektivitou a maximální radostí z jízdy. Proto je nové BMW CE 04 standardně vybaveno třemi jízdními režimy – „ECO“, „Rain“ a „Road“. Jako volitelná výbava je k dispozici také dodatečný jízdní režim „Dynamic“, který skútru umožňuje ještě rychlejší akceleraci.

Hlavní rám má trubkovou ocelovou konstrukci. Pro přední kolo je použita teleskopická vidlice s průměrem trubky kluzáku 35 mm. Vedení zadního kola zajišťuje jednostranné kyvné rameno. Vzadu se o odpružení a tlumení stará plně zakrytá pružinová vzpěra. Nové BMW CE 04 je vybaveno pneumatikami s velkorysým rozměrem, vpředu 120/70 R15 67H a vzadu 160/60 R15 56H.

Vpředu se o bezpečné zpomalení stará dvoukotoučová brzda, jíž vzadu pomáhá jednokotoučový systém. Systém BMW Motorrad ABS navíc zajišťuje vysokou úroveň aktivní bezpečnosti. Systém ABS Pro, který je k dispozici jako volitelná výbava, jde ještě dál: pomocí snímače bočního náklonu může ABS Pro regulovat také brzdění v zatáčkách, tedy v náklonu, čímž poskytuje nejvyšší možnou úroveň bezpečnosti.

Barevný 10,25“ TFT displej s integrovanou mapovou navigací pro pohodlné plánování tras a s rozsáhlou konektivitou ve standardní výbavě.

Nové BMW CE 04 je standardně vybaveno 10,25palcovým barevným TFT displejem s integrovanou mapovou navigací a konektivitou. Jeho vynikající čitelnost, přehledné menu a vysoce integrovaná koncepce ovládání staví nové BMW CE 04 na špičku v segmentu skútrů. Nový 10,25palcový barevný displej poprvé umožňuje zobrazit navigační mapu přímo v přístrojovém panelu, takže není potřeba žádný další displej.

Mohlo by vás zajímat:  Světový šampion Krajčovič bude řádit v Pardubicích

Světelné jednotky nového BMW CE 04 využívají nejmodernější LED technologii. Patří mezi ně přední světlomet pro dálková a potkávací světla a kromě zadního světla vybaveného LED technologií jsou zde také LED směrovky. Ještě větší bezpečnost v noci zajišťují adaptivní odbočovací světla, která jsou k dispozici jako výbava na přání. Více jistoty při odbočování a zatáčení v noci přinášejí doplňkové světelné jednotky, jež osvětlují prostor více do stran. Jako volitelná výbava jsou k dispozici také speciální vítací světelné funkce „Welcome“ a „Good Bye“.

Design a barevné provedení ztělesňující budoucnost.

Nové BMW CE 04 ztělesňuje novou, futuristicky pojatou formu městské mobility na dvou kolech také ve svém designu, který se vyznačuje inovativním stylem vzbuzujícím emoce. Na první pohled naznačuje svoji technologii pohonu a zároveň stroj okamžitě identifikuje jako člena rodiny BMW Motorrad. Moderní celkové pojetí je tvořeno spojením nápadné bílé barvy, kterou doplňují matně černé prvky v přední a boční části a dále pak „vznášející se“ sedlo. Celek pak umocňují trendy litá kola s designem diskových kol a boční stojánek, který je do celku pečlivě integrován. Nové BMW CE 04 v provedení Avantgarde Style (volitelná výbava) je výrazným barevným vyjádřením současné městské mobility. V tomto stylu je šedý metalický lak Magellan Grey doplněn černo-oranžovým sedlem, oranžovým větrným deflektorem a různými dalšími grafickými prvky.

Nejdůležitější vlastnosti nového BMW CE 04:

  • Trvalý výkon 15 kW (20 k). Maximální výkon 31 kW (42 k). Verze se sníženým výkonem: 11 kW (15 k) a 23 kW (31 k).
  • Dostatečná kapacita 60,6 Ah (8,9 kWh).
  • Dojezd přibližně 130 km (verze se sníženým výkonem: 100 km).
  • Krátká doba nabíjení a technologie nabíjení využívající techniku používanou v automobilech.
  • Zvýšená jízdní stabilita díky kontrole prokluzu systémem ASC (Automatic Stability Control). DTC (Dynamic Traction Control) jako volitelná výbava.
  • Tři jízdní režimy „ECO“, „Rain“ a „Road“ pro efektivní každodenní používání jako standard. Jízdní režim „Dynamic“ pro další zvýšení radosti z jízdy jako volitelná výbava.
  • Směrově stabilní podvozek s jednodílným trubkovým ocelovým hlavním rámem.
  • Výkonný brzdový systém s ABS. Systém ABS Pro s regulací i v náklonu jako volitelná výbava.
  • Barevný 10,25palcový TFT displej s integrovanou mapovou navigací a rozsáhlou konektivitou ve standardní výbavě.
  • Pouze výkonné LED světelné zdroje. Adaptivní světlomet Pro a další světelné funkce jako volitelná výbava.
  • Odkládací prostory na boku a vpředu. Boční přihrádku na přilbu lze nyní obsluhovat vsedě.
  • Aktivně odvětrávaná přihrádka pro nabíjení mobilního telefonu s nabíjecím portem USB-C.
  • Futuristický design a barevné provedení.
  • Rozsáhlá nabídka volitelné výbavy a BMW Motorrad Originálního příslušenství nejen pro stroj, ale i pro jezdce.