„Neskutečné gesto, fakt frajer,“ děkoval Michek

Jezdec s číslem 143. Ekvádorec Juan Puga by se měl stát hrdinou čtvrtečního dne na Dakarské rallye. Obětoval se a věnoval přední kolo své motorky Martinu Michkovi, který mohl po havárii na duně dojet do cíle. Sice nabral ztrátu více než čtyři hodiny, ale český jezdec pokračuje. „Závodilo se tvrdě, hrozilo, že vypadnu. Ale poslední jezdec mě zachránil. Je to frajer a chci se s ním ještě více seznámit,“ děkoval Michek, který po předposlední etapě klesl na 37. místo v celkovém pořadí. Milan Engel z týmu ORION – Moto Racing Group je průběžně třicátý a druhý v kategorii jezdců bez asistence mechaniků.

Byla to nejtěžší etapa na Dakarské rallye. Do jedné z pastí se bohužel dostal také Martin Michek, který se chtěl posunout dopředu. „Jelo se rychle po takových plantážových dunách. Vracel jsem se pro waypoint, rozjel to naplno a myslel, že na trati žádná překážka nebude. Jenže jsem se mýlil, pode mnou se najednou otevřel vyfoukaný kaňon,“ popisoval kritický moment Michek. 

Mohlo by vás zajímat:  Indian Motorcycle oslavuje konec éry dominance ve flattrackovém závodění

Letěl jsem a obrovsky to se mnou plesklo. Motorka mě nevysadila, což je neuvěřitelné. Možná také z toho důvodu, protože jsem během letu měl dostatek času přemýšlet, co udělám a jak dopadnu. Nebyl to malý let. Rozbil jsem přední kolo na kaši. Organizátoři mě pak v CP zastavili a říkali, že je to moc nebezpečné. Musel jsem zastavit,“ vyprávěl Michek, který se nacházel kousek od vyřazení na Dakaru. Stačilo zmáčknou červené tlačítko a oznámit to organizátorům. Kolem něho už projely všechny motorky. Jenže pak vrátil poslední jezdec Juan Puga. Ten na Dakaru závodí se svým synem.

Vrátil se, protože mu začala blbnout motorka. Tvrdil, že nechce pokračovat v závodě a nabídl mi přendání předního kola. Neskutečný frajer, neuvěřitelné. Poslední jezdec v pořadí a on se vrátí a nabídne mi pomoc. Přehodili jsme to, objal jsem ho a on jen říkal, ať už pádím pryč,“ popisoval Michek, který mohl pokračovat dál v hlavní klasifikaci. „Bylo to opravdu na poslední chvíli. Už jsme posílali pro Martina asistenční auto s náhradním kolem, aby mohl závod ukončit a dojet do bivaku sám,“ prohlásil Ervín Krajčovič, šéf týmu ORION – MRG.

Mohlo by vás zajímat:  Yamaha Motor bude spolupracovat s britskou společností Caterham na vývoji nového elektrického sportovního kupé

Michek tak mohl dorazit do bivaku. „Dakar mi letos dává velké rány, ale tohle byl úžasný moment. Po dojezdu do bivaku jsem si dal sprchu a hned jsem Ekvádorce šel vyhledat. Dal jsem mu podepsaný dres, vrátil kolo a ještě jsem mu poděkoval. Chci s ním být dál v kontaktu,“ tvrdil jezdec z týmu ORION – MRG, který se plánoval posunout k první patnáctce, teď je však průběžně na 37. místě. „Už to chci dojet hlavně pro fanoušky a také pro něho,“ tvrdil Michek.

Jeho týmový kolega stále drží druhé místo v kategorii jezdců bez asistence. „V etapě jsem se soustředil hlavně sám na sebe, předjel dva jezdce a navigoval si sám. Jsem rád, že jsem jel podle svého tempa. Neudělal jsem žádnou chybu, trasa byla dost těžká, měkký písek a vleklé duny. Na motorce nic rozbitého nemám, jdu se připravit na poslední etapu.“