Nejtěžší Dakar za poslední roky, říkají jezdci ORIONU

Tenhle ročník není pro slabé… Pořadatelé nejslavnější dálkové soutěže náročnost pořádně zostřili. Důkazem toho je také druhá etapa v Saudské Arábii, která opět vedla přes velké kamení a duny. „Kdo šlapal, tak si sáhl na dno. Fyzicky jsem úplně vycucaný a nejsem rozhodně sám,“ prohlásil motocyklista Martin Michek, který dojel na 21. místě. „Je to jeden z nejtěžších Dakarů, co za deset let pamatujeme,“ doplnil Ervín Krajčovič, šéf české stáje ORION – Moto Racing Group.  Milan Engel dojel v pondělí na 39. místě.

V minulých ročnících si účastníci Dakarské rallye stěžovali, že se jezdí hodně po rovinatých pláních a velkou rychlostí. V tomto ročníku nic takového skoro není. Kolona závodníků se totiž pere s kamením a technickými pasážemi. „Začátek Dakaru je fakt hodně náročný. Trpíme tady na ruce, máme vyklepané zápěstí, namožené celé tělo. A určitě dostaneme ještě zabrat. Bylo to 430 dlouhých kilometrů, vůbec mi to neutíkalo, celý první úsek byl po kamenní,“ popsal martyrium Milan Engel, který si s náročnými podmínky umí poradit. Po dvou dnech ale říká: „Jsem rád, že letos jedu s asistencí. Už teď jsem fakt unavený.

Mohlo by vás zajímat:  Husqvarna Svartpilen 801 pro rok 2024 se odhalí už 19. března

Dravostí a rychlostí se na Dakaru tradičně prezentuje také Martin Michek. Během druhé etapy zajížděl časy v top deset, opět dokázal pozlobit jezdce na továrních strojích. Také jeho ale náročnost překvapila. „Prostě pravé dakarské peklo. Co mám zprávy, tak všichni jsou opravdu hotoví z této etapy, protože 430 kilometrů to jenom drncalo a foukal protivítr. Fyzicky jsme vycucaní,“ dodal Michek, který na prvního ztratil jenom patnáct minut a v celkovém pořadí je osmnáctý.

Michek má prasklý držák motoru

Porovnat náročnost s předchozími ročníky může Ervín Krajčovič. Právě jeho stáj ORION – Moto Racing Group se letos účastní Dakaru už podesáté. „Je to rozhodně jeden z nejtěžších začátků co pamatujeme. Jsou to hodně dlouhé etapy, technicky náročné. Nejsou to rovinky a vypalovačky jako v minulých letech. Závodníci furt musí pracovat s motorkou, zpomalovat a zrychlovat, přesunovat tělo ze sedu nahoru,“ dodal Krajčovič.

Mohlo by vás zajímat:  Vyzkoušejte si na Ridin' Smoke 2024 stroje Husqvarna TC 125, TC 150, TC 250

Pekelné podmínky mají vliv také na techniku strojů. „Bohužel Martinovi Michkovi praskl držák motoru na rámu. Řešíme to s pořadateli, abychom to mohli opravit. Odnesla to technika kvůli těm šutrům,“ doplnil Krajčovič. Náročná trasa po kamenech se dá čekat také v úterý.