S návratem KTM 790 DUKE se do vysoce konkurenčního segmentu nahých motocyklů střední třídy vrací legenda. Nová verze vstupuje na evropský trh s energickým výkonem 95 koní a je kompatibilní s A2, přičemž motorky dorazí na podlahy dealerství od ledna 2023 . Po představení prvního prototypu v roce 2016 byl KTM 790 DUKE představen jako sériově vyráběný motocykl na veletrhu EICMA v roce 2017. První paralelní dvojče LC8 se 799 cm³ rychle dosáhlo statusu legendy a po celém světě se prodalo přibližně 29 000 kusů.
KTM 790 DUKE nabízí přesnost a super agilitu díky svému lehkému dvouválci a poskytuje nekonečné potěšení z jízdy. KTM 790 DUKE je věrný typické formě KTM a je připraven závodit v každém jízdním scénáři, ať už ve městě, na klikatých horských průsmycích nebo dokonce na trati. Tento zázrak „vše v jednom“ nabízí širokou škálu technických předností, díky nimž je tento vstup do segmentu Naked střední třídy KTM skutečně jedinečným zážitkem. KTM 790 DUKE zůstává ikonou nahého stroje pro každý typ jezdce. Díky své bezkonkurenční ceně a vhodnosti pro A2 je perfektní volbou pro skutečné fanoušky READY TO RACE i pro nováčky ve světě motocyklů KTM.
Na začátku roku 2021 KTM 890 DUKE nahradil KTM 790 DUKE. Výsledek: ještě více výkonu a přepracovaná elektronika. Legenda 790 DUKE se nyní vrací pro modelový rok 2023. Řadový dvouválec o objemu 799 cm3 splňující normu EURO 5 poskytuje výkon 95 koní a točivý moment 87 Nm. Nová verze KTM 790 DUKE bude k dispozici také výhradně ve variantě 95 HP, kterou lze snížit až na vhodnost A2, čímž nahradí model KTM 890 DUKE „L“. To umožňuje mladším jezdcům s řidičským průkazem A2 využití skutečných vlastností DUKE při výkonu 48 HP, přičemž výkon se zvýší při dosažení třídy A. To odemyká plných 95 HP a nabízí nepřekonatelný celkový balíček opět podtržený atraktivním poměrem cena/výkon.
Spotřeba paliva pouhých 4,4 l/100 km zajišťuje enormní dojezd a ještě větší potěšení z jízdy na klikatých silnicích. Motor je speciálně navržen pro točivý moment a nabízí dokonalou kombinaci ovladatelného výkonu a výkonu. Výsledkem je, že KTM 790 DUKE zaručuje spoustu zábavy bez ohledu na rychlost. Obvyklý výběr jízdních režimů, zejména RAIN, STREET a SPORT, poskytuje jezdcům snadno přístupné přizpůsobení ovládání trakce a plynu, což zajišťuje sebejistou jízdu za všech silničních a povětrnostních podmínek. Model 2023 KTM 790 DUKE, dostupný v tradiční oranžové KTM nebo v nové šedé a černé grafické sadě, okamžitě upoutá pozornost. Motocykl také nabízí nejlepší a nejmodernější elektronický balíček v segmentu střední třídy s širokou škálou standardních funkcí:
- Řízení trakce motocyklu (MTC) citlivé na zatáčení
- ABS v zatáčkách s režimem SUPERMOTO
- 3 standardní jízdní režimy pro rychlou změnu pocitu z motoru a úrovně MTC
- Plně barevný 5palcový TFT displej
- LED světla všude kolem
K dispozici je také řada volitelných funkcí, které KTM 790 DUKE přidávají vyšší úrovně specifikací, konkrétně:
- Quickshifter+ umožňující řazení nahoru a dolů bez spojky
- Regulace prokluzu motoru (MSR)
- Režim TRACK
- Tempomat
- Systém monitorování tlaku v pneumatikách (TPMS)
- KTM MY RIDE poskytující hands-free připojení k telefonům a hudbě
KTM také představuje nový „Demo Mode“ s 790 DUKE. To umožňuje jezdci možnost bezplatně otestovat všechny elektronické pomůcky pro jezdce na maximální vzdálenost 1 500 km. Poté se zákazník může rozhodnout, který software si koupí a nainstaluje za poplatek u kteréhokoli prodejce KTM.Se zahájením prodeje v lednu bude k dispozici široká škála špičkových komponentů a příslušenství speciálně vyvinutých pro „ORIGINÁLNÍ SCALPEL“. Ať už jde o výkon, dojíždění, ergonomii, zavazadla nebo prostě styl – KTM PowerParts a PowerWear jsou navrženy tak, aby zintenzivnily každou jízdu.
KTM 790 DUKE 2023 bude k dispozici v Německu od 8 999 EUR (včetně DPH, bez nákladů na dopravu). Ceny pro všechny ostatní země EU budou brzy oznámeny. První stroje budou dodány již v lednu 2023.
Pro zahájení prodeje nabízí KTM mnoho atraktivních nabídek. Na vybraných trzích bude například možnost 0% financování. Kromě toho budou zákazníci po určitou dobu využívat bezplatné upgrady softwaru. Mnoho z pobočky KTM v Evropě bude na začátku sezóny organizovat také exkluzivní testovací jízdy.