Na 14. září se chystá 12hodinový vytrvalostní závod mopedů Babetta

2019-12hodinovy-zavod-mopedu-babetta

Když se v roce 1988 ředitel n. p. ZVL Ing. Peter Magváši dozvěděl od novinářů, co chtějí udělat, chytil se za čelo a chvíli kroutil hlavou: „To myslíte vážně?“ ptal se sám. A pak souhlasil. Podobně reagovali také někteří lidé v roce 2018, tedy 30 let od tohoto 24hodinového testu. Při letošním druhém ročníku bude důkladně prověřena nejen spolehlivost motorů, ale také brzd či schopností jezdců. Veteráni Morava pořádají druhý ročník 12hodinového závodu Babett s názvem Moped Fest.

Inspirací takového závodu dnes už veteránských mopedů Babetta byl 24hodinový test z roku 1988, kdy si tři novináři časopisu Stop (auto – moto – revue) vypůjčili tři Babetty z fabriky v Kolárově, k tomu Hungaroring v Maďarsku a vyrazili na největší test těchto v té době nejmenších motorových vozidel. Na jedné Babettě najeli za 24 hodin neuvěřitelných 1030 km s průměrnou rychlostí 43 km/h a s průměrnou spotřebou 1,37 l/100 km. Když se o tomto testu pořadatelé v loňském roce dozvěděli, řekli si, že by podobnou jízdu mohli vyzkoušet i dnes, kdy je nejmladší Babettě 21 let, a v České republice, na Slovensku, v Maďarsku nebo Polsku jich pořád jezdí spousta. Pronajali si tedy Polygon Tatry v Kopřivnici a uspořádali pro začátek 12hodinovku, na kterou přijelo 15 týmů. Vítěz v kategorii speciál ujel celkem 657 km s průměrnou rychlostí skoro 56 km/hod bez jediné opravy.

Letos se do toho pořadatelé pustili ve větším. Slibují, že nepůjde jen o kroužení na polygonu, ale o opravdový závod se 14 zatáčkami na 650 metrů dlouhé trati, to celé doprovázené zábavou pro děti i dospělé a rockovým festivalem místních kapel. Tento jedinečný závod se pojede 14. září 2019 na motokárové dráze Pánov u Hodonína. Přihlášené jsou už týmy z České republiky, Slovenska a Maďarska.

Mohlo by vás zajímat:  Česká elita poměří síly v Chebu

David Hlavatý z klubu Veteráni Morava o závodě řekl: „Myslím si, že je to jedinečná příležitost stát se na 12 hodin opravdovým závodníkem skoro jako v Le Mans, navíc na stroji, který sloužil našim babičkám a dědečkům jako dopravní prostředek do obchodu nebo na pole.“