Macík a Brabec už „žijí“ Dakarem 2020

Tým Big Shock Racing získal neuvěřitelnou vlnu podpory mezi fanoušky, pro něž bylo nasazení, chuť bojovat, otevřenost a týmová spolupráce víc než výsledek v celkovém hodnocení. Potvrdilo se tak, že závodníci týmu Big Shock Racing umí držet krok s velkými továrními hráči a dokáží si v každé situaci poradit.

Ani s technikou nebyly na Dakaru 2019 výraznější problémy. Liaz Franta fungoval i v obrovských rychlostech bezchybně. „Letos jsme ani nevybalili svářečku. Probíhaly jen kontroly, vyměnili jsme pár dílů na podvozku. Je to i tím, že duny jsou měkčí a auto tolik netrpí, ale v bivaku jsme přesto viděli, že všichni kolem nás opravovali jak zběsilí. Spousta aut totiž letos ležela na boku, což se nám naštěstí vyhnulo,“ popisuje Macík. Přesto už se v sedlčanských dílnách dokončují další dva závodní kamiony, které budou oba téměř identické a vývojově ještě pokročilejší než Franta. První závodní speciál Karel bude vozit Martina Macíka, druhý se staví na zakázku. „Mě bude líto opustit Frantu, ale Karel bude technologicky zase o krok dál, mluvíme hlavně o rámu, tlumící soustavě a pérování. Motor, který vyvíjíme už 4. rokem, se osvědčil a zůstane stejný. Ve hře je i automatická převodovka, ta na letošním Dakaru slavila úspěchy. Jinak zůstáváme na osvědčených věcech. Počítáme, že během března, dubna bude hotovo,“ popisuje Martin Macík.      

Jan Brabec neohroženě dojel do cíle Dakaru 2019 i po strašidelném pádu, ke kterému došlo v předposlední 9. etapě. „V duně jsem šel přes motorku a půl hodiny jsem o sobě fakt nevěděl. Následovalo dalších asi 10 pádů, protože mi nefungovala spojka. Ale dojel jsem do cíle. A nevzdávám to ani dál. Chci jet Dakar 2020 a být lepší,“ vypráví Brabec, který po opadnutí závodního adrenalinu naplno pocítil všechny následky extrémní jízdy a přímo z letiště zamířil do nemocnice na rentgen. I přesto bojovník s permanentním úsměvem na tváři zpětně lituje jen neprojetých bodů v 6. etapě, díky nimž schytal 9hodinovou penalizaci. „Ta penalizace ve výsledcích dělá asi 20 míst, to zamrzí. Obzvlášť po tom, co jsem na Dakar celý rok dřel. Stačí jedna minutka, kdy v té obrovské rychlosti přehlédnete sjezd. Organizátoři naháněli kilometry nesmyslnými odbočkami a já prostě jednu minul. Ale to je Dakar. Všichni jsme měli stejné podmínky. Ponaučení pro příště je být v klidu a neopakovat stejnou chybu,“ říká Jan Brabec, který nakonec dojel na 34. místě.       

Mohlo by vás zajímat:  Moto Guzzi Stelvio Duecento Tributo

„Děkujeme všem fanouškům, vlna pozitivních zpráv a upřímné podpory nás mile překvapila a pomohla nám dostat se do cíle. Víme, že to není samozřejmost, budeme se snažit vše vrátit. Těšíme se, že se naživo potkáme už za pár dní na beznadějně vyprodaných besedách Posedlí Dakarem v kinech CineStar. Děkujeme také všem našim partnerům za jejich velkorysou podporu a víru v naše schopnosti. Bez nich by nebylo možné usilovat o pozice mezi nejlepšími. Udělali jsme maximum možného, abychom všechny naše spojence se ctí reprezentovali,“ uzavírá Martin Macík.