KTM představuje novinky v podobě modelů 1290 Super Duke R a 1290 Super Duke R Evo-The Beast

Vlajková loď pouličního motocyklů KTM prošla v roce 2020 nejradikálnějšími úpravami a může se pochlubit řadou vylepšení. KTM 1290 Super Duke R 2020 zaznamenal dramatickou úsporu hmotnosti s přepracovaným motorem LC8. Aktualizován byl také balíček elektroniky, díky čemuž je The Beast jedním z technologicky nejvyspělejších nahých motocyklů v segmentu.

Pro modelový rok 2022 uvedla KTM na trh novou inkarnaci KTM 1290 Super Duke R, která přináší přesně to, co jezdci požadovali. EVO, přezdívané KTM 1290 Super Duke R EVO a čerpající z již legendárního postavení KTM 1290 Super Duke R mezi jezdci, přináší více technologií do popředí a přidává semiaktivní odpružení WP APEX 2. generace od WP.

Mohlo by vás zajímat:  Česká elita poměří síly v Chebu

S novou Semi-Active Technology (SAT) si KTM 1290 Super Duke R EVO zachovává svou prvotřídní hyper-nahou zuřivost, ale získává ještě širší rozsah použitelnosti. To umožňuje The Beast přejít od pohodlné rakety na špatném povrchu vozovky k tvrzené zbrani připravené na štípání hrotů – pouhým kliknutím spínače. Standardně jsou k dispozici tři různé režimy tlumení – COMFORT, STREET, SPORT. Předpětí pružiny zadního odpružení lze navíc nastavit přes TFT menu až na 20 mm v 10 krocích v závislosti na požadavcích jezdce. V tomto případě se nastavení nastavitelnosti pohybuje od 0 % do 100 %, v krocích po 10 % nebo 2 mm. Kromě standardního nastavení odpružení nabízí volitelný balíček SUSPENSION PRO další tři režimy tlumení, a to TRACK, ADVANCED a AUTO.

  • TRACK poskytuje nejtužší dostupné nastavení vyvinuté interně testovacími jezdci KTM, aby poskytovalo ideální nastavení pro závodní dny a speciálně pro rychlejší závodní tratě, kde potřebujete další podporu při prudkém brzdění
  • ADVANCED umožňuje jezdci zvolit úroveň tlumení pro vidlici a tlumič na stupnici od 1 do 8. To vyhovuje techničtějším jezdcům, kteří hledají co nejmenší okrajové zisky a chtějí doladit a upravit nastavení odpružení pro své styly jízdy.
  • AUTO je nejinteligentnější z tohoto tria a je schopen detekovat různé jízdní styly a automaticky přizpůsobovat tlumení odpružení, přičemž je měkčí a pohodlnější při křižování městem a tvrdší a soustředěnější při agresivní jízdě v rychlém horském průsmyku. Toto automatické nastavení mezi režimy se děje téměř okamžitě bez jakéhokoli zásahu do jízdy.

SUSPENSION PRO také nabízí tři nastavení automatického vyrovnávání předpětí – NÍZKÁ, STANDARDNÍ a VYSOKÁ. V tomto případě je odpružení schopno automaticky upravit předpětí podle hmotnosti jezdce a znovu vytvořit 3 definované geometrie:

  • AUTO-STANDARD: neutrální a vyvážená geometrie.
  • AUTO-LOW: uvolněná, méně agresivní, pohodlnější geometrie, s nižší výškou sedu.
  • AUTO-HIGH: agresivní, agilní útočná geometrie s více zatíženou přední částí.
Mohlo by vás zajímat:  Indian Motorcycle uvádí modelovou řadu pro rok 2025

Další volitelnou funkcí SUSPENSION PRO je nastavení proti „potápění“, které udržuje přední část vysoko i při prudkém brzdění. Stejně jako u většiny elektronických funkcí jej lze samozřejmě na přání vypnout.

KTM 1290 Super Duke R a KTM 1290 Super Duke R EVO nadále disponují jízdními režimy RAIN, STREET, SPORT a volitelnými jízdními režimy TRACK a PERFORMANCE, které poskytují jezdcům lepší zpětnou vazbu o tom, co motor dělá, s méně rušivým ovládáním trakce a ochranou proti kola zmírnění. Výběr kteréhokoli z výše uvedených nastavení lze provádět za běhu. Odezva plynu je dále zesílena přidáním nové otočné rukojeti plynu s rychlým otáčením, snížené o 7 stupňů na 65 stupňů. KTM R&D vyvinulo toto řešení nejen proto, aby nabídlo rychlejší a citlivější plyn, ale také aby snížilo úhel zápěstí jezdce a také pokles lokte při plném plynu.

KTM-1290-SD-R-EVO-1

Pokud jde o vzhled, KTM 1290 Super Duke R a KTM 1290 Super Duke R EVO si zachovávají agresivní pouliční vzhled, ale představují dvě nová barevná provedení. Známý modrý a oranžový vzhled lemuje zcela nová stříbrná a oranžová, které doplňují agresivní a údernou přitažlivost KTM 1290 Super Duke R. Charakteristický oranžový rám KTM – vyhrazený pouze pro modely KTM „R“ – a žhavá oranžová kola dávají závodníkům viditelné varování: toto ZVÍŘE je připraveno k útoku.

Mohlo by vás zajímat:  Husqvarna Mobility se vrací na EICMA se svou nejnovější řadou modelů

Celá řada speciálně vytvořených dílů KTM PowerParts byla vyvinuta pro personalizaci a další zintenzivnění vaší jízdy. Speciální řada KTM PowerWear zajišťuje, že jezdec může dát vše, co má, a zvyšuje jeho výkon READY TO RACE.

KTM 1290 Super Duke R a KTM 1290 Super Duke R EVO 2022 dorazí k autorizovaným prodejcům KTM v lednu 2022.