Po pěti slavných letech s Kawasaki, během kterých vyhrála v roce 2018 šampionát WSSP300, se Ana Carrasco přesouvá z prostředí WorldSBK do paddocku MotoGP, aby mohla jezdit v šampionátu Moto3. Děkuji za vše Ana!
Carrasco je nejen velmi úspěšná závodnice sama o sobě, ale také byla vzorem pro ženy po celém světě, protože kombinovala své závodění se studiem práv doma ve španělské Murcii a vyčerpávajícím programem public relations propagujícím roli ženy ve sportu. Šampionka WSSP300 z roku 2018 dovedla svou Ninja 400 k úspěchu v roce, kdy se stala první ženou schválenou FIM, která vyhrála šampionát silničních závodů. Jezdec z Murcianu dosáhl sedmi vítězství v závodech na strojích Kawasaki a vyšplhal na stupně vítězů nejméně 12krát, což se rovná počtu 12 nejrychlejších kol a tří pole position v tom, co je obecně uznáváno jako jedna z nejkonkurenceschopnějších a nejobtížnějších závodních tříd v paddocku WorldSBK. Jezdkyně, kterou v každé své závodní sezóně na Kawasaki vedl bývalý jezdec Superbike David Salom, nasbírala celkem 420 bodů ve více než 50 závodních startech a v roce 2019 se dostala pod křídla závodního podniku Provec.
Týmový manažer KRT WorldSBK a spolumajitel Provecu, Guim Roda, je smutný, když vidí, jak se Ana posouvá dál, ale chápe, že příležitost je příliš dobrá na to, aby se nechala promarnit. V komentáři k Anně pobytu v Kawasaki řekl: „Anin přestup do Moto3 je vhodným zakončením cesty, kterou jsme spolu začali v roce 2018. Jsme tak hrdí, že jsme nyní součástí historie, a Kawasaki Ninja bude navždy uznáván jako vůbec první motocykl, který dovedl ženu k mistrovství FIM Motocykl Open. V roce 2018 vyhrála šampionát, což byl magický rok, ale myslím, že roky 2019 a 2020 byly obdobím, kdy předvedla nejlepší výkon. V roce 2019 bojovala v každém závodě a v posledním kole posledního závodu ztratila druhé místo v šampionátu. V roce 2020 znovu usilovala o titul před svou velkou havárií v Estorilu, která téměř změnila život – ale Ana se uzdravila, jak jen ona dokáže. Po celou tu dobu byl po jejím boku David Salom jako týmový manažer, který ji vedl a radil, a měl by být oceněn za zvláštní chválu. V roce 2021 se vrátila bez času na řádné zimní testování kvůli procesu zotavení a dokázala vyhrát v Misanu a ukázala, že neztratila nic ze své rychlosti. Moto 3 otevírá dveře novým výzvám a motivacím. Jsme si jisti, že znovu získá vítězný náskok, který mnohokrát předváděla. Jménem celé rodiny Kawasaki přejeme Aně vše nejlepší a doufáme, že bude moci pokračovat v historii motivování žen a ukazování, že si zaslouží v životě stejné příležitosti jako muži.“
Steve Guttridge (manažer plánování závodu, Kawasaki Motors Europe) v návaznosti na komentáře Guima Rody řekl: „Ana vyvěsila vlajku nejen pro Kawasaki v drsné závodní aréně World Superport 300 ovládané muži, ale také pro pozitivní vnímání žen v motocyklovém sportu obecně. Ana nastavila nejvyšší standardy a je vzorovou atletkou, o kterou by všichni ostatní jezdci toužili. Přejeme jí hodně štěstí v jejím novém úsilí, i když je to zabarveno smutkem nad tím, že opustila rodinu Kawasaki. Hodně štěstí Ana a děkuji za vše, čeho jsi ve své kariéře dosáhla, když s námi závodíš na našem Ninja400.“
Nakonec od samotné Anny Carrasco, která říká: „Závodění je těžké, nejen na trati, kde lidé vidí, ale také v dobách, jako je tato, kdy musíte dělat těžká rozhodnutí. Mou ambicí je vždy růst jako jezdec, stanovit si nové cíle, které ostatní považují za nemožné, a dosáhnout jich. Když mi rodiče koupili můj první minibike a pak jsem začal závodit, můj sen byl samozřejmě jako každého jezdce „jednoho dne chci být mistrem světa“. Toho jsem dosáhl v roce 2018 a dodnes je ten pocit kouzelný; ale každý, kdo rozumí závodění, ví, že každý závodník potřebuje tlačit, být ambiciózní a znovu a znovu se testovat. Tato příležitost jezdit v Moto3 je podle mého názoru logickým krokem, i když emocionální krok je těžký. Rád bych poděkoval všem v Kawasaki, díky kterým jsem se skutečně cítil jako součást závodní rodiny, samozřejmě mým posádkám v boxech a týmům, kteří mi během těchto let dali ty nejlepší stroje, na kterých jsem mohl závodit, a navíc Provcovi, který vytvořil profesionální prostředí, které bylo jen neuvěřitelný.“
„Nakonec musím říci zvláštní poděkování Eliseo Escámezovi, Alvaru Garrigovi, Roda Brothers a všem členům týmu Provec, kteří tu pro mě vždy byli s přátelskou pomocí a radami a skutečně mi věřili, a samozřejmě mým rodičům, kteří to začali. úžasná cesta. Děkuji vám všem a doufám, že chápete, že jste všichni hráli roli v tom, že jsem se stal jezdcem a člověkem, jakým jsem. Doufám, že vám budu moci oplatit vaši laskavost druhým mistrovstvím světa. Děkuju,“ uzavírá Anna Carrasco.