Když FIM zveřejnila celkové výsledky letošní sezóny Světového poháru dálkových rally, měl tým Big Shock Racing další důvod k oslavě. Jan Brabec, ze Nosislavi u Brna, se pořadím šampionátu úspěšně prohnal na těžké a hůře ovladatelné dakarské motorce, přesto nechal většinu soupeřů na enduru za sebou, a zaparkoval na obdivuhodné 4. pozici. Brabčák, jak jezdce oslovují týmoví kolegové, se však v první řadě připravuje na lednový Dakar, proto i svou účast v ostatních závodech podřizuje důkladnému tréninku. „Závody jezdím na dakarce, abych se s ní lépe sžil, piluji navigaci, učím se soustředit na několikahodinovou jízdu. I mimo závody trénuji 5 dní v týdnu. V posilovně hlavně silovou vytrvalost, na motorce koordinaci,“ říká Jan Brabec. A vysvětluje, proč mu dálkové rally tolik učarovaly: „Umístění příliš neprožívám. V dálkových závodech se stále rozhlížím. Je to moje 2. sezóna. Ale 4. místo potěšilo a musím přiznat, že Dakar mi dodal novou chuť zase závodit. Baví mě pestrost trati, krajina, která se pokaždé mění, našel jsem tu nové kamarády a novou motivaci. S motokrosem se pomalu loučím. Žiju teď Dakarem.“
Jan Brabec by možná dosáhl v pořadí evropského šampionátu ještě výše, nebýt smolného pádu a zlomené klíční kosti, která mu překazila start v úvodním závodu v Dubaji. „Po letošním Dakaru jsem si nechal vytáhnout železa, která mi držela klíční kost po zranění a operaci podstoupené před 4 lety. Co čet nechtěl, na prvním zcela decentním tréninku jsem spadnul tak nešikovně, že jsem si ji znovu zlomil. Železa šla zpět do ramene a já propásl Dubaj,“ popisuje Jan Brabec.
Cenného výsledku se Janu Brabcovi podařilo dosáhnout pod křídly sedlčanského týmu Big Shock Racing, se kterým se stal také nejúspěšnějším českým motocyklovým jezdcem Dakaru 2018.