Indian Motorcycle a časopis Sideburn představují projekt FTR Tokyo Connection

Indian Motorcycle UK a časopis Sideburn ve spolupráci s jedním z nejkreativnějších úpravců současnosti, Toshiyuki „CHEETAH“ Osawou, dokončili práci na přestavbě modelu Indian FTR, která spojuje americkou, britskou a japonskou kulturu. Stavba s názvem Tokyo Connection, která oslavuje úspěchy modelu FTR v americkém flat tracku a zároveň připomíná rostoucí popularitu dirt tracku na britské a japonské scéně, byla představena 26. května na vyhlášené výstavě Bike Shed Moto Show v Londýně.

Gary Inman, zakladatel časopisu Sideburn, k tomu říká: „Tokyo Connection“ je nejambicióznější zakázková stavba, o kterou jsme se v naší 15leté historii pokusili, a to z několika důvodů. Zaprvé, FTR je nádherný muscle bike 21. století už z výroby, takže není snadné jej vylepšit. Další vyzvou byl výběr kreativního partnera na druhé straně planety. Naštěstí je Cheetah dokonalý profík. Vysvětlil, že jeho pracovní vytížení je obrovské a jediný způsob, jak dodržet náš termín, je dokončit motorku těsně před plánovanou premiérou na výstavě Bike Shed Moto. To šlo realizovat jenom tak, že přiletěl s hotovou karoserií.“

„Některé komponenty, jako je podsedlová palivová nádrž a nový pomocný rám, jsme už od něj měli předem, ale museli jsme počkat na ručně vyrobenou karoserii. Měli jsme také velkou podporu od starých přátel časopisu, včetně firem S&S Cycle, Hagon Wheels, Dunlop Tires a samozřejmě společnosti Indian Motorcycle, která dodala díly ze své řady Gilles Performance. S výsledkem jsme nemohli být spokojenější. Cheetah je mistr svého řemesla a myslíme si, že jsme FTR vylepšili, aniž bychom snížili jeho dynamické schopnosti nebo výkon.“

Tokijský úpravce Toshiyuki “CHEETAH” Osawa patří mezi nejuznávanější úpravce motorek na světě a je považován za jednoho z propagátorů, kteří stojí za oživením dirt tracku v Japonsku. Vzhledem k velké poptávce po jeho práci se Cheetah zpočátku obával, že se kvůli nabitému programu možná nebude moci na stavbě podílet, ale globální charakter projektu, jeho témata a možnost navštívit Spojené království a nejlepší nezávislou motocyklovou show ho přesvědčily, aby se stal součástí projektu.

Mohlo by vás zajímat:  Novinky v modelové řadě Piaggio pro rok 2025

„Především je mi ctí být součástí tohoto prestižního projektu. Rád bych vyjádřil své nejsrdečnější poděkování společnosti Indian Motorcycle a časopisu Sideburn. Spojené království mě opravdu zaujalo. Je plné řemeslné zručnosti a různých nových i tradičních technologií, které mě zajímají. Proto jsem tak rád, že stojím poprvé na půdě Spojeného království a že jsem na tak okouzlujícím pódiu, jako je Moto Show Bike Shed. Moc vám děkuji za tuto příležitost,“ řekl Cheetah.

Koncept

Cheetah využil svých zkušeností s výrobou hliníkových kapotáží, které jsou charakteristickým prvkem mnoha jeho staveb, a navrhl motocykl s nádrží a sedlovou částí v jednom kuse, po vzoru mnoha flattrackových speciálů. Jen nádrž má větší objem, než je běžné u závodních strojů.

„Pokud jde o design, záměrně jsem ignoroval pravidla přestaveb či závodních motocyklů, které vyžadují malé benzínové nádrže. Místo toho jsem pro FTR vytvořil větší kryt nádrže a vytvořil jsem linku, která se zužuje od předku k zádi. Vznikla jednoduchá, ale krásná linie, kterou lze obdivovat nejen z bočního pohledu, ale také přímo zezadu nebo pod diagonálním úhlem. Linie, která se musí líbit každému na první pohled,“ řekl Cheetah.

S názvem projektu „Tokyo Connection“ chtěl Cheetah sladit grafiku, která by nějakým způsobem odkazovala na Tokio a Japonsko. Loga a nápisy ručně namalované umělcem a úpravcem motocyklů jménem Tomomi „Shakin“ Shimizu tak připomínají japonskou kaligrafii,

„Do designu jsem také začlenil svoji vlastní představu o Spojeném království. Pro mě je Spojené království šílená země a myslím to jako kompliment. Vyjádřil jsem to povrchovou úpravou provedenou technikou nazvanou „Spinning“. Samozřejmě jsem zahrnul i prvky, které odrážejí identitu značky Indian Motorcycle a na horní plochu krytu nádrže jsem vyrobil gravírovaný panel, který tuto značku reprezentuje. Nechtěl jsem vytvářet jednostranně zaměřený design, spíše jsem chtěl smíchat dohromady všechny prvky, které se spojují v tomto projektu: Indian Motorcycle, časopis Sideburn, Amerika, Spojené království, Japonsko a já. Mám pocit, že jsem toho dosáhl.“

Jako další součást projektu následuje série videí, sledujících přestavbu od počátku až po její představení a ještě dále. Ve druhém dílu série se v hlavní roli představuje Cheetah, který tu zažil svou hereckou premiéru.

Mohlo by vás zajímat:  Moto Guzzi Stelvio Duecento Tributo

Cheetah říká: „Jsem vděčný za příležitost ukázat svou novou stránku v roli Super Cheetaha. Natáčení bylo neuvěřitelně vzrušující a umožnilo mi poznat můj herecký potenciál. Nic takového jsem nikdy předtím nedělal.”

SIDEBURN x CHEETAH ‘Tokyo Connection’ custom Indian FTR

Indian FTR Tokyo Connection

  • Ručně vyráběný hliníkový kryt nádrže a sedlová část od Cheetah Custom Cycles (@cheetah_4d.studio)
  • Středový panel na krytu nádrže vyrobený a gravírovaný Cheetahem
  • Průduch přední kotoučové brzdy od Cheetaha
  • Chrommolybdenový pomocný rám navrhl Cheetah, vyrobila dílna Garage Ducktail (@ducktail_watanabe)
  • Hliníkovou nádrž navrhl Cheetah, vyrobila dílna Garage Ducktail (@ducktail_watanabe)
  • Kožené sedlo vyrobil Atelier Tee (@ateliertee)
  • Lakování od S Paint Works (@spaintworks_aki  @spaintworks)
  • Loga a nápisy od Shakin @grindandbrush
  • Výfukový system S&S Grand National, povrchová úprava Stormtrooper White
  • Přepákování Indian Motorcycle x Gilles Tooling
  • Brzdová a spojková páčka Indian Motorcycle x Gilles Tooling
  • Víčko chladiče Indian Motorcycle x Gilles Tooling
  • Víčko oleje Indian Motorcycle x Gilles Tooling
  • Přední kolo 19” z FTR Rally, práškové lakování a úprava Hagon
  • Zadní kolo 19”, úprava Hagon
  • Dirttrackové pneumatiky Dunlop DT4
  • Dirttracková řídítka Neken
  • Mini blinkry Rizoma