Indian a Bonmoto představují projekt upraveného modelu Indian FTR 1200 Bonmotard

Společnost Bonmoto letos slaví 22. výročí svého založení a při této příležitosti si nechala u Indian Praha, autorizovaného prodejce Indian Motorcycle, přestavět model FTR 1200 S na závodní speciál. Výsledkem několikaměsíční práce je Indian FTR 1200 Bonmotard – ještě sportovnější FTR než sériová verze. Jedná se o vůbec první přestavbu tohoto modelu ve střední a východní Evropě a zároveň první rozsáhlou úpravu motocyklu značky Indian z dílny pražského dealerství.

Autoři přestavby dostali za úkol využít maximální množství originálních dílů a měnit nebo upravovat jen to, co má přímý vliv na jízdní vlastnosti a výkon motocyklu. Zároveň se rozhodli spolupracovat výhradně s českými firmami a dodavateli. K navýšení výkonu o zhruba 15 % pomohla kromě kompletního laděného výfukového systému RP tuning, vyrobeného na zakázku v Neslovicích u Brna, také úprava sacího systému a přeprogramování softwaru řídící jednotky, přičemž obojí proběhlo přímo v dílně Indian Praha.

Mohlo by vás zajímat:  Yamaha: 50 let modelu YZ

Silnějšímu motoru odpovídají také úpravy na podvozku. Tlumiče dostaly sportovní úpravu a superlehká kovaná závodní kola Titax pochází ze Vsetína. Jedná se aktuálně o nejlehčí kola pro FTR 1200 na světě, která používá také tovární závodní tým Indian na závodech v USA. Jenom na rotačních hmotách kol se ušetřilo celých 12 kg, celková úspora hmotnosti dělá cca 23 kg, tedy 10 % z původního sériového motocyklu. Na původních brzdách Brembo nebyl důvod nic měnit, protože plně vyhovují také závodním účelům.

„Bonmotard je fyzickým důkazem toho, že i ryze americká motorka může být ve všech parametrech velmi silným konkurentem pro italské, německé, ale i japonské naked bikes. Zároveň je to ukázka toho, že všechny americké motocykly jsou předurčeny k tomu, aby byly individualizovány a upravovány přesně podle představ jejich majitelů. Jde jen o to, jakou máte fantazii, co od svého motocyklu chcete a kolik chcete investovat peněz,“ vysvětluje šéf projektu Ondřej Hrůza z českého zastoupení Indian Motorcycle.

Zatímco návrh technických řešení, konstrukce a veškeré montážní práce byly realizovány v dílně Indian Praha, o kompletní návrh designu se postarala firma Riderace.cz. Lakování a airbrush jsou dílem Airbrush studia Pokorný z Třebíče, sedlo je původní z limitované edice. Přední štítek dodala další třebíčská firma HD Com, aerodynamický kryt zadního sedla a spodní spoiler je pak také z produkce Indian Praha.

Mohlo by vás zajímat:  15 zemí za 22 hodin s Kawasaki Versys 1000 SE

Indian FTR 1200 Bonmotard je k vidění přímo na prodejně Bonmoto v Brně na ulici Heršpická 6, nebo si jej bude možné prohlédnout v březnu 2023 na veletrhu Motocykl 2023 v Praze – Letňanech.